lyngslyngs Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Når jeg,mor,er uføretrygdet, hvilke rettigheter har da samboeren min når det gjelder permisjon?
Lurvehette Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Min mann er uføretrygdet. Jeg får fem ekstra uker fordi han er det. Mulig mannen din får noen ekstra uker for at du er det? Kan ikke si det sikkert, men det ville jo virke litt sympatisk i vårt land, der mann og kvinne skal settes likt.....
Contura Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Uføretrygd gir rettigheter til foreldrepenger på lik linje med arbeidsinntekt slik at da skal det ikke være noe i veien for at samboeren din får permisjon på samme måte som om du hadde vært i arbeid. Rehabiliteringspenger og attføring gir derimot ikke disse rettighetene - forstå det den som kan. Men - for å være på den sikre siden slik at dere får planlagt best mulig er det nok en god idè å ta kontakt med NAV/ trygdekontoret
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 Ja, er ikke det der rart!! Jeg får rehabiliteringspenger. Jeg går til behandling nå og kommer til å fortsette denne etter babyen er født, men det hadde ikke noe å si, Jeg får IKKE rehabiliteringspenger etter at babyen er født, for da "trumfer" permisjonen over rehabiliteringen?! Forstå det den som vil... Jeg skal i et møte med nav, for sånn det ser ut nå, så vet vi ikke helt hva vi skal gjøre i forhold til verken permisjon for meg, far eller økonomi generelt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå