Tiddelidu Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Har en schaferhann, snart 3 år som er veldig stresset. Når det snør, noe det gjør store deler av vinteren, så går han konstant og titter opp i lufta og hopper etter snøfnuggene. Dersom han får gå litt løs så "mister han hodet" og bjeffer seg helt bort. Da klarer han ikke roe seg ned etterpå. Om sommeren jakter han konstant på fluer. Nå er det 3.vinteren med dette problemet, og vi kan rett og slett ikke ha han ute de periodene det snør. Blir kun korte tisseturer. Mannen min er mye ute på ski, jogger, sykler, og hadde et sterkt ønske om å få en hund som kunne være med på alt han gjør. I stedet må han da trene hunden utenom. Dette tar mye tid, og er ganske kjedelig. Hunden er supersnill, men vi har lite glede av han når han ikke takler mer aktivitet. Vi har vært hos "dyrepsykolog" og hans beste råd var å unngå situasjoner som gjør han stresset. Det er jo lett... Vi har faktisk vurdert å avlive han.. Men er det noen som har erfaringer med å kastrere hannhunder? Kan det være en løsning? Takk for svar =)
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 hunden min var helt "ødelagt" i alderen av 12 mnd , bjeffet på alt og jaget det meste.. spiste opp hele inventaret til de tidligere eierne omtrent. Første jeg gjorde var å kastrere han, nå er han 6 år og INGEN har sett makan til snill bikkje!! Verdens herligste sofagris ))) Dere kan håpe på forbedring,snakk med dyrelegen og følg rådene etter kastrering fordi hunder legger lett på seg etterpå (bare se på min voffe og får han ikke slank.. :/ )
kua kalva,drektig igjen Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 du kan jo prøve. men kastreringen alene vill nok ikke hjelpe, det må trenes og, jeg ville funnet en god hundeskole i nærheten å tatt ett kurs dær, det du kan starte å trene på nå allerede er kontakt, så får dere en instruktør til å hjelpe deg derifra. for å si det slik, det er umulig å unngå situasjoner som gjør hunden stresset
Süsse Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Jeg ville ha kontaktet en hundetrener, for at de kan laere dere aa kommunisere med hunden. Det er ofte slik at i stress-situasjoner gjoer vi faktisk hunden enda mer stresset. Jeg har/har hatt en stresset hund og faatt mye hjelp fra hundetrener. Det med kastrering kommer ann paa, litt om det er redsel inn i bildet eller ikke. Det er en en veterinaer du maa snakke med da, ikke hundepsykolog. Det er mulig aa proeve kjemisk kastrering foer i det hele tatt aa ta en operasjon. Bare vaer sikker paa at du snakker med noen som vet og ikke bare syns.. Ikke avliv hunden
LizzyG Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Kjemisk kastrering er noe som sliter på innvollene i hunden, så ville heller kastrert han ordentlig hvis dyrlegen mener det kan hjelpe han.
kua kalva,drektig igjen Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 OM Ddyrelegen anbefaler kastrering så kastrer han ordentlig:p ikke kjemisk, det sliter som sagt på innvollene og er kreftfremkallende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå