Gå til innhold

Mamma, kommer ikke babyen snart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen på tre år går rundt og gleder seg til å bli storebror. Han har hodet fullt av forestillinger om hvordan dette skal bli, og i dag kom spørsmålet: Kommer ikke babyen snart? Hvordan forklarer man for en treåring at noe skal skje om 80 dager??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he...kjenner til det der. Snuppa her på 2 år ruller opp genseren min og roper inn i navelen....Hallooooo baby....kooooom ut :)

Søte de små :)

Skrevet

Han fulgte opp med et spørsmål om hvorfor ikke babyen kunne komme ut enda. Jeg prøvde fortvilet å forklare at babyen ikke kunne spise og puste ordentlig enda og at når mamma spiser og puster, spiser og puster babyen gjennom navlen. Hvorav gutten svarer. Æsj jeg vil ikke spise i navlen!!!

Skrevet

Vi har tatt en plankebit, vi.. og kappet den til 50 cm.. -og tegnet hode, armer og bein på ..

Kommende storesøster var med og fant planken, og satte streken for hvor stor babyen skal være når den kommer ut..

Storesøster vet at babyen vokser inni magen til mamma og at hun ikke kan komme ut får hun har blitt så stor som planken er..

Hver gang storesøster spør om lillesøster skal komme snart, går vi inn på kontoret og finner et ark. Vi måler til arket så det er så langt som babyen omtrent er (takk til babyverden og bims estimerninger). Så skisser vi kjapt opp en baby på arket før vi tar det med oss og legger det "kant i kant" med beina på planken..

Etter et par-tre ganger kunne storesøster selv konkludere med at babyen må vokse mer før hun kommer ut av magen..

Har fungert fint her :o)

Skrevet

Har også en på 3 som spør om det samme. Jeg har 120 dager igjen... Sier at babyen må vokse inne i magen før han/ hun kommer. Han slår seg til ro med det.

Skrevet

Hehe! Dette var jo en genial løsning! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...