Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. lurer på om det er andre som er gravide som røker enda?

Jeg gjør.. og det haddde vært godt å vite at jeg ikke er den eneste..

Hvor mange sigg blir det for dagen da?

Dette er mitt første barn,er i uke 27, jeg er 22år, røker ca 5 eller mindre.

Klem:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene om å røyke i svangerskapet. Jeg røyker fortsatt 25 om dagen som jeg alltid har gjort. På en god dag er jeg nede i 10, har stort sett 5-6 gode dager i løpet av uken.

Skrevet

Jeg håper dere tuller. For en utrolig egoistisk holdning. Håper dere forandrer holdningen når dere får se ungen og ikke fortsetter å sette dere selv først. Fin start for babyen å bli født i et helseskadelig hjem.

Skrevet

Jeg hadde sluttet en tid før jeg ble gravid, men tok en røyk i ny og ne alikevel... Men da jeg fant ut at vi skulle ha en liten baby, røkte jeg ikke at all.:) (kry)

Jeg har vert en del dårlig så jeg har ikke hatt så lyst på.

Men når jeg kjenner på suget tenker jeg at jeg ALDRI hadde røykt feks. på ett lite rom med babyen og det kan da umulig være noe bedre å røyke med den inn i magen...

Det går ikke mange dagene før behovet synker.:)

Og tenk på at du nødvendigvis ikke er sluttet for godt men en periode.

Tror ALLE får dårlig samvittighet når de ser babyen sin og vil slutte da. Men da er det for sent. Da er barnet avhengig, og du må kanskje ta en røyk FØR amming så barnet får sitt. Litt skremmende?

Lykke til med Røyke kutten jenter!! Stå på! tenk på alle fordelene!:)

Tenk viss dere opplever krybbedød og det var på grunn av at du ikke sluttet ett års tid...!!!! Skummelt!! Håper ingen får oppleve det!

Les litt om farene og se om dere blir mer innstilt.:)

Skrevet

Anonym nummer 2 her.

Dette er ikke mitt første svangerskap, og jeg er fullstendig klar over anbefalninger om røyking under graviditet. Helt greit at dere slenger rundt dere med linker og velmenende råd, men å slenge dritt kan dere holde dere for gode til.

Vi som velger å fortsette å røyke er gamle nok til å vite hva vi gjør. Hvertfall jeg, er dobbelt så gammel som enkelte av andre her inne på bim.

Skrevet

Var dette drittslenging???? Okei.... litt sår eller??? Jeg har vært røyker selv, og denne siden hjalp meg. Nytter visst ikke å være hyggelig her inne og prøve og hjelpe.

Skrevet

Jeg vil beklage så MYE at jeg også ytret min erfaring som røyker og er tydeligvis teit som klarte å slutte, og fortalte min opplevelse.

Måtte du koooose deg med røyken din du. Jeg driter syl tynt i det.

Enig med deg jeaant. Nytter ikke å prøve å muntre opp og væe hyggelig her inne.

Skrevet

røyker ca 2 om dagen..

Skrevet

Dette va vel et innlegg til røykere??? ikke dere antirøykere???? skjønner ikke hvorfor dere skriver her en gang...

Jeg røker fortsatt, er i uker 25... røyker gjennomsnittlig 10 til dagen, noen dager mindre, andre dager mer...

Skrevet

Du må lære deg forskjell på anti-røykere og de som har røykt før og kommer med vennlige råd. Som sagt, er du litt sår eller??? Dessuten er dette et forum som alle har rett å svare på alle innlegg.

Håper du klarer å trappe enda mer ned eller slutte, men klarer du det ikke, så klarer du ikke. Vet at du er voksen og skjønner dette, selv om du måtte presisere dette i tidligere innlegg.

Skrevet

kan ikke se noen som har skrevet noe stygt til oss som forsatt røyker.

Typiske røykere som skal forsvare seg.

Det er faktisk ikke noe å forsvare damer!!!

Hilsen en som jobber med å kutte.

P.S. takk for støttende råd, hjelper å høre sånt enn å trøste meg med at andre røyker også...

Skrevet

Jeg sluttet, og begynte, sluttet og begynte. Har kjempe dårlig samvittighet!! Og synes det rett og slett er flaut!! Har byttet jm og er redd for å si til den nye at jeg fortsatt tar et par røyk av og til. Huff, ikke bra det her! Jeg tar imot råd med takk!

Skrevet

Sorry mac! men kan ikke gi deg noe råd i fare for å bli halshugget.

Skrevet

Bare hyggelig:) Lykke til, dette klarer du!!!!!!!! Tenk på alt det positive som kommer av å slutte:)

Skrevet

Sliter med å slutte, så du er ikke alene. Men et godt tips i fremtiden er å ikke ta opp noe som har med røyking å gjøre på dette forumet. Her er det massse hormonelle kvinner med sterke meninger om røyking i svangerskapet, og de kaster seg over enhver anledning til å kritisere og rakke ned på dem som ike klarer å slutte.

Skrevet

Merkelig hvordan det ALLTID i slike tråder kommer så mange "velmenende råd", informasjon og slikt...

Man skulle jammen tro at man som røyker ikke hverken kunne lese eller tenke selv gitt.

Merkelig med det.

Nå gikk jeg gjennom et helt svangerskap sist, med kjempeaktivitet her inne, uten å en eneste gang si at jeg fremdeles røkte 2-3 om dagen.

Og jeg er ikke bedre denne gangen heller, nå er jeg 24 uker på vei og røyker litt i ny og ne.

Og vet hva det vil si, hvilke skader det kan påføre barnet, meg selv, omverdenen osv osv.

Skrevet

Greier man ikke å slutte å røyke når man er gravid,

så greier man aldri å slutte...

Synd det..

Skrevet

tjaaa, man kan iallefall ikke skylde på at man har røyka lenge og at det er defor det er så vanskelig.

Jeg sluttet på dagen jeg fikk vite at jeg var gravid og jeg har røyka i ca 20 år.

Og jeg trodde det skulle være helt jævlig å slutte, men det gikk aktisk veldig greit, det er jo ikke meg jeg sluttet for, men barna i magen.

Selvfølgelig får man lyst på røyk innimellom, med da er det å finne på noe annet og man glemmer det.

det er verst den første uka, og så går det veldig av seg selv senere.

kommer ikke med noen råd, for det er opp til dere om dere røyker eller ikke, og alle vet at det kan gå galt.

men ville bare si at selv om man har røyket lenge, så går det an å slutte.

Ja vanskelig første uka, men det er så verd det.

Lykke til.

er veldig stolt av meg selv jeg..nå er målet å ikke begynne igjen senere.

Skrevet

Jeg må bare riste på hodet av slike innlegg som dette. Det virker på meg som om røykere (isvangerskapet spesielt) er lettere tilbakestående.

En ting er å røyke, være klar over at det ikke er bra osv. Å røyke, samtidig som man vet dette er jo tilbakestående i seg selv. MEN....når man i tillegg skal forsvare seg selv, istedenfor å være ydmyk overfor det man påfører et uskyldig barn, da må jeg bare rist på hodet. Det er da jeg tenker......noen damer skulle bare rett og slett ikke hatt lov å få barn. Lurer på hva slags moral og oppdragelse slike damer gir barna sine? De kan jo ikke ha all fornuft i behold::......eller?

Når folk i tillegg sier......En bør ikke starte slike tråder her inne fordi det er så mange hormonelle kvinner som hisser seg opp. Da tenker jeg igjen.....Hvor teit går det an å bli?

Jeg hadde reagert og har reagert på damer som røyker i svangerskapet selv når jeg IKKE var gravid. Å røyke når man er gravid er bare helt uakseptabelt.

Åja.....så har vi dem som sier....Tanta mi, mora mi, venninna mi, søstra mi, røyka i svangerskapet, og alt er bra med ungene deres. Gjelder det mora di, så sier jeg bare....se på deg selv.....alt gikk jo tydeligvis ikke bra med deg. Du ble jo skadet.

Dessuten så tenker dere tilbakestående røykende damer, at astma, luftveisinnfeksjoner ikke er en konsekvens av deres røyking. Neida....de er bare blitt smittet i barnehagen......

At babyen også ligger inni magen og krøker seg sammen av oksygenmangel gjør jo heller ikke noe.....for dere ser jo ikke babyen. Hvordan den har det når dere ikke ser det, det betyr jo heller ikke noe....

Neida jenter.....fortsett å røyk dere. Ellers har ikke jeg noen å klage på og bli hisset opp over. Er så kjedelig om alle er korrekte og gjør bare det som er rett.

Keep on smoking.

Skrevet

Fytti katta alle røykere! Tenk på alt dere utsetter disse damene på BIM for, pga at dere røyker!! De får lettere hysteriske anfall ( utifra det jeg skjønner ihvertfall), de kan få høyt blodtrykk fordi de hisser seg opp, osv.... Nei, det er bare å stumpe røyken før det skjer noe alvorlig med disse opphissede damene.

Skrevet

He he he. Bra innlegg Anonym 08:18.

Godt å få noe å le av i disse røykedebattene også.

Hilsen ei som også røyker men prøver å slutte

Skrevet

Lykke til med røykeslutt, du klarer det nok. Det verste er alle som kommer med formaninger om at du ikke må røyke, da har man ihvertfall lyst på røyk....

Skrevet

Amen, NN 09:06!

Det er nok -som jeg leste på en annen evinnelig lang røyketråd- at røykerne skal hetses til å slutte....eller evt. kjede oss andre til å begynne igjen, hehe.

Men jeg kan ikke for all del skjønne hvorfor dere som røyker velger å utsette dere for dette ved å legge ut tråder om dette temaet? Dere VET jo at dere ikke får de mest sympatiske tilbakemeldingene?

Jeg vil også signere det innlegget med at det heller ikke er bra å hisse seg opp så mye som dere anti-røykere gjør! Det er i allefall ikke bra for barnet :P

Skrevet

Jeg har begynt på røykekurs, og i morgen er det D dagen, dvs siste dag.

Jeg tar min siste røyk EVER, før jeg legger meg i kveld!!

Siste gang jeg skal slutte!

Nå har jeg røyka lenge nok, og håper jeg klarer å blir kvitt røyken for godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...