Gå til innhold

Lys og musikk på rommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at de fleste har et lys på rommet der barnet sover, eller er det helt mørkt? Døra på kløtt? Synes å ha lest at barn ikke skal sove på et helt mørkt rom??

Og hvordan er det med å sette på en barnecd, med rolige søte låter når barnet skal legge seg?? Istede for uro med musikk feks.

Flere som gjør det eller har tenkt på det??

Dette er snakk om på natta!!

Noen som har noen forslage, råd eller synspunkter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I folge de boekene jeg har lest, saa anbefales ikke lys paa rommet, da det har noe med utviklingen av oynene aa gjoere. Men paa den annen side staar det ogsaa "noen ganger vaakner barnet og synes det er for morkt", saa ikke vet jeg. Selv har vi doren paa gloett og lyset paa i gangen, men slaar lyset i gangen av naar vi legger oss selv. Begge deler ser ut til aa funke.

Mange anbefaler faktisk rolig musikk som en del av leggingsritualet, "naa er det natt". Selv gjoer vi ikke det, for er litt redd for aa venne henne til mange slike ekstraritualer som vi maa venne henne av med senere.

Skrevet

På gløtt selvfølgelig, ikke kløtt... hahahhaha, litt tidlig enda kanskje:)

Men ja, husker selv at jeg stortrivdes med musikk når jeg skulle sove.. men var da rundt 2 år... og brukte å sette på musikk når jeg våknet på natta.

Så tenker det ville være et fint rituale for legging på natta:)

Tenker at musikk ikke er noe man må avvenne, dette blir smak og behag etterhvert som man tilpasser selv når de vokser.

Men det med lys ja... hm...har hørt at det burde være litt lys der, men man vet jo aldri!!

Tenker at det hadde vært best med mørkt rom, og døra på gløtt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...