Gå til innhold

Vil ha tilbake kveldene mine...:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

:( Småen legger seg i 8 tiden.. Han våkner igjen etter en/halvannen time, å da nekter han å sove i sin egen seng igjen.. Skikkelig trass. Vi tar han i senga vår, lar han sovne der.. Prøver så å liste han tilbake i egen seng, men våkner med en eneste gang.. Slik har jeg holdt på 5 ganger i den siste timen, nå er sambo på soverommet for å prøve. Jeg kjenner jeg er sååå sliten, slik er det så å si hver kveld..

Sambo jobber rundt omkring i landet, og er borte fra oss i 12 dager for så være hjemme i 9. Da jeg er masse alene, har jeg ofte valgt den enkleste løsningen om kveldene.. -altså å ta han på stua å la han være der sammen med meg til jeg legger meg. Da er han i ekstaste. Vet dette har vært i overkant av god service, noe også junior har skjønt. Er sikkert derfor vi sliter med dette hver kveld. En smule bortskjemt.. Men jeg er så sliten så jeg ser meg nesten ikke på mål å tvinge han i søvn. Lite hjelp å få fra sambo og igrunn, han er så lykkelig over hvert minutt han er sammen med småen, så han har iiingen verdens ting imot at han er våken om kveldene..herjer og øser han opp. Jeg savner såårt disse kveldene der jeg og samboeren min kan ha litt kvalitetstid.. Har sagt det til han, men vi begge har lett for å velge den letteste løsningen..

Dette ble kanskje litt langt og kronglete. Men håper noen forstår innlegget mitt og kan ta seg tid til å svare meg.. kanskje noen som kjenner seg igjen eller kan gi meg noen gode råd? Han er foresten 10 mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner hvordan du har det! Det er deilig når de endelig er i seng, for da kan man slappe skikkelig av.

Det er slitsomt være alene med disse små, syns det er lenge bare en dag jeg.

Men for å svare på problemet ditt, så tror jeg nesten bare at dere å ta det den "harde" veien. Datteren vår vil heller ikke sovne i egen seng, men flytter henne over i senga si etterhvert. Hvordan sover han på dagen? Er han god og mett når han legges? Bader han om kvelden?

Skrevet

Han har akkurat begynt hos dagmamma, så vi har da startet så vidt med en lur om dagen. Sover fra ca 11-12, til 14-15.. Varierer litt men. Han er god og mett da han legges ja, Spiser masse grøt før vi legger "oss". Og får 240 ml mme på senga.. Bader annenhver kveld, men har ikke merket at dette har hatt noen innvirkninger på sovnen hans.. Hvor gammel er dattera di? Hvordan er hennes søvnvaner?

Skrevet

Selma var akkurat sånn helt til jeg la ei dyne i bunnen av sengen. Virket som om det ble tryggere og lunere i senga. Hun kan nå sove fra 19 til kl 02 i ett. leste en plass at man kunne prøve camillete, verdt å prøve! Selma har også på sokker om natta. Har ca 13 til 16 grader på soverommet. Lykke til!!

Skrevet

Datteren min er straks 11 mnd. Hun sover 2 ganger om dagen, ca kl 8 og 13-13.30. Begge lurene varer fra 1 til 1,5 timer. Hun våkner en gang mellom 05.30-06.00.

Kveldsrutinene våre er som følger:

- grøt kl 18.00

- bader, hun får som oftest sitte så lenge hun vil. Bader hver kveld.

- roer det helt ned, får pupp.

- når hun gnir seg i øynene og gir uttrykk for at hun vil legge seg går vi inn på soverommet vårt. Hun sovner i løpet av få minutter.

Etter ca 1 time flytter jeg henne over i egen seng.

Men... når hun våkner i løpet av natten tar jeg henne inn i sengen vår igjen. Orker ikke alt styret om natten for tiden.

Skrevet

Hvem skal prøve camillete? Barna?

Bare lurer siden jeg fortsatt ammer, og om det går over i melken.

Skrevet

barnet. virker bra mot luft i magen, og skal vistnok være bra for søvnen! JEg ga det til SElma da hun hadde kolikksmerter, og idag elsker hun camillete!!

Skrevet

Selma07: Nå må du bytte forum!!! :-) Grattis med 1-åringen din! :-)

Skrevet

Takk! Er litt rundt om kring:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...