Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Noen som kunne tenke seg en hjemmefødsel her?
nr 4 er her<3 Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 d kunne faktisk jg tenkt meg da vi må reise i en time ca for å komme til nærmeste sykehus...føler d bare blir stress..
UngVoksen-over termin Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Ja, men samtidig er det tryggest å være på klinikken... man vet jo aldri. Her kan man reise hjem etter 4 timer - og få jordmor hjem 3 ganger i løpet av 10 dager etter på. Jeg satser på å reise hjem så snart jeg føler meg ok - og ser at barnet har det fint :-)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Jeg planlegger hjemmefødsel. Holdt på å føde hjemme siste gang. Alt var bare et stress. Har fått beskjed om at det kommer til å gå fort denne gangen også. (3. gangs fødsel) Så vi har begynt å forberede på oss å ta i mot nurket alene. Det er ikke sikkert at jordmor eller ambulanse når frem i tide. Hadde vi ikke bodd så nært sykehuset sist, hadde fødselene skjedd i bilen... Da er det bedre på et varmt bad, ja...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 hva slags forbredelser gjør du ? første her kom på 2 timer så har fått beskjed om å dra med en gang jeg merker noe, men 40 minutter er et stykke.... Merker jeg er engstelig. Er alene med en fra før så det tar jo tid å få barnevakt hit etc også...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Jeg har avtalt med jordmor som vil komme hjem til oss. Men om hun eller ambulansen ikke rekker frem, må jo bare pappaen trå til. Har hatt samtale med jordmor om dette,altså hva gjør han og hvordan. Ellers selger apoteket pakker med utstyr for hjemmefødsler, altså som inneholder alt fra bind til engangskluter, dekken, etc.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Jeg kommer til å reise tilsykehuset denne gangen..er førstegangs så det er eneste grunnen. Hater sykehuset..er ikke redd eller noe men liker meg bare ikke der. Hadde vært en drøm å være hjemme. Har alt vi trenger her.. Men blir dette en fin fødsel og det ikke er noen store problemer, vil jeg være hjemme om det blir noen neste gang. Har snakka med mann om det og han er helt enig. at vi burde være der jeg føler meg mest komfortabel og kan slappe best av. Så fort jeg orker skal jeg iallefall hjem etter fødsel om alt står bra til med den lille:)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 Ville ikke hatt hjemmefødsel med førstemann, en vet aldri hva som kan skje. Hadde en helt grei fødsel, kunne vel hatt den hjemme. Men så skjedde det noe akkurat da babyen kom ut..... ...det blir ks denne gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå