bøllefrøene Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 må fortelle.. var på ul lyd i dag. alt var bra med gutta, vokser fint og jeg har kommet meg til den magiske uke 34. uken hvor guttene er ferdig utv, og lungene er som de skal!! så var det tid for siste livmorhals måling... for siste gang ( siden jeg er i 34) den målte bare 1,5 cm.. noe som veldig kort nå. det kom en lege til for å se på den. de sa at det betyr at de kan komme i morgen.. eller om 14 dager. det ble diskutert innleggelse.. men de sa s¨å lenge jeg klarte å hvile hjemme ( og jeg har kommet til uke 34, som er uken hvor de ikke prøver å stoppe fødsel) var det nok det beste. alternativet var obs posten på dobbelrom og mest sansynelig hjem etter noen dager. så lenge jeg bor så nærme ullevål var det like greit å være hjemme.. fikk beskjed om å holde meg i ro.. ikke handling.. husarbeid osv.. og ha lav terskel for å ringe... hjelp.. helt sprøtt at de snart kan komme.. godt jeg har alt klart, og er kjempe glad for at jeg er kommet til uke 34 og at barna er ferdige.. Noen små ting jeg må ordne i morgen.. skal prøve å ikke stresse... og må jo tenke at det fortsatt kan gå litt tid.. skal ut å spise i morgen.. har bestemt meg for å fortsatt gjøre det.. så lenge jeg orker.. er jo ikke langt fra byen til sykehuset...føler et sinnsykt nedpress... og er spent på hvordan natten blir.. måtte bare fortelle jeg.. sier det igjen.. gjør alt klart.. en vet aldri..
moden mamma Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Så spennende!! det er jo bare noen dager siden satt på Egon og at fødsel var langt frem i tid... Hvordan ligger gutta nå? Husker du snakka om det - men ikke hvordan de lå... Antar du det blir vanlig fødsel? Ikke stress så alt for mye med hva som skal være i den veska - reiste uten veske forrige gang jeg... gikk bra det også! :-) Lykke, lykke til... jeg følger med i stor spenning!! Detta går så bra så!
bøllefrøene Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2008 ja hadde virkelig ikke regnet med det så fort... men men.. er jo trygt om det skjer nå.. og det er betryggende.. begge gutta ligger i hodeleie.. så blir nok vanlig fødsel her. baggen er klar så bekymrer meg ikke over det. er vel mere stresset på at jeg ikke vet hva jeg går til.. har egentlig ikke lest så mye om fødsel... vet jo en del da.. men vet ikke hvordan en rie skal kjennes ut osv.. liker ikke at jeg ikke har kontroll på en måte,, skal holde dere oppdatert jeg.. men tror selv det kommer til å gå litt tid til...
moden mamma Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 For å si det sånn... jeg liker også å ha kontroll - men fant ut at når fødselen starter så har man folk rundt seg som har vært med på dette før og er flink til å tolke dine signaler. Det er jo derfor de er der! Selv om jeg har vært igjennom 2 fødsler tidligere så tror jeg nok at jeg er like spent på hvordan denne fødselen blir. (håper virkelig på vanlig fødsel da jeg begge ganger har vært så strålende form etterpå!) Jeg tror at når fødselen er i gang så er man ferdig med det tøffeste ved å få tvillinger (før de kommer i trassalderen altså.. ) nemlig å bære de frem gjennom graviditeten! Fødselen tar jo bare noen timer... svangerskapet maaange uker!
bøllefrøene Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2008 sant det.. det var gode ord det hjalp å høre!!
gladmage Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Det er spennende dager du går i møte. Tror aldri enn blir helt forberedt på en fødsel uannsett hvor mange ganger enn har vært gjennom det. Bare tenk på den fantastiske belønningen som venter når det er unnagjort.... Lykke til klem fra meg!!!
Pluttiplutt Skrevet 2. februar 2008 #7 Skrevet 2. februar 2008 oi så spennende. Håper du klarer å slappe av disse dagene, det kan jo ta noen timer, eller noen uker før noe skjer, håper du ikke har det for tungt, og at du får slappet godt av disse dagene frem mot fødsel. Kjempeglad for at jeg fikk møtt deg på tirsdag:) kommer til å tenke masse på deg:) gleder meg til å høre om hvordan dagene dine utarter seg:) stoooooor klem
trude_fikk_tvillinger_mai08 Skrevet 2. februar 2008 #8 Skrevet 2. februar 2008 Så utrolig spennende! Tenk at dine to små snart kommer - må være en surrealistisk følelse! Vi følger med i spenning og gleder oss til å høre hvordan alt har gått. Nei og nei - så rart at det bare er dager siden man satt sammen på Egon!
Thea-81 Skrevet 2. februar 2008 #9 Skrevet 2. februar 2008 Herlig å høre at du fortsetter livet som før Skjønner du gjør alt for å være hjemme, kan ikke sammenlignes med å være innlagt.. Lykke-lykke til, er spennende å høre om dette!
phantomet Skrevet 2. februar 2008 #11 Skrevet 2. februar 2008 Så kjempespennende timer - dager - uker du har foran deg nå. Oi, oi,oi kjenner igjen den spente følelsen. Lykke til!
Jente73_tvillinger Skrevet 2. februar 2008 #12 Skrevet 2. februar 2008 vet hvordan du har det nå ja. Jeg aner ikke hvor lang livmorhalsen min er, men igår fikk jeg beskjed om at til tross for at jeg ikke har åpning så er mormunnen min helt myk og moden... Så da antar jeg at disse falske riene som jeg opplever i stadig større grad faktisk påvirker kroppen littegranne. Jeg er uke 34 idag, så jeg bekymrer meg heller ikke så mye om de kommer nå - de er som du sier ferdig utviklet. Mine jenter ligger også i hodeleie begge to. Spennende å se hvem av oss som er ferdig med denne graviditeten først...hehe. Tror vi kommer til å være så glad for at dette nå nærmer seg en slutt at vi ikke rekker å grue oss til fødselen, gevinsten etterpå er så ufattelig stor! Jeg føler ikke på meg at fødselen er sååå nærme, tror forsatt det kan gå et par uker, så jeg prøver å ikke tenke altfor mye på det. Mye bedre å være hjemme å ruge, det er jo slik at man ofte ikke får komme hjem med babyene før de er uke 37 likevel, og jeg tror man blir ganske lei av å være på sykehuset - så vi får prøve så godt vi kan å ruge hjemme. Masse lykke til, nå er vi snart i mål
Sol med 2! Skrevet 2. februar 2008 #13 Skrevet 2. februar 2008 Spennende tider for dere som nærmer dere, ja. Lykke til til alle i uke 34+
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå