mamsen labamsen Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Noen som har opplevd dette? Ble dere forskyvd mye, og hvis du allerede har født. Hva stemte? UL terminen eller din egen?
♥2 små gull♥ Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Min termin var 5. ble flyttet til 15. på ul, og jenta vår kom 19. Men da var hun veldig stor og jordmor sa at hun var mer enn ferdig og at jeg burde vært satt igang tidligere. Morkaka var sliten. Vi hadde ikke sex mange ganger den mnd. pga. sykdom, så jeg vet at det ikke er mulig at termin var så sent som 15.
~sjiraff~ Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Med snuppa hadde jeg menstermin 17. sept. ULtermin ble 3. okt. Snuppa kom 23. sept og var på overtid iflg jordmor som var med under fødselen. Da hun hørte spriket i terminene så mente hun helt klart at mensterminen var den korrekte.
selfangerkjerringa Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Begge mine UL-terminer har vært minst en uke senere enn faktisk termin - og dette er ikke bare min egen teori, men gjennomdisuktert både meg leger og jordmødre.
grå :) Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 forskjøvet 11 dager på begge ungene. eldste er født to dager før ul-termin med visstnok tydelige tegn på å ha gått over tida. yngste ble født tre-fire uker før ul-termin ( altså litt nærmere min termin)
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 med min første hadde jeg menstermin 15 desember, UL-termin 1 desember, og han kom 15 desember.. Han ble vurdert til å være født i sv.skapsuke 41, altså at riktig termin skulle vært midt i mellom. Ble gravid 1 mnd etter at jeg sluttet på p-piller da, så syklusen var ikke helt i gjenge. Denne gangen har ble jeg gravid 1,5 mnd etter SA, og har menstermin på søndag (3 feb) og UL-termin 9 feb.. Blir spennende å se hva som stemmer denne gangen Håper jo på å føde på menstermin denne gangen også
mamsen labamsen Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. februar 2008 Hva med de som skal ha planlagt keisersnitt, når terminene spriker sånn? Jeg har født kun vaginalt og med første barnet fikk jeg mens og ul termin samme dato. Barnet kom 1 uke over termin. Med nr 2 hadde jeg menstermin 21. oktober, fikk ul termin 7. november. Jenta kom 6. november og jordmor mente jeg hadde gått over termin pga at hun var rynkete i huden og hadde lange negler.
Sognerosa Skrevet 1. februar 2008 #8 Skrevet 1. februar 2008 Med førstemann ble terminen endret fra 20 januar til 23. 20 stemte. Andremann ble endret fra 5 februar til 4 februar. Han ble født 3 februar. Endringene av terminene mine har ikke vært så store da.
Gothminister Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Med 1. mann så hadde jeg mens termin 30.november,og UL terminen var 19.november,og han kom den 19... Han var ikke så stor,3060 g og 48 cm,men de sa ikke noe da han ble født. Med andremann hadde jeg UL og mens terminen den 6.april,og han kom den 4.,så den stemte jo bra da. Akkurat en gjennomsnittsbaby
~sjiraff~ Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Det er jo UL termin som er det "gjeldene" terminen med tanke på ks, permisjon osv.
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #11 Skrevet 1. februar 2008 siste forskjøv hun først terminen med 2 uker i forhold til min egen utregning. Jeg nektet plent og hun gikk gjennom alle målene på nytt igjen. Det var kun hodemålet som tilsa en senere termin og siden jeg vet at vi alle i fam har smale hoder ble vi enige til slutt. Hun ble født 1 uke før ul termin. Hadde jeg ikke hatt barn fra før hadde jeg nok ikke stått så på mitt. I tillegg visste jeg nøyaktig hvilken dag jeg hadde sex som endte i graviditet:)
Turid Laila Skrevet 1. februar 2008 #12 Skrevet 1. februar 2008 Ble flyttet to uker. Menstermin 16.juni ULtermin 30. juni gutten kom 2.juli, så UL stemte bra her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå