onam * mai 07 + september 08 Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Bruker dere ofte søskenvogna eller var det er bortkastet innkjøp? Hvor mange mnd mellom ungene har dere? Her blir det 15mnd mellom dem... og har ikke peiling om det er behov for søskenvong... Derfor greit å høre andres erfaringer i praksis, har jo hørt mange therorier, men ingen som har praksis på det :-)
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 2. februar 2008 obs, kom på feil tall ... Det blir 17mnd mellom småen og spira
Heidi med to gutter + spire Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Lurer på dette jeg også???? Og hvilken vogn dere anbefaler????
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 Med ca 1 1/2års forskjell så er det lurt å ha en søskenvogn. Finnes mange på markedet. Lurt å se litt rundt og se vognene i RL før dere går til innkjøp. Har selv en Teutonia teams4, en stor og litt tung vogn, men svært god å trille og solid. Pluss at jeg har en jeg ikke husker navnet på som er mer "paraplytrille" varianten til kjøpesenter bru, kan nesten legge ryggen helt ned på den også så den er fin fra 5mnd+, men ikke noe å trille på grus/vinterføre. Nå venter jeg på en Baby Trend vogn der minsta kan sitte forran og støresøster kan stå bak ( Sit and stand). Den aksjonerer de bort på netthandelen.no Vurderte Phil& Ted også....den ser veldig kjekk ut den også.
LegallyBlond Skrevet 2. februar 2008 #5 Skrevet 2. februar 2008 Med 17 mnd mellom barna ville jeg så absolutt valgt en søskenvogn ja! Eldstemann er alt for liten til å gå særlig lange avstander selv. Har 24 mnd og 3 uker mellom mine og har brukt søskenvogna vår MASSE, hadde ikke kommet meg ut alene med begge barna uten. Nå er eldste snart 3, og de siste mnd har han stort sett gått selv, men blir litt sliten på lengre turer så kommer til å kjøpe ett ståbrett. Med såpass liten aldersforskjell ville jeg valgt en vogn som begge to kunne sovet i. Den bør heller ikke være for tung eller for bred (pass på at den er under 80 cm, som er standardmål for dører), jeg vil anbefale å kjøpe en med svingbare hjul framme ellers blir det tungt å trille. Easywalker/duowalker sky har en kjempefin søskenvogn der babyen ligger i hardbag mot deg mens største sitter i sportsvogn vendt fra deg, den er smal (75 cm) og ganske lett. Har svingbare forhjul og separate kalesjer - noe mange av de andre liknende vognene ikke har. Synes det virker veldig praktisk å kunne bruke kalesjene uavhengig av hverandre. Phil and teds e3 Twin (ikke den der de sitter etter hverandre, men vanlig søskenvogn) har også separate kalesjer og laaaaang rygg, men der må du ha babyen i softbag vendt fra deg... Ellers hører jeg også mye skryt av OTH og TFK sine tvillingvogner. TFK har håndbrems da, det kan jo være en fordel om du må gå mye ned bratte bakker. Emmaljunga cangaroo er også en vogn i samme kategori, mener helt klart å ha sett den som tvillingvogn. Ellers er teutonia team s4, emmaljunga city cerox 360 og herqules raptor twin tvilling/søskenvogner med svingbare forhjul og sportsdel hvor du kan ha begge barna vendt mot deg. Selv har vi hatt phil and teds e3, og har vært knall fornøyd med den, men synes ikke den passer om eldste fremdeles har behov for å sove. Selv om de nye modellene har søskensete med regulerbar rygg blir den ikke lagt langt nok bak til at dte blir noen behagelig sovestilling. Men om eldste ikke skal sove noe særlig i den (en blund av og til går helt fint, det har eldste her gjort titt og ofte), så anbefales den på det varmeste.
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. februar 2008 Tusen takk for utdypende svar Har kikket litt på nettet og sett på mange forskjellige vogner. Uff, det blir ikke lett nei. For ta en tur innom butikkene når vi er kommet litt lengre på vei og se de live. Da får jeg nok et bedre syn av vognene. Takk for tipset med seperate kalesjer. Har alt svingbar forhjul på den vogna jeg har nå, så det vil jeg ha igjen :-)
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #7 Skrevet 2. februar 2008 Jeg har ikke ennå, men øverst på ønskelisten står (den svindyre) OTH´en... Her blir det 20 mnd mellom vesletroll og lillesøster.
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 2. februar 2008 #8 Skrevet 2. februar 2008 link til OTH`en tillab?
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #10 Skrevet 2. februar 2008 http://www.babyjungle.nl/english-twinners.htm
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 2. februar 2008 #11 Skrevet 2. februar 2008 hehe! *herme herme* Får man kjøpt den i Norge?
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #12 Skrevet 2. februar 2008 De har den på Fru Lyng i Sandvika i allefall... Den var lekker?!
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 2. februar 2008 #13 Skrevet 2. februar 2008 Da må jeg nesten dit å kikke. Legger herved min elsk på den vognen! Har kikket på Emmaljunga city cerox (??) også + Easywalker..
gullborg Skrevet 2. februar 2008 #14 Skrevet 2. februar 2008 Jeg har 22 mnd mellom mine og er superglad for at jeg investerte litt penger i en god søskenvogn. Om du trenger det er en annen sak, men vi har gåavstand til bhg og butikker. Så jeg bruker den flere ganger om dagen. Bruker ofte denne selvom jeg bare har med meg lillebror, så er jeg friere til å være så lenge jeg vil og hente storebror på veien feks. Vi har oth'en og er veldig fornøyd med denne. Noen ting skulle jeg selvfølgelig ønsket annerledes, men til gjenngjeld er den veldig lett og nett (synes jeg). Har aldri hatt problemer med å komme inn gjennom dører ol. Et minus er at den er ganske kort i ryggen, så hvis du har lange barn kommer den eldste til å stange i kalesjen om ikke så altfor lenge. Her i huset bryr ikke storebror seg noe særlig om det ennå, heldigvis. Hvis du bare har 17 mnd mellom ville jeg nok absolutt anbefalt en søskenvogn. Jeg får iallefall ikke størstemann til å gå lange strekker (hvis han skulle gått til bhg selv ville det tatt vinter og vår he he) Lykke til i vognjungelen!
Tommage♀♂ Skrevet 2. februar 2008 #15 Skrevet 2. februar 2008 Her er det 16 mnd mellom. Jeg brukte den mye i begynnelsen, siden minsten ble født i april og vi var mye ute hele sommeren. Siden høsten og vinteren kom har den stort sett stått parkert i gangen... Nå er den mye tyngre å kjøre enn da minsten var nyfødt, ettersom han er 7 kg tyngre og storesøster vokser hun også. Og nå er hun 2 år og vil helst gå selv, så de turene jeg tar alene med begge to er hun vanligvis til fots. Men ville ikke vært foruten de første mnd nei!
rystet Skrevet 2. februar 2008 #16 Skrevet 2. februar 2008 Har 23 mnd mellom mine og jeg kunne absolutt ikke levd foruten! Jeg har begge hjemme med meg og vi er svært aktive da... Så kommer vel an på skulle jeg tro.. Men liker du og gå tur og kanskje ofte uten mannen din så var ikke søskenbrett nok for oss iallefall!! Vi kjøpte søskenvogn etter et halvt år og det lettet utrolig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå