Gå til innhold

Bare en liten utblåsning for å lette samvittigheten...=) (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

har i dag holdt meg hjemme fra jobb pga. eg ikkje fikk noe søvn i natt og er forferdelig sliten. er kvalm til tider også. eg får så veldig dårlig sammvittighet og hater å bruke egenmeldinger siden eg vet hvor mye snakk det er, har tatt det opp (det med snakket når noen bruker egenm.) men de sier det er bare de som bruker de som ekstra fridager ol. eg føler nesten at eg må tilbake på jobb i morgen, men er forferdelig trøtt og sliten(selv om eg har hatt fri i 6 dager). sambo sier at skal eg bruke en egenm. så skal eg bruke hele, men den samvittigheten. når eg spør han om ikkje han skal bruke en egenm. siden han har vært sliten hele uken sier han bare at han er ikkje syk, men det er ikkje eg heller. han sier då at eg er gravid og blir veldig sliten.. folk skjønner det sa han. skal til legen på onsdag og høre om muligheten for å trappe ned litt, er i uke 28. synes egentlig det er litt tidligmen, men...

godt å få blåse ut litt=)

takk til de som leser og eventuelt svarer=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke for tidlig å trappe ned i uke 28 nei! Helt normalt å bli sliten, når man ikke lenger kanskje får sove hele natten og kroppen ikke tåler like mye akivitet lenger!

Hva slags jobb har du da? Har jo litt å si det også! Ta egenmelding med god samvittighet du, de vet jo om tilstanden din!!

Kan kanskje være greit å snakke med legen også, for du skal jo ikke overanstrenge deg!

Skrevet

Hei!

Om du går rundt og er sliten - anbefales det å få en sykemelding. Gjerne 50 % - slik at du enten jobber halve uken - eller halv dag fra 10-14 f.eks. Da taper du jo heller ikke penger.

Du må tenke på deg selv og lytte til kroppens signaler.

Skrevet

Sjønner deg veldig godt, tok egenmeld. idag å igår jeg ogsåå! nesten så jeg gruer meg til å komme tilbake mandag..

er i uke 31 imorgen, skal på kontroll den 12 å da kommer jeg til å be om delvis sm, er utroli sliten..

Skrevet

HI her.. eg jobber som kokk og helgevaktene våres er veeldig lang, lørdag 9 timer, søndag 11 timer også er eg så heldig å ha første vakten på mandagen... men det er fint å høre positiv tilbakemeld. eg hater å måtte ringe meg syk...

Skrevet

Du skal lytte til kroppen din!!!!

Det er ikke noe tidlig å trappe ned i uke 28. Det er flere som trapper ned mye før det og.

Jeg ble sykmeld, først aktiv sykmld etter uke 18. og 50% etter uke22.

(fikk blødninger i uke 18, har mye tunge løft i jobben)

Men merket uansett før dette på kroppen at jeg konstant var sliten, sov mye på ettermiddagen :)

Jeg ble 100% sykmeld nå i uke 29, pga mye kynnere.

Hadde dårlig samvittighet med engang jeg ble sykmeld, men fant ut at jeg måtte lytte til kroppen min og tenke på babyen. Er jeg stesset, blir den stresset..

Så tenk på DEG SELV! ingen andre som gjør det for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...