tre små luringer Skrevet 2. februar 2008 #1 Skrevet 2. februar 2008 Hva leser dere? og når får dere tid til å lese? Føler alldri jeg får tid til å lese bøker... lydbøker er jo greit da, noen som har noe å annbefale?
Stjerne37 Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 Leser en del biografer,siste til han fotballspilleren Dagfinn som ble lammet, Ellers går det i pocketserier Thea,Elisabeth,Livsarven osv,leser litt på senga hver kveld:)
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Jeg leser mye! For tiden går de i Jo Nesbø, han har mye bra:) Marian Keyes leser jeg også, hun har mye feel good litteratur, moro å lese:) Ellers så holder jeg på med jordmoren, som er en serie der det kommer ca en bok i mnd. Kunne sikkert anbefalt 1000 bøker, men kommer jo nesten ikke på noen nå
mamma til to=) Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 Jeg leser litt innimellom, mest krim. Jo nesbø o.l. Av lydbøker er hans veldig bra, og henning mankell..
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #5 Skrevet 2. februar 2008 Leser myyyye! Krim og biografier for det meste. Jo Nesbø, Henning Mankell, Liza Marklund, Anne Holt m.m. Av biografier anbefaler eg "Mitt liv, min frihet" av Ayaan Hirshi Ali. Ho er flyktning fra Somalia, og er nå parlamentsmedlem i Nederland. Kunne ramset opp mange fleire, men aner ikkje kor eg skal begynne. Eg leser ofte i pausene på jobb, siden eg ofte har pause aleina. Ellers leser eg på kveldene når ungene sover. Og om ungene er hos pappaen, leser eg omtrent heile døgnet. :-)
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 2. februar 2008 #6 Skrevet 2. februar 2008 Jeg leser masse. Leser når jeg sitter på do, pusser tennene og i sofaen mens sambo ser tv. Alle som Marian Keyes har skrevet er bra. Unni Lindell sine krimbøker er jo kjempe spennende. Åhhh nå står det helt stille. Anne Karin Elstad sine bøker er fine synes jeg. Ellers så plukker jeg mye på måfå på biblioteket jeg altså....
meg & to små vampyrer Skrevet 2. februar 2008 #7 Skrevet 2. februar 2008 Jeg er en ryk-og-napp leser. Når jeg først leser er det mye og dte går raskt fordi jeg blir så engasjert:) Jeg har ulike preferanser for littertaur til ulike tid. Ofte noe sært, kanskje litt surrealistisk. Og så er jeg svak for snedige formuleringer:)
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 2. februar 2008 #8 Skrevet 2. februar 2008 Harry Potter på engelsk er jo kjempe spennende da ;o) Også Drageløperen ( den som filmen på kino er basert på) samt den siste boka til den samme forfatteren ( husker bare ikke hva han heter) under tusen soler eller noe sånt. De er knall gode!
selfangerkjerringa Skrevet 2. februar 2008 #9 Skrevet 2. februar 2008 Jeg elsker å lese, og har innredet gjesterommet som bibliotek med en hel vegg dekket av stappfulle bokhyller - tillegg er jeg og jentene faste gjester på biblioteket. Men det er vanskelig å finne tid til lesing som yrkesaktiv tobarnsmor med andre hobbyer i tillegg... har imidlertid tatt meg selv litt i nakken nå og bestemt meg for å legge vekk laptopen på kveldene og ta fram ei bok istedet. Deilig! For tida har jeg kick på Gert Nygårdshaug (igjen), holder på å lese ferdig Fredric Drum-serien og etterpå skal jeg gå løs på Himmelblomsttreets muligheter. Har lest dem alle før, men elsker dem og leser dem mer enn gjerne om og om igjen! Etter jeg er ferdig med den gjennomlesingen skal jeg dykke ned i noen klassikere har jeg tenkt. Tror det blir Illiaden først.
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #10 Skrevet 2. februar 2008 Leser på sengekanten. Nå er jeg nettopp ferdig med Jan Guillion (vet ikke om det skrives sånn) triologi om Arn tempelridderen. Veldig bra, så nå vet jeg hvorfor det heter Sverige ;-) Ellers er jeg glad i Henning Mankell, Anne B Ragde, Anne Karin Eldstad (Folket på Innhaug) Nå er jeg litt usikker på hva jeg skal lese. Har en bok av Wassmo og en av LIndell, så blir vel en av de to
Nit@™ Skrevet 2. februar 2008 #11 Skrevet 2. februar 2008 Jeg leser en del i perioder. Isfloket har jeg lest 4-5 ganger. Liker godt norske forfattere av krim. Unni Lindell, Karin Fossum, den sjangeren der.
murmelmamma Skrevet 2. februar 2008 #12 Skrevet 2. februar 2008 Leser MASSE... kan anbefale Anne B Ragde sine bøker om eremittkrepsen, berlinerpoplene og ligge i grønne enge... ALLE bøkene til Jo Nesbø,,,,,,Unni Lindell, Liza Marklund, Anne Holt....Stieg Larsson..... Har lest noen fantastiske bøker av Mitch Albom, "Fem mennesker du møter i himmelen" og "tirsdager med Morrie"...nydelige bøker som får en til å tenke over livet... I det siste har jeg også lest HÂsselby....( hva som skjedde med Albert Åberg...) en fantastisk surrealistisk bok... Erlend Loe sine bøker om Doppler..., Doppler og Volvo Lastvagnar...er morsomme sære gode bøker... Der finnes HAUGER av gode bøker...jeg ELSKER bøker!
selfangerkjerringa Skrevet 2. februar 2008 #13 Skrevet 2. februar 2008 murmelmamma: den boka om albert åberg - hva het den sa du? Eller hvem er forfatteren? høres ut som noe jeg kunne tenkt meg å lese
Mille** Skrevet 2. februar 2008 #14 Skrevet 2. februar 2008 Javisst leser jeg bøker, akkurat nå holder jeg på med tusen strålende soler, kan anbefale den. Leser litt på sengen hver kveld, det er da jeg føler jeg har tid til å lese. Ellers leser jeg en del krim.
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #15 Skrevet 2. februar 2008 Har hørt mange som anbefaler triologien til Stieg Larsson, den har jeg tenkt å lese snart
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #16 Skrevet 2. februar 2008 Leser hver dag. Som regel på kveldstid mens tven surrer i bakgrunnen:) Elsker alt av Jo Nesbø ( Snømannen er genial:) Men begynn på begynnelsen Unni Lindel, karin fossum og henning mankell har jeg lest mange ganger, hele serien da:) Hvis du vil lese triste bøker, som du blir forbanna av bør du lese Solgt ( husker ikke helt hvem som har skrevet den, zana/sana mus....... et eller annet) handler om en far som selger sine døttre til sitt hjemland og deres kamp for å komme hjem til england Og Ikke uten min datter av batty mahmoddy må også leses. Den fins også som film, men det blir ikke det samme, les boka først
murmelmamma Skrevet 2. februar 2008 #18 Skrevet 2. februar 2008 Den heter Hâsselby....og er skrevet av Johan Harstad..en ganske ung forfatter fra Stavanger..(??) http://www.nrk.no/nyheter/kultur/litteratur/1.3742548 kjempemorsom bok..men ganske surrealistisk...:-) men er VIRKELIG til å anbefale...
murmelmamma Skrevet 2. februar 2008 #19 Skrevet 2. februar 2008 ok...det over var om albert åberg-boken...:-()
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå