Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Typen min skal kjøre til halden og til sverige i dag. Turen tar bortimot 3 timer en vei og det er DET været.Det snør store filler i vinkel og det er glatt på veien.Jeg er livredd i bil på sånt føre så typen mener han skal ta med seg jenta vår på 4 år i steden..? redd som jeg er synes jeg det er litt unødvendig når hun heller kan være hjemme,ute å leke.. Ikke synes jeg typen min kjører noe pent heller.Og når jeg sier det sier han bare: Hun klager ikke .Er det galt av meg å holde henne hjemme eller hadde dere latt henne dra? hun har jo lyst...... Uff får så dårlig samvittighet hvis jeg ikke lar henne dra...drar hun så kommer jeg til å sitte her som et vrak å være bekymret!!!
Krusemynthe Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 Bli med, da vel. Og kjør selv. Det er fine veier til Svinesund:-)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Hadde latt henne dra, må jo stole på typen såpass. Er jo ikke sjelden det snør her til lands heller.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 hehe..neida..sant det men...... Er man redd så er man redd.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #5 Skrevet 2. februar 2008 Snøveier må vi da vel greie å beherske, stol på at typen din kan å kjøre bil.
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 2. februar 2008 #6 Skrevet 2. februar 2008 Jeg ville ikke gjort det! Snø og vei er en ting, men når man først har fått en sånn ekkel følelse er det vondt å slappe av med tanken om at "det sikkert går greit". Hadde heller brukt dagen på å kose oss hjemme, jeg :-)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #7 Skrevet 2. februar 2008 jeg har Bl det er derfor det er uaktuellt for meg å sitte så lenge i bil for så å gå shopping runde i sverige etterpå.....
Krusemynthe Skrevet 2. februar 2008 #8 Skrevet 2. februar 2008 ...men snøveier??? Har dere tenkt å kjøre bakveien til Sverige??? Ja, det snør i Østfold i dag, men vi har brøytebiler og det er ikke akkurat en liten kommunal vei vi snakker om. Det er ikke snø på E6 til sverige...!!!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #9 Skrevet 2. februar 2008 jeg har faktisk kjørt til sverige på E6 før asså....Det er ikke bare kult å ikke se veien fremfor seg i tre timer......
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 2. februar 2008 #10 Skrevet 2. februar 2008 Poenget var vel at HI er REDD. Mulig det er en irrasjonell frykt, men dog.... Jeg har også fått en sånn snodig frykt for bilulykker og det som verre er etter at jeg ble gravid. Hjelper ikke akkurat på når man føler at været bidrar til den frykten.
Krusemynthe Skrevet 2. februar 2008 #11 Skrevet 2. februar 2008 Mente ikke å være spydig mit HI, men hvis frykten er pga været så er det ikke så ille som det ser ut som. Men jeg må si meg enig med noen over her som sier at hun må stole på mannen hun har valgt å få barn med. Ville hun likt hvis han nektet henne å ta med seg barnet et sted fordi han ikke trodde hun ville klare å ta vare på det?? Det er grov mistillit. Slike ting er ganske big issues i et forhold - særlig med barn. Frykt er vondt - men man får ikke overføre sin frykt på andre. Samtidig må samboeren overbevise om at han faktisk kan kjøre etter forholdene, og sånn sett tar hennes frykt på alvor.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #12 Skrevet 2. februar 2008 Frykt er vondt - men man får ikke overføre sin frykt på andre. Samtidig må samboeren overbevise om at han faktisk kan kjøre etter forholdene, og sånn sett tar hennes frykt på alvor. Det er dette som litt av vårt problem..jeg føler meg trygg når jeg sitter på med andre,men ikke han,Han tar ikke hensyn til meg.Når jeg ber han ta det litt roligere i svingene ect eller kjøre roligere fordi jeg er redd så bare fnyser han av meg å sier at jeg må slutte å mase...isteden for å ta litt hensyn de få gangene jeg sitter på.Heldigvis er det somregel jeg som kjører...han tar det ikke på alvor og jeg sitter å spenner meg hele turen. Det skal også sies at vi har kjørt ut før,da satt jeg å visste at nå skjer det snart.Men han bare overså meg.Han er nordlending,jobbet som drosjesjåfør der oppe og vandt til vinterføre da men...Hjelper ikke en dritt det når jeg blir redd av å sitte på. Men han lovet meg nå at han ikke ville ta noen sjangser med henne på,jeg sjekket også føret den veien og ble litt roligere.Skjønner jo at jeg må løsne litt på "strikken" men det er ikke noe ålreit å være redd på vinterføre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå