Gå til innhold

Takt og tone på nettforum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker med dette å lufte hva som er god oppførsel i et nettforum.

Det kan virke som om ting har gått litt over styr her inne. Den ene debatten etter den andre ender med utskjelling og ærekrenkelser. Det ene ordet tar det andre, og vips har man sagt for mye. Sterke ord mister sin betydning og kraft når de blir slynget ut i alle retninger.

Hva er god takt og tone i et nettforum?

Vi gjemmer oss bak nick og for ytterligere anonymisering bak knappen "anonym" - gir dette oss rett til å si hva som helst til hvem som helst?

Bør anonymknappen være der som en mulighet eller bør den fjernes?

Hva synes dere? Har vi noen oppskrift på hvordan vi vil ha det, eller er det bra som det er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er såå enig! Trodde det var voksne mennesker her inne- men saklige fornuftige innlegg, ødelegges av regne heksejakten jo! Det blir rett og slett usmaklig...

Jeg har fått mange nyttige tips her inne og lærer mye, men en del av gleden og kvaliteten i dette forumet er i ferd med å forsvinne for min del!

Høflighet, respekt, likeverd er dette blitt fremmedord? Da er vi ikke mye til forbilder for barna våres...

Skrevet

Jeg tror det er sånn her inne jeg, vanskelig å gjøre noe med det rett og slett. Det er nok en grunn til at de færreste her inne har barn over 6 mnd. Etterhvert får man mer enn nok å gjøre ellers med aktivt barn og hus, og man får også metta si på DIB småtroll 0-1 etterhvert.

Skrevet

Jeg synes anonymknappen bør fjernes, folk velger jo å være så anonyme som dem selv vil mht å skrive noe i profilen sin eller ikke.

Men ja, dette forumet er ikke koselig. Heldigvis er det noen ordentlige/saklige personer her, men jeg tror de fleste forbinner dib og bim (nå har jeg ikke vært på barnetmitt) som et slengedritt-forum.

det er IKKE bra som det er. Det er altfor få moderatorer, det er nesten ingen regler på dette forumet. Folk poster, i min oppfattelse, alt for sjeldent der ting skal ligge. Det er altfor mange tråder om akkurat det samme.

Det er vel kanskje for vanskelig å snu, men jeg melder meg gjerne som moderator hvis det trengs! Og det mener jeg det gjør!

Skrevet

Jeg spurte moderator om vi kunne dele inn fra 0-6 mnd og fra 6-12 mnd, dette syns "hun" var lurt og skulle gjøre noe med det... Hakke skjedd en drit, purret via mail, og "hun" har ikke svart.... Dårlig syns jeg!

Tenkte det kunne vært en ide jeg da, for det er et stooort skille på de mnd, og da kunne man fått sortert litt..... men det tar jo tydeligvis tid hvis det i det hele tatt kommer til å skje!

Og hvor er moderator når det rett og slett blir skitsnakk blant folk, og folk er ufyselige og stygge? Hva er poenget med en moderator da?

Skrevet

Det finnes mange andre, mer trivelige forum der ute da. Der man ikke kan være anonym.

Men jeg merker at jeg blir mindre og midnre forum-person jo større pjokken blir - og jeg engasjerer meg mindre og mindre. For min del må folk bare sitte her å slenge dritt, det er masser av andre plasser på nett og irl man kan søke info.

Skrevet

Ja, det er ikke bare her, nettforumer generelt har vel de samme plagene med folk som utgir seg for å være en annen enn de er, som juger, som er kjipe osv osv. Men jeg synes det er litt interessant. Det er jo et forholdsvis "nytt" fenomen med masse barnesykdommer. Det er viktig å vurdere og å ta verdivalg på veien.

Skrevet

Det er såå sant! Jeg har ikke vært her inne på leeeeenge, men hadde et par ting jeg lurte på, og derfor "hoppet" jeg inn hit igjen. Nei jøsses, har ørti mange andre ting å gjøre med en aktiv jente i hus :) Men innimellom er det greit å sjekke ut forumet for tips. Men det er min mening!

Men dette var vel ikke helt hva innlegget spurte om ;o) Ye ye!

Skrevet

Veldig festlig egentlig, gå tilbake så langt du kommer på dette forumet her, og se hva man skrev og kranglet om da, og du vil finne minst 3 innlegg ala dette også per gang debatten er oppe.

Og still, alt er som før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...