Gå til innhold

Er ikke desse sidene for kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å undre meg litt på noens innlegg her. Blir litt skuffet.

Er ikke desse BIM sidene for kvinner? Det er jo tross alt vi som er gravide, prøver å bli det, nettopp har født o.s.v. Synes at en plass må da vi få "snakke" sammen, uten at menn skal blande seg inn... De aner ikke hva som foregår i en kvinnes kropp hverken før, under eller etter en graviditet, hvor mye de enn prøver. Og ALDRI kan de sette seg inn i det, uansett hvor mye de leser eller prøver å være "forståere" på området.

Er ingen mannshater, men synes at ett sted kan jo vi damer få ha for oss selv også!!

Dessuten er jeg helt imot mannlige jordmødre! Hva faen kan de om fødsler? Utenom det de har lest seg til?

Mener de som skal være jordmødre skal ha erfaring selv. Greit nok med studenter, og det der, men den virkelige jordmoren bør "føle" med den kvinnen som føder... Noen trenger mer kvinnelig omsorg i slike situasjoner, enn andre....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dumme idiotkjerring. man kan ikke bli jordmor(eller far) fordi han ikke har født selv? Det er jo helt bakvendt sagt. Da kan jo man like godt si for eksempel at man kan ikke bli lege for man ikke vet hvordan det er å de alle de forskjellige sykdommene. Jeg ville heller hatt en jord"far" som kan masse om fødsler og har masse erfaringer og vet hva han driver med , enn en dum jordmor som "vet hva jeg føler og føler med meg" som du sier.

Du kan ikke komme her å si at du ikke er en mannhater når du snakker på den måten som du gjør om menn. Hva tror du egentlig? at du er dronningen fordi du skal føde? Du er nok desverre bare skapt sånn, og sånn er livet.

Skrevet

Da kan jo ikke man bli jordmor hvis man ikke har født selv da heller, skulle vi hørt på deg august

Skrevet

Du!?

Det er jo kjempe bra det er menn her inne!! Det er jo mennene som ser ting fra "utsiden".. Hvis dere skjønner meg? Så ja, de har jo egentli masse de skulle ha sakt.. Mennene får jo se oss gravide fra en annen side enn hva det vi selv ser oss i.. Så de har jo masse erfaringer å komme med de også!!! :) Sukk, skulle ønske jeg hadde en mann(barnefaren) og gledet denne gleden med.. En som kunne kunne sett MEG fra en annen vinkel nå når jeg er gravid :(

Husk, det er jo sikkert kjempe GODT for en mann å snakke ut om hvor mye rart som skjedde med kona når hun var gravid med junior!

Skrevet

Enig med deg lunatariel! August er jo helt på jordet, skjønner ikke hva som har skjedd med henne. stakkars den mannen som er med henne!

Skrevet

Lunatariel, kan være mannen din jeg!;)

Men om det der med jordferdre (hihi), synes det er bra de er her! Her hvor jeg bor er det bare en jordfar, og han er den beste som er på føden! Bestandig blid og oppmuntrende og føler virkelig med deg for alt han kan! Mye bedre enn de sure gamle damene som burde vært byttet ut for 20 år siden!!

Skrevet

Menn får jo barn de og, selv om de ikke blir gravide (til tross for at en del brukere her inne mener at menn kan bli gravide, men det er nå en annen sak.) så de har jo like mye rett til å være her. De kan jo også lure på ting rundt forestående fødsel og slike ting.

På DiB er det flere menn og de har fått spørsåmlet om hvorfor de er der flere ganger. Vel menn har nå barn de og da.

Og det der med at menn ikke kan få jobb som jordmor(far) eller hva menn i yrket kalles. Det er jo bare helt på trynet. Likestilling skrikes det om, men nå skal ikke menn få LOV til å jobbe innenfor dette yrket?

Hva med kvinner som ikke har født da, skal ikke de få bli jordmor heller? "Ny inntaksregel på jordmor-studiet: Alle søkere må ha gjennomført minst ett svangerskap."

DOH!

Skrevet

Syns da det høres helt merkelig ut om at en mann ikke skal kunne bli jordfar. Ta gynekologer da, skal det bare være kvinner der og siden det er de som vet hvordan det er? Den beste gynekologen jeg har vært hos er mann, kanskje fordi han ikke vet hvordan ting føles for oss at han var ekstra forsiktig. Ikke vet jeg. Men jeg har ingen ting imot at det fins jordfedre og hadde nok ikke hatt noe imot at det var en mann som tar imot mitt barn.

Hva med førskolelærere? Burde alle ha barn da før de kan ta seg av barn?

Skrevet

Zane; JAA, bli min MANN :D

Og hva med de som jobber innen eldreomsorg da (f.eks hjelpepleiere, sykepleiere, vernepleiere) skal det bli et krav at de nå være GAMLE for å jobbe med eldre?? Hoho... Det hadde vært'no ;p

Skrevet

Ja, det syns jeg! Ingen hjelpepleiere under 80 år, ingen levende får jobbe i begravelsesbyrå OG ALLE MENN UT AV DENNE SIDA!!!

Skrevet

Nei ,, menn kan og bli gravide,

Har du ikke sett junior? - filmen altså

skikkelig drittunge blir det da.

Skrevet

min mann har vært her å sett:(

Skrevet

HI, her er et tips: Det finnes piller man kan ta for paranoia.

Skrevet

Mannen til Jannamor er gravid.

Saa jo - de finnes!

Skrevet

Ja, HI, du har selvsagt helt rett på alle punkter. Mannlige jordmødre er en uting, og jeg signerer en eller annen her på at begravelsesagenter helst bør være døde. Alt for autensiteten.

Skrevet

Autentisiteten, kanskje? :-/

(Minuspoeng. Nå skylder du meg en kurv bjørnebær.)

Skrevet

*gisp*

Å, kjære.

Har jeg falt i unåde nå?

Hvor mange stjerner mistet jeg?

[kniper igjen øynene i en teatralsk mine, i påvente av det grusomme svaret]

Hvis du tar til takke med frosne bjørnebær så skal du få dem straks.

Skrevet

Du har ikke mistet noen stjerner, men jeg har mistet én... min ledestjerne.

(Blir det mer dramatisk nå, må vi ta billettpenger.)

Skrevet

[bærkorg stormer hulkende av scenen. Digre mugger står igjen, med et desillusjonert uttrykk i ansiktet.]

Slutt på 1. akt

Skrevet

*Benyttet pausen til å kjøpe popcorn og lettbrus og venter i åndeløs spenning på 2. akt *

Her er siste rapport fra kritikerne:

"Terningkast 5" - Landstrykeren

"Ein strålande oppvising av intellekt og samspel mellom menneske" - Vestavind

"Jeg ble rørt til tårer" - Nordavind

"Kan knapt vente til fortsettelsen" - BIM-nytt

:)

Skrevet

This rocks! :)

Skrevet

Du virker som ei skikkelig rødstrømpe- selv om det er vanskelig å få tak i din egentlige problemstilling. Er du imot at menn kan lese og svare på innlegg på et åpent nettforum som BIM, eller er det det at du egentlig syns de er ubrukelige som jordmødre/ fedre?

Hva faen de kan om fødsler?? De har vel lært akkurat det samme som jordmødre som ikke har født selv, for pokker?

Da får vi ingen jordmødre, da- om alle skal ha født selv?

Da vil jeg stenge bim for førstegangsfødene- jeg syns de kommer med så mye tåpelige spørsmål, og er så redde for ingenting?

Hører du hvor dumt det blir når man slenger ut slike teite forslag?

Hva er kvinnelig omsorg? Sylvia Omsorg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...