Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Jeg må le... ;o) Er så mange med sterke meninger her inne,om absolutt ALT! - Man kan for all del ikke ha teppe foran vogna!!!! Til nøds hvis man går tur , men luft hvert 5. minutt! - Babyen MÅ for all del ikke ligge på magen, helst ikke i det hele tatt. - Sitte forovervendt i bilen: "De som gjør det må jo være spik spenna gæærne, vent til ungen er 10...ÅR! - Ikke amme??? Vil du at barnet ditt skal dø??? - Skift bleie hver time, helst oftere! - Ikke for varmt, ikke for kaldt (en viss margin kan vi godta 20,5 - 21grader) - Samsoving... Nei for all del! - Ha barnevakt? Nei, vent til ungen flytter ut... Fikk du barn bare for å ha barnevakt? Jeg går med teppe foran vogna, kolikk-babyen min sover på magen innimellom, ammet en stund, men ikke lenge nok, skifter bleie ofte,men sikkert ikke ofte nok. Synes det er godt med 25grader i stua, og kaldt på soverommet, og vi samsover Dessuten synes jeg det er utrolig deilig med barnevakt innimellom ) Jeg er en dårlig mor jeg ;o)
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 jupp du sa det selv hehehe babu babu babu....hører du sirener i det fjerne?
FuckFace Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Barnevakt hadde vært deilig snart, ja. Så kunne minsten fått mm-erstatning, han er jo snart 1 år. Skulle tatt oss en fest her hjemme, da. Røykt i døråpningen og alt. Hva sa du??? Barnevernet?? Kommer de hit???
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Og dette ble skrevet at en grunn: nemlig for å få en form for bekreftelse på at man er en god mor, av den grunn at man har dårlig samvittighet... Og overdrivelsene er bare gjort for å overskygge, humorisere og bagatellisere, de overtrampene man faktisk har gjort... Noe så teit innlegg...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Uff ja, jeg gråter meg ofte i søvn, også kommer jeg inn hit for å få trøst av alle de søte jentene her inne. Koz
FuckFace Skrevet 2. februar 2008 #8 Skrevet 2. februar 2008 Røyker jo ikke på sengen når jeg samsover.... Herregud, jeg er jo ikke antikrist!!! Gjør det bare når minsten sover i sin egen seng, rett ved siden av min... Gudogfader...!!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #9 Skrevet 2. februar 2008 Der har vi det igjen... Jeg er en dårlig mor(kan ikke noen trøste meg og prøve å motbevise det)?! Trodde det var sånn alle gjorde jeg! Ingen som drikker her heller da kanskje?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #11 Skrevet 2. februar 2008 Skal ta meg en øl, tenne opp en røyk og lese vimenn på senga jeg nå! Natta!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #12 Skrevet 2. februar 2008 Det har ikke slått deg at slike innlegg skrives rett og slett fordi vi synes du og folk som deg er idiotiske? Det sitte en del lettpåsvirkelige sjeler rundt omkring som tror de er dårlige mødre pga det forvrengte hysteriet til enkelte her inne. Da er det bra at de får motvekt av og til. Men lev videre i kjærringverdenen din, du.
♥Prinzessin♥ Skrevet 2. februar 2008 #13 Skrevet 2. februar 2008 Anonym 00:57 Jeg kunne ikke skrevet det bedre selv. Her prøver HI å latterligjøre og ufarliggjøre alt sammen. Hun er ute etter et "haha, du har helt rett" fra alle andre, slik at hun kan puste ut og være fornøyd med alle valgene hun tar. Disse ironiske innleggene finnes det flust av på DIB, men det eneste det beviser er at det er mødre der ute som synes det er viktigere at hun har frihet til å gjøre akkurat som hun vil, enn å faktisk foreta de beste valgene.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #14 Skrevet 2. februar 2008 Så det å ha barnevakt, eller samsove, eller skifte bleie annenhver time kalles et overtramp, nå? Jaja, det var nytt for meg. Men nå er jeg tryggere på meg selv enn mange andre mødre her inne, så det går meg i grunn hus forbi. Dessuten klarer jeg å skille mellom sunn fornuft og rent hysteri, i motsetning til enkelte her. Problemet til folk som anonym 0057 og deg prinzessin, er at dere ikke stoler nok på deres egen fornuft og dømmekraft. Dere er livredde. Derfor blir dere så provosert over HI's innlegg.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #15 Skrevet 2. februar 2008 For å ikke snakke om debatten om bilseter i går på skravleren. Det er vist mange som ikke tør å ta buss med barna sine, for buss har ikke alt en bil har. Off....
♥Prinzessin♥ Skrevet 2. februar 2008 #16 Skrevet 2. februar 2008 Jeg tar ikke stilling til detaljene, det er bare klart at HI er ute etter nikkedukker. Det er forresten utrolig at med en gang noen prater om å ta de beste valgene for barna sine, er man hysterisk. Er verden totalt svart/hvit for deg, anonym 12:46? Går det ikke an å tenke fornuftig uten å være hysterisk? Når det gjelder de direkte kommentarene til meg ang min fornuft, dømmekraft og redsel, kan jeg ikke gjøre annet enn å humre. I mangel på noe bedre (det vil si fakta), slenger du patetiske, villfarne påstander ut i luften. Slitsomt å forklare folk at de ikke har peiling.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #17 Skrevet 2. februar 2008 Du sparker biter jo deg selv i halen, prinzessin. 1. Jeg sier at jeg klarer å skille mellom fornuft og hysteri. Hvorfor spør du meg da om det ikke går an å tenke fornuftig uten å være hysterisk? Her har du et eksempel, hvis du ikke skjønte hva jeg mente: Å skifte bleie hver time er hysterisk, hvis det ikke er behov for det. Å aldri ha barnevakt sålenge ungen vokser opp, fordi man tror det skader ungen, er hysterisk. Ingenting av dette har noe med fornuft å gjøre. Å skifte bleie når det trengs er fornuftig. Å ha barnevakt en gang i ny og ne er ikke det motsatte av fornuft. Skjønner du forskjellen? Eller er det for detaljert for deg? 2. Du påstår at jeg slenger patetiske, villfarne påstander ut i luften. Se på dine egne innlegg. Hva gjør du selv? "HI er ute etter nikkedukker", "bekreftelse", osv. Dette er ikke noe annet enn dine egne, usaklige påstander. Du har null grunnlag for å mene det, å må tåle like mye usaklighet tilbake.
♥Prinzessin♥ Skrevet 2. februar 2008 #18 Skrevet 2. februar 2008 Du får bestemme deg om jeg sparker eller biter halen først, gamla. :-) Jeg har godt grunnlag for å mene det jeg mener om nikkedukker. Det finnes utallige slike innlegg på DIB, og alle er like gjennomsiktige. Skriv så mye du vil om sparking og biting, fakta er fakta. Hvorfor i alle dager skulle de ellers skrive disse innleggene, om ikke for å få positiv respons?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #19 Skrevet 2. februar 2008 Du har tydeligvis ikke forstand nok til å vite hva forskjellen på fakta og synsing er. Per definisjon. Det siste spørsmålet ditt gir flere alternative svar, men i din svart-hvite verden finnes det tydeligvis bare ett.
Gerd-Johan Skrevet 2. februar 2008 #20 Skrevet 2. februar 2008 Jeg vil nå egentlig si at det å overbeskytte ungen, aldri ha barnevakt og amme lengst mulig er skadelig for barnet jeg da. Jeg hadde aldri barnevakt, og det resulterte i at da jeg skulle reise på leirskole som 12 åring, fikk jeg nesten hysterisk anfall. Jeg hadde ikke vært lengre borte enn en natt hos naboveninna. Når det gjelder amming, så er det opp til hver enkelt. Synes det blir for dumt at andre skal bestemme hva som er best for deg og barnet ditt, og jeg gir katta i hva som er forsket på og hva undersøkelsene sier. Har en veninne som er en stor ammetilhenger, og jeg får da vel høre det hver gang vi treffes hvor dårlig mamma jeg er som ikke ammet lengre enn 3 uker. Jeg kunne jo faktisk ha prøvd hardere, for det er jo sååå enkelt. Hun personlig ammer nå sin jente på 1.5, og sin 4.5 åring. OM NATTEN.
♥Prinzessin♥ Skrevet 3. februar 2008 #21 Skrevet 3. februar 2008 Denne verdenen (DIB) er svært enkel. Det er lett å se hva folk er ute etter. At du ikke takler det, er ditt problem. :-)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #22 Skrevet 3. februar 2008 Du bør i hvert fall ikke beskylde andre for et enkelt svart-hvitt syn når det så klart og tydelig er du som har det. Du fanges jo av dine egne argumenter / biter deg selv i halen /sparker deg selv bak : ) Jeg tror det er du som er svært enkel.
♥Prinzessin♥ Skrevet 3. februar 2008 #23 Skrevet 3. februar 2008 Jeg er enklere enn du tror, men ikke på den måten som tydeligvis tilfredsstiller deg så voldsomt. :-) Til å begynne med var det ganske lett å tro at all fornuft ble sett på som hysterisk av deg. Derfor spurte jeg deg om alt var svart/hvitt i din verden. Etter at du utdypte tankene dine rundt hysteri, var det lettere å forstå hva du mente. Jeg har lest så mange ironiske innlegg av typen "buhu, jeg er en dårlig mor, jeg gjør nemlig sånn og sånn", at jeg skjønner hvor HI vil. Ser du virkelig ikke at hun vil ha et "haha, du har så rett" fra andre? Hva er det ellers hun vil, tror du?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #24 Skrevet 3. februar 2008 Redusere hysteriet, kanskje? Si noe generelt om hysteri? Meddele irritasjonen sin, uten nødvendigvis å ha voldsomme motiver bak? Mulighetene er mange. Hysteri-fornuft debatten er jo som vi begge vet ikke ny her på bim. Dette er gammelt gods, og jeg vet av egen erfaring at hysteri (da definert som manglende fornuft) kan irritere, og at jeg av og til har uttrykt dette rett og slett for utblåsningens skyld, ikke for å få medhold. Det kalles ofte debatt. Man uttrykker meningene sine, og er gjerne klar for motstand.
prekæs Skrevet 3. februar 2008 #25 Skrevet 3. februar 2008 Ja, den var morsom gett. Og en klassisk kommentar fra deg burde vel i tillegg vært: "Det ble folk av mine unger også" Den pleier å være standard etter at man har kommet med haugevis av "på tross av" kommentarer. Oppfatter slike utsagn som unnskyldninger, jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå