Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Er det noen som vet hvordan det er på riksen i forhold til overtid og igangsetting? Når blir man satt i gang, når har man overtidskontroll osv...
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 Overtidskontroll er etter 14 dager, og du går da maks 16 dager før du settes igang. Jeg synes det var to dager for mye, men håper ikke det blir så ille ...
Filippa K Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Jeg tror de ser an litt. Jeg fikk overtidkontroll etter en uke sist pga høyt blodtrykk. Da ble jeg strippet, som igjen førte til fødsel :-)
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 Det er det selvsagt, men det er opp til din vanlige lege/jm å sende deg til overtidskontroll. Standard på Rikshospitalet og om ikke noe spesielt skjer er 14 dager og da maks to dager til før ingangsettelse(info fra fødselsforberedendekurs på Riksen for noen uker siden).
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #5 Skrevet 2. februar 2008 Sjekker de da med ultralyd og eventuelt størrelse på baby? Er så redd for å få stort barn på overtid. Hva gjør de egentlig på en overtidskontroll?
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #6 Skrevet 2. februar 2008 Det er jeg også! Men det virker som om de sjekker ting veldig grundig. Jeg fikk et kjempegodt inntrykk av hvor dyktige de var der - så du/vi er helt sikkert i trygge hender. Hvis du er veldig bekymret kan du sikkert ringe dem og høre om du kan komme inn til en sjekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå