Gå til innhold

Dere med barn med 2års mellomrom....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det 22mnd forskjell på jentene. De er kjempegode venner som oftes og har stor glede av hverandre. De leker veldig fint sammen. Det gikk å veldig bra da yngste var baby. Men det var en periode da yngste var mellom 12-18mnd som var slitsom. Da begynnte hun å ville være med storesøster men kunne ikke henge med i leken, snakke like bra. Så da var det mye "forsvinn", "du får ikke være med", "du får ikke ha den" osv. komentarer fra eldste. Men nå leker de som sagt som oftest utrolig bra sammen=) Har jo noen krangler akkurat som alle søsken da, men sån er det bare=)

Skrevet

Bare positivt..

Ingen sjalusi..

Bare kos.

Eneste som er litt å si på er at med 2 bleieunger så blir det en god del bleieskift:o)

Skrevet

Så bra at dere har så mye positivt å komme med da:)Bleieskift skal jeg alltids takle!:)

Skrevet

Men var ikke de første mnd veldig slitsomme??

Skrevet

Nå har jeg bare 16 mnd mellom mine. Men likevel synes jeg at de første mnd var de letteste:-) Babyen bare sov og spiste da, så det gikk mye bedre enn jeg hadde turt å håpe på :-)

Det er vel heller når begge begynner å bli veldig aktiv at det kan "ta litt av" til tider:-) Nummer tre kommer rett over to år etter mellomste da, så vi har ikke tatt skrekken hvertfall:-)

Skrevet

de 3 minste er 3 år 20 mnd og 4 mnd.

det eneste som jeg synes er slitsomt er etter nok en våken natt å ikke kan sove ut på morgenen. de våkner som regel en etter en utover natta. (den ene vekker den andre..)

savner en goood natts søvn :)

Skrevet

Her var ikke de første mnd slitsomme. Det som var slitsomt var at yngste ikke gikk i bhg.....så hun forstyrret babyen heeeele tiden når hun sov. Etter 2 uker ringte jeg en barnepark hvor hun kunne leke noen timer hver dag. Nå er mellomsnupp 3,5 år og yngste 20 mnd. Herregud de krangler:( Så er det perioder hvor solen bare skinner hehehehe sikkert akkurat slik det skal være:)

Skrevet

Det er 1 år og 9 mnd mellom mine to jenter. Synes ikke det var så tungt i starten. Har nok litt å si at vår eldste jente alltid har vært veldig enkel med å gjøre (leker for seg selv, godtar et nei, rører ikke alt mulig, stort sett blid og fornøyd også var/er hun ikke sjalu og liker å kose/leke med lillesøster).

I dag er eldste (nettopp fylt) 3 år, og minstepia 1 år og 4 mnd. De leker godt i lag og er veldig gode med hverandre.

Hadde 2 bleieunger i 8 mnd, da sluttet eldste. Syntes ikke det var noe problem å ha 2 som brukte bleier.

Har bare positivt å si om to tette! :-) I hvertfall så langt.

Mål for ferieturer vil også være enkel, siden alderen er lik og interessene vil være omtrent like...

Skrevet

Det er 23 mnd mellom mine jenter, og alt i alt er det utrolig kjekt!

De er kjempegode venner, ingen sjalusi, og de krangler lite.

Det som er travelt er at minste (19 mnd) har så lyst å gjøre alt storesøster gjør. (nabbi perler, lage smykker, pusle med skikkelige puslespill osv) Hun får det ikke til enda, og blir ganske frustrert når storesøs lukker døra inn til rommet sitt for å gjøre sånt ifred.

Men det går veldig fint, hun er lett å avlede heldigvis:)

Ellers: bare positivt!

Skrevet

Så godt å se dere har så gode erfaringer altså!:) Får jeg det som jeg vil blir det 26-30mnd mellom mine to da, og tror nok hun jeg har fra før begynner i bhg rett før......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...