bella1984 Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Noen som vet? Skal insemineres, men må finne ut om eggelederne mine er åpne først....noen som vet om det finnes en privat klinikk hvor jeg kan få dette gjort?
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 De gjør det på Rikshospitalet. Røntgen med kontrastvæske av egglederne. Har selv gjort det der. Men hvis du ikke bor i nærheten, så gjør de det sikkert på andre sykehus.
bella1984 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2008 Ok, var det vondt? Vi bor i nærheten av tr.heim- vil gjerne gjøre det privat for å få time kjapt.....hmm finnes det noen privatklinikker i tr.heimsområde tro? Fikk du resultatene fort?
bella1984 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2008 Må en HSG røntgen tas på en spesiell dag i syklusen?
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Jeg tror de gjør det på St. Olavs hospital. Jeg fikk henvisning av gynekologen min, så ringte jeg sykehuset selv og fikk time uken etter. Selve undersøkelsen tok 20-30 min. Det var ikke behagelig nei:( Men jeg hadde en tett eggleder så det sprengte en del. Viktig å ta ibux først, det får du beskjed om også. Også er det viktig å slappe av, puste rolig og godt med magen. Jeg fikk svaret etter en uke. Men det er jo veldig mange slitere som blir gravide etter en sånn undersøkelse, for kontrastvæsken staker på en måte opp egglederne dine. Det var ingen private i Oslo som gjorde dette. Det er litt avansert, for en lege må jo feste to katetre til egglederene dine og sprøyte inn kontrastvæske mens det tas bilder.
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Ja det må det faktisk, men husker ikke helt når. De spurte når jeg hadde hatt mensen sist også satt de opp en dag. Tror det var rett etter mensen. Men jeg husker ikke helt, er nå 3 år siden.
2008 og 2012 Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Dette er nok noe som gjøres på de aller fleste røntgenavdelinger her i landet.
togutter-08og10 Skrevet 2. februar 2008 #8 Skrevet 2. februar 2008 Du må ha en rekvisjon for å gjøre dette. Den får du av gynekolog. Jeg bor i Oslo, og du skal ringe 1. dag du får mens (rikshospitalet) og så skal den gjøres på 7- 9 dag i syklus. 1. gang jeg ringte riskhospitalet hadde de ikke plass, neste gang var det fullt da også. da fortalte de meg at det var fritt sykehusvalg og sa at jeg kunne få det utført av sykehuset i Østfold, sarpsborg. Der fikk jeg plass. De sa også at du ikke skulle ha ubeskyttet sex i dagene før inngrepet. Du skal heller ikke kjøre bil hjem selv. Det var ganske vondt å gjøre dette. Men er de tette blir man jo ikke gravid, så det er jo verdt det. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå