Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan legen se det i en vanli gyn. Und? Ka e sympt på exu?

Videoannonse
Annonse
Gjest Orkideen - Høygravid
Skrevet

Legen kan ikke påvise exu ved en gynekologisk undersøkelse.

Svangerskap utenfor livmoren påvises ved ultralyd, kikhullsoperasjon eller åpen kirurgi.

Et blodprøvesvar av HCG kan også gi mistanke om svangerskap utenfor livmor.

Smerte er hovedsymptomet ved exu. Smerten sitter vanligvis på den siden der graviditeten finnes. Ved oppsprekking av egglederen kan smertene bli meget intense

Graviditetssymptomer som kvalme, smerte i brystene og graviditetsfølelse er kanskje mindre fremtredende enn i et normalt svangerskap. Graviditetstest vil vise positivt resultat. Symptomene debutere gjerne etter seks til åtte uker etter stans i menstruasjonen.

Er det noen grunn til at du mistenker exu?

Skrevet

Har litt stikksmerter i venstre side og rundt eggleder.men treng ik vær exu fordi da.eg har hadt betenels i livmor i nov.kan eg ha bedre sjans t og få exu da?elr miste?

Gjest Orkideen - Høygravid
Skrevet

Jeg tror ikke det er større sjanse for exu eller abort selv om du har hatt en betennelse i livmoren og betennelsen er blitt behandlet. Jeg har hatt betennelse i egglederene og fikk beskjed om at det kunne gi problemer ved graviditet. Men jeg ble gravid ved første forsøk og har termin om 21 dager og alt har gått fint.

I begynnelsen av svangerskapet hadde jeg stikkende smerter på venstre side av magen. Jeg fikk beskjed om at det var ligamentsmerter. Så smerter bare på en side er ikke ensbetydende med exu.

Jeg synes du skal kontakte en lege som kan undersøke deg. Det er vondt å gå og bekymre seg.

Ønsker deg lykke til med svangerskapet og krysser fingrene for at det går bra med barnet i magen din.

Skrevet

Fikk og besje om at d kunne bi vanskeli og bi gravid.så gleden e stor.håper eg får ul,har enda vondt i livmora.merkeli d der.takk for lykkeønskninger.lykke til selv m fødsel:-)

Skrevet

det eneste jeg vet er at de tar innvendig ul for å se om det er en plommesekk med foster i inne i livmoren.. hvis det ikke er det er det antakelig ex.u. og de tar blodprøve for å måle hcg nivået, slik at de ser om du er gravid osv.. event utenfor livmoren..

noen får småe blødninger, og smerter i nedre del av magen.. har også hørt om ei som hadde det som sa det kjentes ut som strålinger fra magen og ned i øvre del av lårene..

Skrevet

må også legge til at jeg dro på legevakten pga. sterke magesmerter i perioder samt blødning. de misstenkte da ex.u, så jeg fikk en innvendig ul.. men der lå fosteret der det skulle, så det var ikke fare :) smertene skyltes en muskelknute i livmoren, som ikke var farlig.

men smerter behøver ikke bety fare.. grunnen til at de undersøkte meg var kombinasjonen smerter og blødning.. hvis du er veldig bekymret så bør du ringe legen din, event ta en tur på legevakten. så finner du det ut fort, og slipper å bekymre deg mere.. håper alt er bra:)

Skrevet

Har vi hatt ul aparat her eg bor,har eg dratt m en gang. Jeg er i uke 5-6 nå.skulle eg hadt blødninger nå hvis d har vært exu?

Skrevet

nei, tror ikke man må ha blødning for at det skal være det.. men det KAN være et tegn på det dersom du samtidig har veldig vondt..

Skrevet

Oki.kan en måle d på hcg altså? Eg satse på at graviditetn er normal.!

Skrevet

De mistenkte exu på meg da jeg var gravid første gang. Mener de avkreftet det ved innvendig ul. Husker ikke alt, det er en del år siden, men det var noe inni der, men ikke foster, jeg skulle vært ca 8uker. Det var ma. Til slutt måtte de ta lapraskopi fordi jeg ikke ble bedre etter utskrapning og da var det betennelse i eggstokkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...