Gå til innhold

Hjelp ang jobben.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag på jobb sto jeg og sprayet en times tid med merkefarge. På boksen står det "unngå innånding" eller noe tilsvarende. Jeg merker at jeg blir litt uvel og svimmel etter en stund, men hva skal jeg gjøre? Jeg er bare 8+2 idag, og har ikke lyst til å si det på jobb på lenge ennå, pga reaksjoner jeg vet kommer. Er jeg blitt en hysterisk gravid? Har det idet hele tatt noe å si for fosteret?

Jeg jobber også i et veldig varmt miljø. Ofte i 30 - 36 grader, med mye bøying og løfting. Jeg syntes det var ubehagelig før jeg ble gravid, men nå er det blitt verre. JM sier man ikke tåler varme så godt når man er gravid pga økt blodmengde ol.

Hva skal jeg gjøre? Jeg jobber i en privat bedrift, og er alene på jobben, og sjefen er ikke blant de mest velvillige..:-(

Noen som kan hjelpe meg? Så lenge jeg ikke skader fosteret kan jeg jo alltids presse meg selv, men når vet jeg om det går utover fosteret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff ja den var vrien. ikke godt å svare deg, men ville hørt på hva legen din sa om dette. mener hun dette ikke er anssvarlig gir hun deg en form for sykemelding og da MÅ sjefen din innfinne seg på det..lykke til

Skrevet

hva med å ringe bedrifthelsetjenesten å få tilrettelagt jobb så langt det er mulig før man " ber " om sykemelding?

Arb giver er pliktig til å prøve tilpassing, når det gjelder det at du ikke vil si det så tidlig på jobb har bed h tjenesten taushetplikt

Skrevet

det er ikke noe bedriftshelsetjeneste der jeg jobber, en privat bedrift..

Skrevet

Om tilrettelegging ikke er mulig og jobben ikke er egna når du er gravid, så kan du med hjelp fra fastlegen din søke svangerskapspenger. Det er ikke det samme som sykemelding, det er fordi du kan bli syk av jobben, du er ikke syk, men pengene er de samme. Det får du da helt frem til permisjonstida begynner.

Eller så kan du sykemelde deg.

Skrevet

Jeg mener du først og fremst må tenke på deg selv og barnet og det som er best for dere!

Blir du uvel av et stoff du jobber med,kan det umulig være sunt for verken deg eller fosteret!

Jeg er selv i uke 11 og ble gravid 1 mnd. etter jeg begynte i ny jobb.

Dette var naturligvis svært upopulært,for i tillegg er det allerde to andre ute i permisjon...

Men jeg fortalte det til sjefen min noen dager etter jeg fikk positiv test og det var deilig å få det gjort,for det bare gnaget på meg og jeg gikk og gruet og bekymret meg,og det er heller ikke bra for en selv eller fosteret!

I tillegg har jeg helt siden jeg oppdaget det,vært fryktelig kvalm og er nå sykmeldt pga det.

Jeg har overhodet ikke dårlig samvittighet for sjefen og jobben,for dette er en stor og viktig begivenhet i vårt liv og hva andre måtte synes og mene om det,bryr jeg meg virkelig ikke noe om!

Det er tross alt snakk om et barn og ingenting er større eller viktigere enn det!

Husk at du har alle lover og rettigheter på din side og det er det jo en grunn til!

Vær stolt,stå for det og hev deg over at sjefen kanskje blir sur-da er det uansett hun/han som er dum,for slikt må en regne med når en ansetter kvinner!

Det kan godt hende at sjefen din setter pris på å få vite det tidlig,slik at hun/han ikke føler seg ført bak lyset. Du kan kanskje bli overrasket og ikke få en så negativ reaksjon som du frykter?...

Aner ikke om dette er til noe hjelp,men lykke til uansett:)

Skrevet

tror du må tenke på din lille spire i magen, i og med det er en risiko-tid fra før av til du har passert 12mnd. du kunne jo ha fått maske eller noe? skjønner hva du mener med at sjefen ikke er helt mottakelig for at du sier du er gravid. er livredd for å si det selv;( selv om de ikke har noenting med det. det blit nok ikke en eneste gratulasjon nei! ikke for min del hvertfall..

Skrevet

mente jo seff 12.uke;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...