Gå til innhold

Jeg skal snart ta mandlene:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gruer meg sånn. Er så redd for at jeg hovner opp i hele svelget og føler at jeg blir kvalt.

Dessuten høres det helt jævli ut når noen ikke tåler narkosen og kaster opp etterpå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men du må ikke TRO at du skal kaste opp,da.

Tenk at du er en av de som ikke gjør det ;o)

Jeg kasta ikke opp etter narkose. De gir deg sikkert medisiner mot kvalme,om du spør dem.

Ønsker deg lykke til =o)

Det går sikkert helt fint!

Tenk på all den deilige isen og puddingen og gelèen du kan spise.

Skrevet

jeg kastet heller ikke opp etter narkosen. Men jeg må si at jeg har aldri hatt en bedre/morsommere rus som rett etter oppvåkningen og fremdeles høy på Morfin...... he he....

Jeg hadde en klokke hjemme jeg som jeg ringte med til mannen min og et papir jeg skrev beskjeder på fordi jeg ikke klarte å snakke da, i det hele tatt på noen dager :/

Det går helt sikkert bra !! Lykke til

Skrevet

Jeg anbefaler å ta de med laser. For voksne er det veldig vondt å fjerne de ellers. Du må kanskje krangle litt med legen/sykehus/nav fordi det er jo selvfølgelig dyrere, men tror det er verdt det.

Har ei vennine som gjorde det i Oslo, kun lokalbedøvelse, tok noen få minutter og hun kunne kjøre hjem igjen samme dag. Ingen etterblødninger heller.

Skrevet

Skal også gjøre det snart...gruer meg.Må til pers nå for er midt i den 4 halsbetennelsen siden slutten av november.Kronisk kan man vel kalle det.Gruer meg til de vonde 14 dagene etterpå jeg.

Skrevet

LYKKE TIL!!

å ta mandlene var faktisk det verste jeg har gjort i mitt liv..heller en fødsel og en keisersnitt..seriost...

MEN ta i mot alle smertestillende du får....spis is....smoothies ...og sånne kalde mye ting til det har roet seg i halsen en del..sørg for å ha nok avlastning med barn, du må ikke løfte og sånn....så går det bra!

masse lykke til!!

Skrevet

jeg syntes det gikk helt fint å ta mandlene! kasta opp etter narkosen, det var jo ikke så gøy (vær obs på ar det kan komme blod, det er ikke farlig, men ekkelt!)

spiste potetgull neste dag, og gikk rundt i to uker i pillerus! (merka ikke så mye til den rusen, jeg da, men de jeg bodde med så det tydelig!)

det eneste som var litt jævlig,, var de første minuttene om morningen før stikkpilla begynner å virke!! men det er overlevbart!

lykke til!

Skrevet

Hei! Jeg fjernet mandlene for et par år siden. Fjernet de med laser på privatklinikk. Dro hjem etter et par timer. Helt ufarlig og ukomplisert. Sørg for å få med deg smertestillende nok, resept iallefall. Anbefaler stikkpiller. Smerten etterpå var ikke noe problem så lenge jeg hadde smertestillende.

Jeg er så glad jeg fjernet de. Var så innmari plaget med halsbetennelse flere ganger i året og synes det var mye verre smerter enn det jeg hadde etter operasjon. Det går kjempefint dette! Kirurgene fjerner mandler 4-5 ganger om dagen på private sykehus så dette er ren rutine for de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...