Rumpetroll_Hedning Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Det er en del av utdannelsen. Skal til Mjølflell. Det blir utelek og skilek fra 9.30-16.30 hver dag. Er jeg vågal eller er det ok med skigåing og graviditet?
gullet84 Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 jeg synes ikke det er ok... med tanke på fall. Og du er jo høygravid. Jeg har droppet mine skiturer i år og i fjor:( tenk deg godt om:)
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Sålenge du er i fin form er det vel ikke noe problem. Ei jeg kjenner var ute på skitur hver dag med vesla i pulk, da var hun ved termin.
mamiladi Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Det som forgår på flatmark av langrennteknikk er vel greit. Men jeg ville ihvertfall holdt meg unna skilek i bakke, og muligens også det som skal foregå av lek på flatmark. Fordi det som regel blir en del dytting og fall. Jeg var med på et skikurs i forbindelse med min utdannelse, der det var mye fokus på utelek og skilek. Det ble en del fall både på flatmark og i bakken, noen få manglet dessuten også kontroll, og kjørte inn i folk. Det var faktisk et par som slo seg så fælt at de måtte en tur på legevakta. Vi var mange da :-) Sjekk programmet med en av lærerne dine, det går an å følge med på sidelinja!
Voyeur Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Jeg gikk på ski masse sist graviditet, helt frem til fødsel. Var mest i lysløypa og i bakken med eldstemann, men så lenge man tar det med ro og tar hensyn til at man har en stor kul på magen, burde det ikke være noe problem:)
kidos! Skrevet 2. februar 2008 #6 Skrevet 2. februar 2008 Jeg er i uke 37 og går fortsatt masse på langrenn. Flere mil i uka, og ser ikke noe problem med det. Eneste som en over her sier er jo det med fall. Jeg personlig synes også det er pes å sitte i hockey og å stake. Dette fordi magen er i veien i hockey og synes det blir ubehagelig strekk i magemusklene v/ staking. Var en av de svenske skiskytterjentene som skulle gå VM i skiskyting i 4mnd nå hørte jeg, og lederen i jm foreningen aplauderte. Har ikke noe direkte råd, men jeg hadde kanskje reist, men vært instilit på at jeg ikke kunne være med på alt. Blir jo fortere sliten også.
kisselin Skrevet 2. februar 2008 #7 Skrevet 2. februar 2008 Er det i forbindelse med førskolelærer/lærer utdannelse?? Var på dette selv for to år siden og det hadde ikke gått nå som jeg er gravid i uke 33. Var mye krabbing rundt i snøen, graving og knall og fall. En ting er å gå en rolig skitur, men det var det ikke mye av på det kurset jeg var på. Jeg ville snakket med kurslederne. Det hadde ikke noe med formen å gjøre. Men er ikke noe særlig å falle på magen når du er så langt på vei, og mye av det ville vært fysisk umulig for meg siden magen er i veien:)
Rumpetroll_Hedning Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. februar 2008 Tusen takk for svar alle sammen. Jeg håper at faglærer godkjenner at jeg er med uten å måtte delta på disse knall og fallene. Jeg er veldig sliten om dagene, det er tungt med denne ballen på magen )
Voyeur Skrevet 2. februar 2008 #9 Skrevet 2. februar 2008 Det viktigste er vel at du er med, altså at du har gyldig oppmøte. Så kan du jo spørre læreren om du kan skrive en kort oppgave el basert på de observasjonene du gjør på kurset i henhold til de lekene dere skal gjøre. Det vet jeg at andre har fått gjort ved skolen her i lignende situasjoner. Lykke til:)
Chick Skrevet 3. februar 2008 #10 Skrevet 3. februar 2008 Da klassen vår var på skikurs i fjor hadde vi med 2 gravide. De var riktignok ikke like langt som deg,men som det blir sagt her;det viktigste er jo at du er med, selv om du ikke prøver deg på kulekjøring og hopp;) Det burde læreren ha forståelse for!
maria isabell Skrevet 3. februar 2008 #11 Skrevet 3. februar 2008 gå på flaten,ikke i bakken...ok å gå på ski 1 trim,begynnelsen på 2 trim...men så langt på vei....vær forsiktig...gå på ski, men ikke i bakker...
Han79 Skrevet 3. februar 2008 #12 Skrevet 3. februar 2008 Jeg har vært på skitur både i uke 33 og 35. Gikk veldig fint det, holdt meg da på sletta og tok det med ro. Med redusert lungekapasitet er det uansett begrenset hva man klarer. Men 3 dagers skitur hørtes veldig mye ut + skilek... Skal dere sove ute også? Jeg synes helt ærlig det hørtes litt i overkant ut...
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #13 Skrevet 3. februar 2008 Litt merkelig med et slikt spørsmål med tanke på min erfaring med ski kurs... Jeg var på en slikt skikurs sammen med en gravid for noen år siden. Hun var 34 uker på vei. Hun ble fritatt fra de lengre turene men falt alikevell i en liten bakke rett utenfor hotellet. Hun brakk lårhalsen, ble hentet i helikopter og måtte føde (for tidlig) med gips. IKKE å anbefale! Vær med på alle forelesninger men hold deg laaangt unna skiene! Det er mitt råd )
Phantom´ Skrevet 3. februar 2008 #14 Skrevet 3. februar 2008 Gjør som du føler for! Det er du som kjenner på formen din. Jeg ville som flere andre foreslår, vært med, men vurdert hva jeg orket av aktivitet. Sikker på at lærer/instruktør har forståelse for at du ikke kan delta på alt. Jeg har fortsatt ski på bena innimellom 32 uker på vei.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #15 Skrevet 3. februar 2008 Er ikke høygravid i uke 33. Det er når en har 40 dager igjen av svangerskapet, dvs rundt uke 36...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå