Gå til innhold

Uplanlagt. Alenemor?


Linzz

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det flere her som ikke planla og bli gravid?

Fant ut at jeg var gravid for 3 dager siden, og er fortsatt litt i sjokk.

Har kjaereste og familie som stoetter meg, saa vet jeg kan ta vare paa ungen. Men det forandrer jo hele livet paa en maate. Har tenkt paa abort, men tror ikke jeg klarer det. Problemet er at det var nesten slutt mellom meg og kjaeresten min, det fungerte ikke lenger, saa skjedde dette. Hvis jeg beholder ongen blir jeg nok alenemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Linzz!

Min graviditet var planlagt denne gangen. Men eg har 2 barn fra et tidligere forhold, som eg også skjønte kom til å ta slutt, så da minste frøkena var noen få mnd gammel ble eg alenemor. Og det gikk faktisk helt fint! Selvfølgelig var det tøft til tider, men SÅ verdt det.

Du forteller at både kjæresten og familien din støtter deg, dette er jo et kjempe pluss, spesielt familie, de forsvinner liksom ikke.

Om du selv tror du ikke vil klare en abort så syns eg ikke du skal tenke mere på det. Kan eg spørre hvor gammel du er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 21.Saa ganske ung. Hvor gammel var du naar du fikk din foerste? Ja, min familie er forbredt paa at jeg mest sannsynlig beholder barnet. Men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjoere med kjaeresten min. Er for tiden i Australia, han er ogsaa fra Australia, saa hvis vi skal proeve og faa det til aa fungere maa han flytte til Norge...

Alt er saa vanskelig hvis du skjoenner.. Men tusen tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var 21 når eg fikk mitt første. (1999 og 2000 barn)

Skjønner du ikke har det noe lett med tanke på kjæresten din, men tror ikke du skal ta noen avgjørelse basert på han om du skjønner. Du må jo selvfølgelig gjøre det som blir riktig for deg, men om du har lyst å beholde barnet så må du gjøre det, du kommer til å klare det helt fint:) Og en ting er iallefall sikkert, du kommer IKKE til å angre på et barn som blir født:) Det har eg enda tilgode å høre om iallefall.

Kanskje du skal tenke over om du kan rettferdiggjøre en abort ovenfor deg selv, syns du grunnene dine er gode nok? Tror det er viktig at en etter en abort kan kunne si til seg selv at dette var det eneste rette for meg, ellers er eg redd du kommer til angre.

Men det er nå bare mine tanker rundt det.

Er han villig til å flytte til Norge med deg da? Hva sier han til at du er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fekk nr 1 da eg var 21 år....kjæresten min brydde seg ikke om meg eller ungen.forandret seg frå å være den beste i hele værden til å bli den største drittsekken...er veldig skuffet på han...måtte gå igjennom neste hele svangerskape alene,batale alt selv og ta vare på min datter selv...han vil ikke se meg eller henne...har klart meg strålende og min datter også...nå er hun snart 1 år, eg venter nr 2 og har funnet drømmemannen som er 100 prosent pappa for gullet mitt:) og vi skal gifte oss til våren:) det ordner seg:) og er du sterk og sta klarer du deg også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...