Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Noen her som har hatt vaginisme? Kjempeflott om du ville delt dine erfaringer med meg.
shimonie Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 sånn jeg har forstått det, er det at det gjør så vondt at man ikke klarer å ha sex, dvs. man spenner seg ufrivillig. tror det kan være psykisk. man kan ha hatt dårlige erfaringer, og det sitter igjen i kroppen, så man ikke klarer å gjennomføre samleie. mulig jeg har forstått det galt men
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Har hatt det ja. Og har blitt kvitt det også. Jeg klarte ikke å gå til gynekologisk undersøkelse eller gjennomføre et samleie mens jeg hadde det, for jeg strammet alle musklene ufrivillig og kunne overhode ikke slappe av. Jeg har aldri hatt noen virkelig dårlige erfaringer, men hadde lenge et ganske anspent forhold til gutter, sex og kjærlighet sånn i alminnelighet. Mine seksuelle erfaringer var stort sett med nokså tilfeldig valgte gutter, og det var hverken trygghet, tid eller nærhet som stod i fokus da. Jaja. Alle kan ikke gifte seg med ungdomskjæresten fra nabogården heller. Løsningen for meg ble omsider et fast forhold til en fin mann som ga meg masse tid og som likte meg som jeg var. Han tok vaginismen som en morsom utfordring, og vartet meg skikkelig opp Lykke til, husk at det finnes håp. Anbefaler dessuten psykolog! Det er dyrt, men verdt det. Greit å få kartlagt bakenforliggende årsaker og rydde opp i evt. destruktive mønstre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå