Gå til innhold

Hvor sunt/usunt er bananchips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn tørka banan vet dere.'

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ganske så sunt?! Hva skulle være usunt der?

Skrevet

Vel det er vel ikke tilsatt noe hva jeg vet. Så usunt kan det vel ikke være i hvert fall.

Skrevet

eg innbiller meg at det er sunt så jeg spiser det til godteri om lørdagen , men det har slått meg at det må være sukker på dem eller noe sånt .. .

sikkert sunnere enn chips osv uansett :)

Skrevet

det er jo masse honning på dem, og det er like usumt som sukker. og dessuten er det laget av insekter *fysj*

men det er vel ikke det verste snopet, bortsett fra insektdelen.

Skrevet

pluss at banan også er fullt av sukker, da.

Skrevet

Du kan da ikke sammenligne honning og sukker?

Og insekter? Hvordan kan tørlet banan være laget av insekter?

Skrevet

Du glenmte noe viktig FRUKTsukker som ikke kan sammenlignes med vanlig sukker :o)

Skrevet

honningen er laget av insekter. altså, insektene lager honning, det var det jeg mente.

og fruktsukker inneholder masse kalorier.

Skrevet

1 ss honning = 64 kalorier og 17 karber

1 ts sukker = 17 kalorier og 4 karber

Skrevet

1 ss sukker da? :P

Skrevet

kalorier betyr ikke nødvendigvis usunt da :o)

Frukt er sunt!

Skrevet

hmmm kanskje jeg ikke skulle spist posen med bananchips nå da :P

jaja har kutta ut snop så litt må jeg ha :P

Skrevet

Hallo....!! Du kan da ikke ukritisk sitte å sammenligne sukker og naturlig fruktsukker i frukt med hverandre. Næringsinnholdet er jo noe helt annet selv om det er mere kalorier...

Skrevet

joda, laffen, men hvis dama teller kalorier er ikke bananchips det beste å trøkke i seg.

Liker frukt jeg også :-)

Skrevet

jeg snakker ikke om vitaminer, jeg snakker om kalorier. håper at ho har andre vitaminkilder enn lørdagsgodtet :-)

Skrevet

det er like mye fett i bananchips som vanlig. Den er fritert, og noen merker har fått kritikk for typen oljer som blir brukt.

Skrevet

hehe.. ja men hun skriver jo ikke noe om å telle kalorier da..

:o)

Skrevet

like mye??

Skrevet

Ta heller en banan du, det er sunnere... eller tørkede aprikoser. Det gir negativ energi. Kroppen må bruker mer energi på å fordøye den enn det som er i de tørkede aprikosene :-)

Skrevet

too late..hehe. men skal heller huske det til neste gang :o)

Skrevet

Noen sorter har et like høyt fettinnhold som noen typer potetgull. Har sjekka det litt ut, for jeg liker det veldig godt.)

Det finnes typer som er bakt, og så kommer det an på typen oljen som er brukt. I Sverige kom de høyt opp på en liste til mat med transfett - men som sagt det kommer an på typen. Finner ikke linken.

På Puls sine sider skriver de:

Aprikos er veldig bra. De er ikke tilsatt sukker, bare tørka sånn som de er. De inneholder mye fiber. Bananchips er ofte fritert, så det inneholder mye mettet fett. Noe er fritert i kokosolje, som er en av de mest usunne planteoljene, forklarer hun (Pollestad)

Skrevet

Takk for opplysningene! Det var jeg ikke klar over :o)

Skrevet

Bama sine har en fettprosent på 30-35%. Det er vel ikke like ille som chips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...