Gå til innhold

Rikstv, Canal Digital eller? Noen anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart legges bakkenettetet om i Rogaland (eller noe sånt) og vi må finne ut hva vi skal gjøre for å få tv-signaler.

Nå har vi årets styggeste antenne inne. Ser ikke ut, men gjør en grei jobb så lenge det varer.

Har noen gode erfaringer med en leverandør? Eventuelt skrekkhistorier?

Vi lurer litt på Canal Digital/Norgespakken. Trenger ikke flere kanaler, greit å bruke avknappen innimellom (ikke alltid like lett. Blir lett fascinert av merkelige dokumentarer på TVNorge...Føler meg så deilig normal etterpå!!!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har Canal Digital i dag og synes det er greit, har bestilt noen ekstra kananler..sport, tv 2 film eller noe i den duren...er mannen som styrer dette;-)

Skrevet

Vi er veldig fornøyd med riks-tv.

Da har vi bare vanlig, gammeldags tv-antenne på taket og en dekoder. (ja vi har to da, har tv oppe også).

Vi har bare den grunnpakken og der er flere kanaler enn vi bruker.

For meg som er fotballentusiast er den pakken genial, for der er ¨både tv 2, viasat 4 og tv 3. Så jeg mister ikke fotballkamper kan man si.

Vi betaler noe sånt som 189,- i mnd.. Tror jeg.

Er noe sånt som 18-19 kanaler.

Skrevet

vi er jo rogaleninger enn så lenge, og vi har sånn GET-boks. Det er artig, men jeg vet ikke helt hvem som leverer... det eneste jeg vet er at det ikke er LYSE. kan du ikke ringe Get å høre... mange av naboene har også en sånn Get-boks, så det kan jo hende at de leverer en kabelpakke eller no. Vi er i alle fall veldig fornøyd. både de med og de uten teknisk innsikt.

Skrevet

Her har vi fortsatt kabeltv og ikke sånnt digitalt bakkenett. Kan jeg henge meg på Graciegirl og spørre et tilleggsspørsmål om hva er fordelen ved å gå over til det nye? Hvordan er det i pris i forhold til vanlig kabel?

Hilsen hun som ikke vet hva slags kabelselskap jeg er tilsluttet engang ;-)

Skrevet

Hvis du allerede har kabeltv så er det i utgangspunktet ingen fordel å gå over til digitalt bakkenett. Riks-tv får det til å høres som om det er noe alle må ha, men har du kabeltv eller parabol allerede, så er du dekket. Det er kun de med gammel antenne som trenger å skifte, og disse kan igjen velge mellom digitalt bakkenett, kabel (dersom dette er tilgjengelig der dere bor) og parabol.

Jeg har Canal Digital, og vi har akkurat fått ny dekoderboks slik at vi får inn flere kanaler (men har likevel kun den standardpakken). Vi har kun betalt for boksen, og slipper månedlige avgifter (synes det er noe dritt...), og så betaler vi årsavgiften til Canal Digital (og NRK-lisensen, da).

Skrevet

Takk for oppklaringen. All reklamen for det digitale bakkenettet har jo fått det til å høres ut som om du MÅÅÅÅÅÅÅ ha det. Og jeg har liksom ikke skjønt poenget. Bortsett fra at min kjære savner fotballen på viasat 4. Som kabelselskapet mener vi skal kunne få inn, men vi har prøvd og finner det ikke.... Sånn går det når to uten teknisk innsikt finner hverandre.... ;-))

Skrevet

Jeg har heller ingen teknisk innsikt, så bruker AUTOSØK og tar til takke med de kanalene jeg da finner :-) Vi fikk to gratis kanaler i tillegg til standardpakken, så mannen min bestilte en sportskanal til seg pluss at jeg fikk BBC prime (savner engelsk tv etter noen år der borte).

Kjempeirriterende dersom du får beskjed om at du skal ha kanalen, men ikke finner den.

Skrevet

Takk for alle innspill!

Tror det blir Canal Digital på oss. Trodde, som andre her, først at vi "måtte" velge Rikstv. Sånn er det jo ikke.

Æsj, liker ikke å ta slike tekniske avgjørelser. Har alltid på følelsen at det er noe jeg går glipp av, skrevet med bitteliten skrift og på et uforståelig språk.

Skulle ha gifta meg med en ingeniør (eller blitt en sjøl) og ikke en grafisk designer!!!

Skrevet

Vi har i dag Lyse på hoved-tv, samt takantenner på de andre i huset. Jeg er litt misfornøyd med Lyse, synes det ofte er krøll med den..

I mars/april kommer rikstv med en ny dekoder (av merke sagem), den har to tunere med mulighet for å ta opp en kanal mens man ser på en annen, altså den har en hdd. Så her i gården blir det da rikstv.

Skrevet

Vi har både canal digital og viasat...Viasat fordi vi ville ha tv3, det leverer ikke canal digital..Blir dyrt da i mnd med begge to.Skal ha bare canal digital etter hvert.Betaler 229kr i mnd for Cd.

Skrevet

Jeg ville anbefale Canal Digital. Det har vi, og når vi nå fikk problemer med dekoderen så var ikkedet noe problem, vi fikk tilsendt ny selv om vi er langt over alt som heter bindingstid.

Grei pakke familiepakken. barnekanaler, nok filmkanaler osv

Dailismannen

• 10 år senere...
Gjest TV Eksperten
Skrevet

Selv sparer jeg godt med penger på å bytte fra Canal Digital til Riks-TV. Kjøpte akkurat helt nye QLED TV er både i hovedstue og kjellerstue. Med super TV ble jeg kritisk til bildene fra Canal Digital. Det var dessuten veldig mye feil på hardware fra Canal Digital og som alle vet er ikke satelitt noe særlig bra i dårlig vær. Jeg kontaktet kundeservice hos Canal Digital først men de var totalt inkompetente så etter å ha prøvd alle muligheter (OBS jeg hadde signalstyrke på 99-100 prosent og perfekt coax forbindelse med parabol(LNB) så valgte jeg å bytte til Riks TV. Jeg valgte å peke mot nest beste Riks TV sender for å kunne montere antenne helt skult (nok en fordel) og har nå supert bilde. Det er krystallklart både hjemme og på hytta. Dessuten sparer jeg 100 kroner per måned. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke har byttet før (hadde vært kunde der i 15 år...). Kan helt klart anbefale alle å velge Riks TV foran Canal Digital. 

Skrevet
2 timer siden, TV Eksperten skrev:

Selv sparer jeg godt med penger på å bytte fra Canal Digital til Riks-TV. Kjøpte akkurat helt nye QLED TV er både i hovedstue og kjellerstue. Med super TV ble jeg kritisk til bildene fra Canal Digital. Det var dessuten veldig mye feil på hardware fra Canal Digital og som alle vet er ikke satelitt noe særlig bra i dårlig vær. Jeg kontaktet kundeservice hos Canal Digital først men de var totalt inkompetente så etter å ha prøvd alle muligheter (OBS jeg hadde signalstyrke på 99-100 prosent og perfekt coax forbindelse med parabol(LNB) så valgte jeg å bytte til Riks TV. Jeg valgte å peke mot nest beste Riks TV sender for å kunne montere antenne helt skult (nok en fordel) og har nå supert bilde. Det er krystallklart både hjemme og på hytta. Dessuten sparer jeg 100 kroner per måned. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke har byttet før (hadde vært kunde der i 15 år...). Kan helt klart anbefale alle å velge Riks TV foran Canal Digital. 

Riks tv har dårligere biledkvalitet enn Canal Digital. Bakkenettet har ikke båndbredde nok til å sende fult signal. Så der tar du feil. Du har nok hatt en eller annen feil med innstalsjonen fra CD. Vi har parabol nettopp pga. Det gir det beste signalet. Min mann jobber med dette, og han klarer ikke det komprimerte bilde riks tv sender ut. Jeg selv ser forskjell, men bryr meg ikke så mye. Om du ikke er veldig opptatt av bildekvalitet, men vil ha det billig, så er jo iptv et alternativ.

Anonymkode: d1e1e...285

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...