Elisa79 Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Hei! Håper noen kan hjelpe.. Datteren min er 2 år, og ble behandlet for bronkitt med antibiotika for fire uker siden. Hun var frisk en uke, også er vi i gang igjen Har vært på legevakten nå, og legen lyttet og konstaterte buldring i brystet (fikk bricanyl), samt ørebetennelse. Denne skulle vi behandle med nesespray, dobbel dose. Tar virkelig nesespray knekken på ørebetennelse? ..og hvor lang tid vil det eventuelt ta før vi ser bedring, og kan sove litt om natten igjen?? Målte crp til 17, så det var ikke snakk om bakterier.
ApriIbaby Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 Nesespray tar nok ikke knekken på ørebetellse alene, men det hjelper til å åpne opp kakalen mellom nese og øre slik at trykket som oppstår i øre letter utjevnes. Like god effekt har det å la henne sove nesten sittende - eller i hvertfall med hodet høyt. Legg en eller to vanlig hodeputer under hodeenden av madrassen hennes. Og gi paracet for smertene. God bedring!
alvis Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Det er ikke alltid nødvendig med penicillin mot ørebetennelse og det beste er hvis du klarer deg uten. Penicillin forkorter bare sykdomsperioden med ca 1 dag ifølge vår lege. Da du gir henne nesespray vil nese/hals/øre gangen holdes åpen og ørebetennelsen vil da fortere gå vekk. Ørebetennelse er jo veldig vondt. Gutten min har hatt mangen av de. Jeg føler han ofte er bra på dag 3. Du kan kanskje gi paracet til natten hvis hun sover dårlig. Det er alltid værst da barnet ligger flatt. God bedring til jenten din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå