Gå til innhold

hjeeeelp... hva er egentlig delt foreldreansvar????

Anbefalte innlegg

Skrevet

x-en min, (som kanskje ikke er helt stabil), insisterer plutselig på at vi skal ha delt foreldreansvar... jeg har ikke mye greie på dette, men hvis d innebærer mer ansvar/"makt" (blir helt feil ord...) så har jeg ikke lyst å gå med på dette, fordi jeg ikke tør å overlate barnet alene i hans varetekt... kan jeg nekte?? og nøyaktig hva innebærer d???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er forskjell på delt ANSVAR og delt OMSORG:)

han får ikke særlig makt ved delt ansvar.

Skrevet

gå inn på aleneforeldreforeningen.no :))

Skrevet

Delt ansvar er at dere begge har ansvaret for barnet rett å slett:) (sånn juridisk liksom)Delt omsorg er at dere har barnet like mye..50/50..

Skrevet

Omsorg er at du har aleneomsorg for barnet ditt. Det er hos deg barnet ditt skal bo hos, du bestemmer hvilken bhg eller skole barnet ditt skal gå på etc.

Mens foreldreansvar er at bf kan da få være med på f.eks foreldremøter, ting som skjer i bhg etc. Han kan være med og se hva som skjer i livet til barnet sitt, men kan ikke bestemme over store ting som hvor barnet skal bo eller noe sånt.

Men når han har delt foreldreansvar så må du f.eks (som innlegget ang. pass) få hans tillatelse til å skaffe pass til barnet ditt.

Med andre ord, du bestemmer de viktigste tingene, mens han kan stå på sidelinjen og bestemme litt. Han har da også full rett til fast samvært etc.

Skrevet

Akkurat som æ skulla sagt d sjøl:o) Hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...