Gå til innhold

føler at jeg lurer dem!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

huff... ettersom at jeg har valgt å få barn mellom skoeåret og læretia må jeg søke læreplass der jeg vil, for så å søke om permisjon når jeg har fått læreplass... har sittet nå å søkt på 2 forskjellige steder, og føler at jeg lurer dem... huff!! hva om jeg blir kalt inn på intervju.. da ser dem jo at jeg ikke egentlig har planer om å jobbe til neste år...

HUMRF!!

noen som vet åsenn dette egntlig funker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær ærlig med dem og si at det er krevet av deg at du søker lærlingeplass og så permisjon, ellers står du på bar bakke.

Rett og slett.

Jeg ville tatt inn en lærling som var såpass ærlig fra første møte hos oss.

(men det er veldig få gravide servitørlærlinger ute og farter da)

Skrevet

det skal du ikke bry deg om. Gravide har rettigheter og det er ingen som kan si noe på det :)

de har heller ikke lov til å la være å ansette deg siden du er gravid.

Skrevet

det er sant! mest sannsynlig får jeg gjennom det der vigo opplegget og da er det ikke sånn "spes" at jeg får liskom, men jeg vil så gjerne på sykehuset i lære og det er det ikke mange som får liksom... og jeg vil dit etter endt permisjon..=((

Skrevet

Altså, selv om du er gravid, mente jeg :)

Skrevet

Det er helt sant mexikjexi, men det er dessverre maaaange arbeidsgivere som gjør det.. Altså, de grunngir det selvsagt ikke med at man er gravid, men finner en annen grunn.

Jeg var heldig, fikk jobb under graviditeten.. Jeg var helt ærlig fra første stund.. Skrev det til og med i søknaden.. Men jeg kjente bedriften da, jobbet der som lærling..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...