Lille Persille m 2 små..:) Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Virker som mange her har peiling angående dette. Jeg er student, har termin i mars, og skal ikke ta permisjon, jeg skal kun ta permisjon fra en praksisperiode...kan jeg søke om noe til lånekassen da, eller er det lurt å fortelle de at jeg er gravid? er ikke helt med på alt det med lånekassen og fødsel jeg merker jeg..hehe..
Axus' girlfriend Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 er ikke helt sikker på hva du egentlig spør om, men opplyser du lånekassen om at du har fått barn så får du jo mer støtte. Se på lanekassen.no. Om du tar permisjon, så får du alt av den mndstøtten som stippend - ikke stippend og lån. men om du skal ta eksamener i den perioden som opprinnelig er regnet som permisjon, er jeg noe usikker på om du får alt som stippend eller ikke. tror det er noe opp til studieplassen din. Om de godkjenner at du kan ta eksamen i permisjonstiden, så høres jo det ut som den beste løsningen - i forhold til studiet og økonomien. men som sagt, skjønte ikke helt "kan jeg søke om noe til lånekassen da, eller er det lurt å fortelle de at jeg er gravid"..
Gjest stockholms tjej Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 som student har du rett på penger fra lånekassen...du får 16 000 utbealt per måned i 2 månede sen får du 6000 resten av permisjonen tror jeg...er ikke sikker men de kan du sjekke=)
JordbærMamma Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 Når du sier fra til lånekassen at du skal ha barn så får du lånet som stipend som det sies her i 9 mnd. Det vil si at du også får "fødselsstipend" i sommerferien, det blir ikke pause da. Om mannen/samboer din ikke har høy inntekt kan du i tillegg få forsørgerstipend fra lånekassen. Dette stipendet kan du få på toppen av lånet også når du er ferdig med fødselsstipendet. www.lanekassen.no De svarer gjerne på spørsmål på mail!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå