Gjest Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Har "alltid" hatt Ava som favoritt, men i det siste har jeg tenkt at hun skal faktisk hete dette resten av sitt liv, og er så usikker på hva folk egentlig mener om dette navnet. Er klar over at dette er ene og alene mitt valg in the end, men allikevel trenger jeg litt meninger om navnet. Har tenkt på Ava + et mellomnavn (Ava Elisabeth, Ava Othilie, Ava Felicia, Ava Mathea osv. Har likt Ava Elisabeth best). Men nå har jeg fått tre nye favorittnavn: Johanna Elisabeth (alene) Adele Hvilket er finest? Hva ville DU gått for?
NoDoubt Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Skulle jeg hatt Ava så skulle hun hatt bare det navnet. Syns de andre ble alt for klissete! Johanna er veldig fint:-)
3 blå Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Tja, hvis jeg skulle fått ei jente hadde det blitt Tuva... Men av dine alternativer tror jeg nok Johanna hadde vært førstevalget
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Hehe ombestemmer deg ofte deg, nei navn er ikke så lett Synes Ava er pent alene jeg Men når det er sagt, du finner nok et navn når du ser jenta di for første gang
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 De 3 navnene du forslår nederst her, er navnene på en dib-bruker sin datter... Hehehe... Ganske likt min datters og. Jeg liker ikke Ava noe særlig. Elisabet liker jeg ikke det grann. Johanna er fint, samme med Adele. Begge to stiller likt for min del.
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Synes navn er KJEMPEvanskelig, men ja, får håpe jeg "ser" om hun er en Ava eller ikke. Men morsomt å høre hva andre synes og;-)
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Vi slet også veldig med navnet til vår andre sønn hehe tror jeg lagde 100 forskjellige innlegg her inne tihii så jeg er ikke noe bedre
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Men dere fant det fine navnet til slutt, digger navnet Ulrik. Er råtøft, samme med Kevin;-) Er det ikke det de heter?
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Mener du det? Vittig. Hehe.. To av dem er oppkalling etter oldemor/mormor i så fall. Men har hun virkelig tre navn, hun da?
Sololight Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Jeg liker veldig godt Adele, og ville nok gått for det:-) Johanna synes jeg er så tungt å si.. Elisabeth er klassisk og greit. Ava synes jeg er pent, men ikke min favoritt.
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #12 Skrevet 1. februar 2008 Ja, hun har visst 3 navn - og det er de 3 navnene der. Hehe.... Jenta mi har også deler av de to navnene i sitt navn - og hun har rekorden med 4;) hehehe
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #14 Skrevet 1. februar 2008 Jo, Kevin Alexander og Ulrik Ja ulrik er kuuult synes jeg hehe
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #15 Skrevet 1. februar 2008 Stilig!;-) Kanskje dumt spørsmål, men tenker man på at disse fire navnene skal klinge bra sammen da? Eller er det mest for tradisjonens skyld? Eller bare ville du ha 4 navn?;-)
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #16 Skrevet 1. februar 2008 I min familie er det en gammel tradisjon - flere hundre år gammel som ennå ikke har blitt brutt. Det vil si at hele farssiden av slekten min har 4 navn (alle kusiner, søsken, fettere, onkler, tanter, tremenninger, besteforeldre osv....) - som da er født inn i familien. Jeg hadde ikke tenkt å videreføre den med datteren min, men utrolig mye press- så jeg ga tilslutt etter. Hvis jeg et barn til noengang - noe jeg tviler på, men da vil jeg absolutt ikke gi 4 navn. Skal prøve å stå imot presset da. Det skal være et oppkallingsnavn fra farsside, og et fra morsside. Et katolsk/bibelsk navn + et navn du selv liker. Det er ikke alltid det passer så utrolig godt sammen, men man forsøker jo da. Mitt navn f.eks passer mindre sammen en hennes, synes nå jeg;-)
Nemofish Skrevet 1. februar 2008 #17 Skrevet 1. februar 2008 Er det sånn at du har ei jente som heter Ava, men så er du ikke sikker på om hun skal hete det allikevel? Eller er hun ikke født ennå? Jeg synes i alle fall at Ava er veldig pent! ) Har lagt merke til nicket ditt her inne pga det. Så er jeg en sånn person som er glad navn som ikke "alle andre" har da! Synes mange av mellomnavnene du nevner er fine, men navnet er så spesielt og vakkert at jeg synes det gjør seg best alene! Av de andre navnene du nevner digger jeg JOHANNA!
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #18 Skrevet 1. februar 2008 Hun er ikke født enda, får heller ikke bytta nick. Men litt morsomt at du har lagt merke til meg pga det. Er vel innerst inne det det blir, har liksom alltid likt det. Takk for meninger!;-)
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #19 Skrevet 1. februar 2008 Goldfish: Sofia liker jeg også kjempegodt;-)
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #20 Skrevet 1. februar 2008 Det må jeg si!;-) Men litt spesielt og morsomt med en slik tradisjon. Er kanskje ikke så lett å bryte den heller, spesielt ikke når de fleste på farssiden din har 4 navn. Synes det er fint å bevare tradisjoner. Da hadde jeg hvert fall hatt problemer med å velge navn!;-) Men hun har nok et veldig fint navn siden du sa at deler av navnene hennes er i de øverste navnforslagene mine;-)
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #21 Skrevet 1. februar 2008 Hehe, joda - det er i bunn og grunn en fin tradisjon - for ikke å nevne en gammel en. Men, det er slitsomt å ha 4 navn! VELDIG slitsomt. Hun har et helt greit navn, hehe. Det er ikke så kjeeempe fint;-D
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #22 Skrevet 1. februar 2008 Men da oppgir du alle 4 navnene ved hver anledning noen trenger navnet hennes? Hehe, ble litt nysgjerrig nå. Bruker du bare det første, eller de to første til vanlig? Skjønner at det kan bli slitsomt, ja!
Nemofish Skrevet 1. februar 2008 #23 Skrevet 1. februar 2008 Synes forresten fint hun kan hete Ava hele livet! Det passer på søt liten jente, fjortis, voksen og gammel dame! )
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #24 Skrevet 1. februar 2008 I mitt tilfelle, bruker jeg et av navnene blant faren min (eller generelt der han bor - London...) Mens mamma kaller meg noe annet. Har alltid vært sånn. Eller, jeg kalles vel enten ved dobbeltnavn (da de to navnene slått sammen....) evt. et av de to, ettersom hvem som snakker til meg. Jeg bruker absolutt ikke de 2 andre navnene mine overhodet, og sjeldent jeg oppgir det. Datteren min bruker bare et av navnene sine - kan finne på å bruke 2, men det er ikke så veldig ofte jeg gjør det. Det er sjeldent jeg presenterer henne spesielt mer enn ved første fornavn, evt. det andre jeg tiltaler henne ved nå og da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå