Lilly Marlene Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 jeg fikk tvillinger 6 uker for tidlig... di skulle kommet i dag utifra termin:) er så rart å tenke på med tanke på hvor friske og sterke di har vert helt fra fødselen av:) di lå i varmeseng noen dager bare. mine veide: 2250 og 2105, små men skjønne=) fler som har fått for tidlig her inne? hvor mye for tidlig? vekt osv?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Min var ikke mer enn 2 uker for tidlig, men veide 2350 gram og var 46 cm lang, så ble regnet som prematur på føden:) Frisk og sterk gutt siden fødselen egentlig Hvordan går det med tvillinger da?? Høres så spennende ut! Men tror ærlig jeg må innrømme, at med den kolikken min har hatt så vet jeg ikke om jeg hadde klart 2 stk de 3 mnd det pågikk.
Monica_og_Michael_Andrè Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Hei! Gutten vår kom til 10 uker for tidlig. Han veide 1450g og var 41 cm lang. I skrivende stund er han 7,5 kg og 71 cm lang;) Det er bare helt utrolig hva disse små kjempene klarer. Han er nå snart 10 mnd og ligger en god del etter i utvikling, men vi har det ikke travelt nei. Han har det kjempe bra, er blid og fornøyd. Og det r hovedsaken;) Men jeg kan ikke si at jeg savner den tiden på sykehus osv nei..
Lilly Marlene Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2008 vi er jo litt "heldige" på en måte vi som får små babyer vi da. får lissom hatt di så små og søte litt lenger:) hi hi ja går egentlig bedre enn forventet! di er så snille og rolige. sier bare ifra når di er sultne eller vil ha ny bleije:) men blir jo dobbelt opp med alt da... men det betyr jo også dobbelt så mye kos! men det hadde nokk vært andre boller med to små med kolikk! puuh, føler meg heldig der! lykke til videre! ^^,
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Jeg fikk en prematur sønn for 4 år siden, 12 uker før termin. Han var 996 gr og 37 cm. Jeg fikk akutt og alvorlig sv.skapsforgiftning i uke 28 og måtte forløses med hasteks i uke 28+2. Han lå i kuvøse i 2 mnd og han var 4,5 mnd da vi fikk han med oss hjem fra sykehuset første gang.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Min første ble født 35+1 og var 4140g og 52cm ved fødselen.. pga flere ting lå han 11 dager på intensivavd.. det var slitsomt... men det verste med alt dette var for meg det psykiske og det meste av det kom rundt 1 årsdagen og da jeg ble gravid igjen... hadde svangerskapsforgiftning med morkakesvikt og var jo redd det skulle skje igjen... (mitt tilfelle er visst temmelig unikt siden det ikke skal være mulig å få ekstremstore barn kombinert med at de ikke får næring, noe som gjorde det enda mer skremmende neste gang når legene ikke forstod noe) i starten var han temmelig treg med ting som første smil og slikt, men tok seg fort inn igjen.. gikk alene 14 dager før 1 årsdagen... Så det har aldri vært noe galt med gutten.. tja eller han hadde en hjertefeil. Var to hull i hjerte, men ene har lukket seg. Ellers var de så små at de er ubetydelige...
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Ja, dobbelt opp med kos høres veldig bra ut! Syns nesten synd i lillegutt, han blir vel nesten kosa ihel! hehe Ja, kolikken er ikke lett, men vi kommer oss da gjennom det! Og alt går bra nå! kan vel ærlig si at jeg skulle klart det igjen også Hvor gamle er dine nå? 6 uker, var det det? Så kjekt! Min er blitt 10 mnd allerede! tiden går hel sykt fort!! Gleder meg til en ny en må jeg innrømme! Eneggede eller toeggede foresten?
AnnK89 2 + 1 i magen Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Mine tvillinger ble født 3uker før tiden, så det er jo ikke så lenge før termin men.. Mathias var 2682 gr og 48cm Marcus var 2816 gr og 49cm på 6ukers kontrollen (1dag før dem ble 7uker) så var de 4445gr og 4545gr Heldig du, som har 2snille barn..mine er litt omvendte av dine + litt kolikk smerter... Hvor lenge sover dine i strekk på dag og natt ?
Lilly Marlene Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 1. februar 2008 oi mange i samme båt her:) morro å lese:) jeg fikk også akutt svangerskaps forgiftning... skumle greier. dere er virkelig tøffe dere som får barn under 2 kg! er noen tunge uker/ måneder på sykehuset etterpå. mine er to eggede:) en prins og ei prisesse:) har hjemmeside til dem hvis noen vil se:) fler som har det?=)
Lilly Marlene Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 1. februar 2008 hei AnnK89 med 2søte små! jeg har snakka med deg på bim tidligere når begge var gravide:) jeg titter stadig innom hjemmesida di og ser om det er no nytt;) spennende! flink mamma du er:) ja mine er veldig rolige, det har vert flere netter di sover fra 12- 06 eller litt lenger! kjempe heldig der! sover en del på dagen også, men har to perioder på dagen di er våkne leeenge, men det er bare kos:)
AnnK89 2 + 1 i magen Skrevet 1. februar 2008 #11 Skrevet 1. februar 2008 Ja åh, så herlig..bare mine kunne sovet så lenge..her sover de MAX 3timer i strekk og 30minutter i strekk på dagen, men det er nok helt sikker kolikken som gjør søvnen dårligere.. Hva er hjemmesiden din? (har glemt den ut)
Alba44 Skrevet 2. februar 2008 #12 Skrevet 2. februar 2008 Gutten min hadde hastverk med å komme til verden ) 7 uker før termin. ca 2,3 kg og 47 lang. Er nå snart 8 mnd. og har tatt igjen sine jevnaldrene. Frisk, rask og aktiv ))
Labambie Skrevet 2. februar 2008 #13 Skrevet 2. februar 2008 Min vakre jente kom 2 uker og 6 dager før termin mandag 21.01 i år! Har egentlig ikke termin før neste helg.. Merkelig sånn sett! Men jeg fikk eklampsi med kramper og det sto om livet til både meg og vesla.. Men hun var 4045 gr og 50 cm da hun kom,og blei ikke regnet som prematur..
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 2. februar 2008 #14 Skrevet 2. februar 2008 Mine har kommet 4 uker og 3 uker før termin. De var henholdsvis 2900g og 3800g, så ikke veldig små akkurat.
~\/ero~ Skrevet 2. februar 2008 #15 Skrevet 2. februar 2008 Jeg fikk en liten gutt i august som var føst 7 uker for tidlig. Han veide 2320 og var 46cm. Vil lå bare på sykehuset ei uke. Han trengte ingen form for behandling, untatt for gulsott da. Så vi var på sykehuset 6dager. Men pust og alt var hent fint, så han slapp kuvøse og alt:) Vet ikke hvorfor han ble født for tidlig, var i fin form hele svangerskapet, så han kom bare plutselig
ml86 og lille prinsen ;) Skrevet 2. februar 2008 #16 Skrevet 2. februar 2008 til anonym 00:12 2.02.2008:' Så rart da, han var AKKURAT like stor som gutten min. Og han ble født 41+2 (altså en uke over termin)
Gjest Rebel m/jente Skrevet 2. februar 2008 #17 Skrevet 2. februar 2008 Jenta mi er ikke prematur men dysmatur. Hun var 2330 gram og 47 cm, født på menstermin, en uke før ultralydtermin. Skulle egentlig bli satt i gang fordi de visste hun ikke hadde det godt i magen men så starta fødselen av seg selv! Nå er hun 5 mnd og 6800 g og 68 cm:-) Tidlig ute med det sosiale, helt normal/kanskje litt treg med det motoriske, men helsesøster er veldig fornøyd:-)
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 2. februar 2008 #18 Skrevet 2. februar 2008 Jeg har også en jente som er dysmatur. Hun var 2150 og 46 cm. Hun ble født 5 dager før ULtermin, på mensterminen. Jenta mi er nå 10,5 mnd. Hun er litt sen motorisk men er helt med sosialt ser det ut som. Hun er nå 8350 og 72 cm. Nå er jeg gravid igjen og er veldig spendt på om det kommer til å skje det samme denne gangen.....
Ioren Skrevet 2. februar 2008 #19 Skrevet 2. februar 2008 Har ikke prematur,men dysmatur baby. født 3 dager før ULtermin og veide 2440 gram, var 47 cm. På 3 mnd kontroll var han 5930 gram og 58 cm, så han har vokst bra
Tia med 2 ♀ Skrevet 2. februar 2008 #20 Skrevet 2. februar 2008 Føste 4 uker og 1 dag tidlig. ho veide 2050 gram, så ho var lita men helt frisk. :-)
Søtnosmamma Skrevet 2. februar 2008 #21 Skrevet 2. februar 2008 Vesla vår ble født 4 uker før termin. Hun var 2710 gram og 46 cm lang. Hun lå noen døgn i lys pga gulsott, ellers har det gått veldig smertefritt. Nå er hun 9,5 måned, veier rundt 9 kg og er rundt 70 cm. Hun er høyt og lavt og ligger ikke etter de terminfødte i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå