Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Jeg lurer på om sønnen min på 7 mnd spiser for lite. Han drikker veldig lite mme... Sånn ca slik er dagen Håper noen si om han får i seg for lite melk, og hva jeg evt kan gjøre for å få i han mer. Han vil aller helst spise grøt Står opp ca 9 Spiser ca 1.5 porsjoner grøt+ vann Sovner 11-12 ca 12.30 spiser ca 1 middagsglass, av og til 1/2+ vann og et fruktbeger sovner i 13.30-14 tida ca 16 c a 160 mml mme 19.00 2 porsjoner grøt og vann. får litt mme på senga Bør jeg kutte ut litt grøt og heller gi han melk? Han drikker en del vann, så vet ikke hvor mye melk han trenger.. håper noen kan hjelpe! Han er blid og fornøyd gutt som stort sett smiler hele tida..
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 jeg mener at så lenge gutten er blid og fornøyd og sover hele natta må han få nok mat. det enkleste du kan gjøre er å veie han. min lille på 9mnd har følgende rytme. 6-pupp sover 1 1/2 t 8 - en porsjon grøt sover fra 10-11:30 står opp, spiser en brødskive 14 - pupp 16- middagsglass 18:15 pupp 18:45 en porsjon grøt 19:30 natta ikke helt lik alder, men ser jo nesten likt ut, og skulle tro min trengte mer enn din siden han er yngre
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 han sover IKKE godt om natta...Det har han i grunnen aldri gjort..Han er gjerne våken 4-5 ganger. Har kuttet ut å gi han melk på natta, for han drakk bare et par slurker...så nå får han litt vann og stappe i smokk i stedet så sovner han som regel igjen...
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Det tror jeg ikke! Her får snupp 180 ml til frokost, ikke alltid alt blir drikt opp, (men stort sett) og 90 ml til kvelds, sjeldent den blir drukket opp. Hun får lik mengde grøt som din baby. Det er væske i grøten også, og det skal regnes med. Jeg var også bekymret for dette på hs, men fikk beskjed om at hun var innafor, hun drikker også vann til måltider og det er væske i middagsglassene også. Så når du regner med det så ser du jo at h*n får en del i seg likevel ikke sant? Jenta mi er 10 mnd.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Hei du:) Syntes det så ganske greit ut jeg da:) Ville ikke kuttet ut grøt med melk da man heller skal gi fast føde enn melk,melken blir jo nesten borte etterhvert:) Min gutt er 8 mnd men slik ser det ut hos oss: kl.08.00 180 ml mme kl.11.00 grøt av 150 ml vann+vann til drikke kl.14.00 1.middagsglass(4mnd glass)1 glass dessert+van kl.17.00 grøt av 150 ml vann+vann kl.20.00 210 ml mme Gutten min er også våken om natten,men tror vel han får nok mat da:)
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Glemte at du skrev han... hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå