Gå til innhold

Søknaden om permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt til å ta ut permisjon med 80% og med ferie, slik at jeg får mest mulig permisjon.

Men i søknaden til jobben, hva skriver jeg der? Må jeg regne ut hvilken dato det blir til eller holder det med å skrive 54 uker + 5 uker ferie? Og må jeg skrive når jeg skal ha ferie?

Har lyst til å ta ferie samtidig med at pappa`n går hjemme, men han har ikke bestemt seg for når enda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er akkurat samme når du har ferie - fødselspermisjonen blir forskjøvet tilsvarende.

Du får ikke 54 uker hjemme uansett. 6 av disse må pappaen ta. Du får 48 uker hjemme - pluss ferien. Jeg skal ha 5 uker ferie, men fikk beskjed av NAV at jeg kun får betalt for 3 ukers ferie.

På vår jobb har vi eget skjema for dette. Har du hørt om dere har det også?

Men du må nok regne ut når du begynner i jobb igjen... for din egen del også. :-)

Pappaen trenger ikke ta ut 6 uker sammenhengende. Han kan fordele disse en uke her eller en uke der - eller flere sammenhengende - frem til barnet er 3 år gammelt.

:-)

Skrevet

Hvis ikke firmaet ditt har et eget skjema du skal fylle ut, så skriver du bare en enkel søknad: " jeg, *navn*, ønsker permisjon i forbindelse med fødsel fra dato ditt til dato datt. I den perioden ønsker jeg ferie fra da til da."

Husk at nav kun "godkjenner" 4 uker+1 dag som ferie i permisjon (den delen som er lovbestemt) Den siste uka kan du jo evt ta ut som avslutning på permisjonen (få den overført til neste år, altså).

Husk at det kun er 48 uker som du kan ta, pappan må ta de siste 6 (fedrekvoten)

Du må jo uansett bestemme deg for om når du skal ha ferie siden nav i de ukene stopper utbetalingen din.

Skrevet

Ok, takk for svar.. Jobben har ikke eget skjema - lite firma. Hos nav fikk vi vite at vi ikke trengte å si i fra om når vi tar ferie (eller når jeg tar ferie og han tar pappapermisjon) før vi tar den ut - vi trengte ikke å bestemme det nå.

Da skriver jeg 48 uker + 4 uker ferie da.. så blir det ikke så mye rot :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...