Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 dere som er alene og ikke eier leilighet eller hus selv. synest du det var lettere eller vanskligere å finne en plass og bo siden du er alene? jeg har liksom alltid sett for meg at alenemødre har dårlig økonomi, dvs at hun kanskje ikke alltid klarer å betale husleia for seg. og det er jo ikke alle som vil ha ungeskrik i hus heller. jeg blir alenemor til sommeren og er kjempe redd for at det ikke er noen som vil ha meg i hus siden jeg blir alene med et barn. men det er jo ikke sånn at alenemødre har dårlig økonomi nå om dagen. vi får jo så vi klarer oss. eller er det bare jeg som bekymrer meg for mye atter en gang?!? men jeg tenker og det at kanskje det er noen som heller vil ha en alenemor i steden for to jenter på 20 år...nei huff. blir sprø. har liksom ikke turt å ringe på leilighet fordi jeg er så redd jeg ikke får noe..
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #2 Skrevet 2. februar 2008 Det kommer så an på de som skal leie ut. Er det bedre med to studenter på 20 som kanskje fester 4 ganger i uka, og bruker husleiepengene på det? Jeg har nettopp fått meg leilighet, og fikk vite på visningen at de som bor over, altså som eier huset, har ei datter på 13mndr selv. Mange er kanskje lettet over å få inn noen med barn, vil heller høre litt barnegråt enn bassen fra anlegget om kvelden? Se det positivet i det! Du kan jo opplyse om at du er gravid når du ringer, så får du nok et svar der og da. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2008 #3 Skrevet 7. februar 2008 Tror ikke det skal være noe problem å finne seg leil selv om man venter eller har et lite barn. Det er jo blitt mange av oss etter hvert! Du kan jo gå via kommunen du bor i å få deg en kommunal leilighet - varierer noe med ventetid, legg ut en annonse på www.finn.no der utleiere kan ta kontakt med deg - og da vet de det følger et barn med. Og søk om bostøtte hvis du ikke leier kommunalt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå