♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Hva måtte dere ha med som bevis for at dere er aleneforeldre? Hvis dere i d hele tatt måtte ha med noe????
Korse76♥ Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Ja, du må enten ha fullmakt fra far eller et bevis på at du har foreldreansvaret alene, jeg hadde med sistnevnte. Dette papiret må ikke være eldre enn 30 dager eller noe.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Da jeg fikk pass til småen så hadde jeg ikke med et eneste papir, men dama bak skranken kunne visst gå inn på en slags profil hvor hun så at je var alene. Du skal vel helst ha med noe slags besvis, ta med en NAV slipp eller noe.Det du må huske er hvis far er med i bilde så må han godkjenne at du skal ha pass til barnet ditt!!
Kosel Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Jeg skal ordne pass til mini nå. Vi har delt foreldreansvar så jeg har fått en fullmakt + kopi av legitimasjon som jeg må ha med.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2008 Pappan er med i bildet, men har ikke signert noe foreldreansvar..Kun farskap. Gjelder dette med fullmakt fra far da også???
Kosel Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Nei, han kan ha signert på farskap, men om dere ikke begge har signert på delt ansvar så har du eneansvar og trenger ikke fullmakten for å skaffe pass. Om du da må ha med deg noe fra NAV eller no aner jeg ikke.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. februar 2008 Tar med et bevis på eneansvaret og diverse papirer jeg tenker jeg:) Ringer nedover å hører før jeg drar.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. februar 2008 #8 Skrevet 2. februar 2008 de har ikke lov og be deg bevise at du har foreldreansvaret alene, fordi aleneforeningene klaget på at dette var diskriminerenede siden 2 foreldre som er sammen ikke trenger og bevise at de har foreldreansvaret sammen. det er dems oppgave og finne ut at du har foreldreansvaret.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #9 Skrevet 2. februar 2008 Det er tull. Vi som er to foreldre må også ha med kopi av beviset fra den andre og fullmakt om vi skal ha pass til ungene våre. Vi får det ikke uten at den andre godtar det.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 2. februar 2008 Må nok ha med ett bevis ja.. Men de har vel klaget på det, men tror ikke de ble hørt..Loven må jo endres da vettu hvis de ikke skal ha lov å spørre..
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #11 Skrevet 2. februar 2008 Anonym kl. 10.43: Så lenge hun har hele omsorgen OG foreldreansvar, så regner hun som bare den eneste omsorgsperson til barnet. Da har barnefaren ikke noe som helst med saken å gjøre, for han har ikke hverken ansvar eller omsorg for barnet. Så det er egentlig ikke tull, at hun ikke trenger fullmakt fra den andre personen for å skaffe pass til barnet sitt. Men om bf hadde signert på delt foreldreansvar eller omsorg, så hadde hun måtte ha tillatelse fra han for å skaffe pass til barnet sitt. Dette har jeg fått hørt fra advokaten min, da bf ville ha delt foreldreansvar. Og hvis jeg skal skaffe pass til sønnen min, så må jeg ha fullmakt fra bf siden vi har delt foreldreansvar.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #12 Skrevet 2. februar 2008 Dersom du har foreldreansvaret alene, trenger du IKKE ha med noe bevis på det. Tidligere måtte du ha med bekreftelse fra folkeregisteret, men det trenger du ikke lenger. Du skal ikke måtte bevise at du har foreldreansvaret alene, de sjekker det opp mot folkeregisteret. Hilsen en som har fått pass til datteren flere ganger, både med bekreftelse (for MANGE år siden), og uten bekreftelse (i fjor).
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 2. februar 2008 TAKK!!! Bra at du vet d helt sikkert:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå