Gå til innhold

Alle disse innleggene om "storesøster ser deg"!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville dere reagert dersom....

.... en annen mor kommenterte din særdeles ubetenksomme måte å vaske stumpen til barnet ditt, med VÅTSERVIETTER på ett offentlig stellerom...?

... en annen mor bemerket hvor uansvarlig du var som faktisk har forovervendt sete for en 2-åring....?

... en annen mor rebelsk river i stykker bollen du akkurat har kjøpt til barnet ditt, fordi hun mener barn ikke har godt av sukker...?

...en annen mor ringer barnevernet (opplyser deg først selvsagt!!!) fordi barnet ditt nekter å bevege seg en centimeter til i dagligvarebutikken, står derfor å hyler og du har valgt å gå tre meter vekk...?

.. en annen mor kommer innom x-antall ganger om dagen "for å låne sukker", men egentlig sjekker om du virkelig "jobber hjemmefra", siden barnet faktisk er i barnehagen når du har FRI...*grøss*...?

... for i følge oppropet her inne, så overrasker det meg ikke om jeg "en-hvilken-som-helst-dag" kan bli angrepet av en gal mor, som mener det ene og det andre om min oppdragelse i forhold til mitt barn..

Underholdning er dette altså.. uten tvil.. men jeg tror nok det er ett stort GAP mellom hva som faktisk skjer i teorien her inne, og det som skjer i praksis der ute!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signerer denne!

Synes det er teit å tro at sin mening er den eneste rette. Greit med litt diskusjoner, men det får da være måte på hva man skal bli prakket på.

Skrevet

Hadde noen kommet og kommentert alt vi gjør feil som foreldre (i deres øyne), så hadde jeg bare ledd av de. :)

Folk som er så arrogante at de tror de har enerett på kunnskap om hva som er riktig å gjøre, og såpass lite sosiale antenner at de sier fra vd enhver anledning kan bare gå hjem og legge seg. De har faktisk ikke rett til å bestemme over mitt liv. Heldigvis.

Morsomt er det ja. Bra at de får ut fnattet sitt her inne hvertfall;)

Skrevet

Om noen hadde kommentert ting jeg gjør hadde jeg enten ledd litt eller tatt det til meg, alt etter hvordan det ble sagt og hva det var.

Om det var at hun fikk spise bolle eller is hadde jeg bare ledd, om noen hadde komentert at hun så litt varm ut fordi jeg hadde glemt å kle av henne hadde jeg takket personen.

Meg og lille vampyr, om du hadde sett en liten nyfødt baby sitte alene i bilen midt i solsteiken på en parkeringsplass hadde du ikke sagt ifra til noen? jeg opplevde dette og syntes det var direkte uansvarlig av meg å IKKE si ifra! Vi satt selv i skyggen utenfor kjøpesenteret og SVETTET nesten i hjel, det var 30 grader i skyggen og forferdelig varmt. Vi hadde sittet ute i 10 minutter (spiste jordbær og koset oss) før jeg sa ifra,, da gikk det fortsatt 20 minutter til Hvertfall før vaktene fikk tak i foreldrene som kom tassende ut med hver sin is bilde og fornøyde.

Da sto securitas og lurte på om de skulle bryte seg inn i bilen.

Har sagt ifra flere ganger også jeg, ikke lenge siden det var en liten gutt på runt året som satt å hylskrek hysterisk i bilen utenfor en matbutikk. Han skrek så høyt og sårt at jeg kunne høre han helt inn i vår bil når dørene var igjen. Syntes det var en selvfølge å gå inn å si ifra den gangen også. Etter 15 min dro vi og moren hadde fortsatt ikke kommet ut.

Du kan godt mene jeg mangler sosiale antenner av den grunn, men det får så være. Jeg tenker på de stakkars barna i sånne situasjoner, hva foreldrene måtte mene om meg driter jeg faktisk tynt i..

Skrevet

He, he...kan sikkert gå for langt av og til, men en klarer vel å skille mellom rl og nett. Er jo for mange hele poenget med nett.

Skrevet

det stiller seg jo litt annerledes i denne situasjonen da mami, dette er jo akutt livstruende, det er noe annet enn å blande seg inn i folks livsvalg.

Ellers er jeg helt enig i at man burde passe på seg selv og ta ansvar for egne valg!

Skrevet

Ja i akkurat den situasjonen vard et det, men den situasjonen hvor den lille gutten gråt var ikke direkte farlig. Likevel syntes jeg det hadde vært uansvarlig av meg å la være å si noe.

Skrevet

Det var dette med runde kanter, da mami. Alt er ikke sort/hvitt og på en del innlegg her inne så virker det som man er en horribell person for ganske lite.. I noen tilfeller ville man kanskje sagt ifra, men langt ifra så mange som en del "skriker opp om" her inne. Men det skjønte du antakeligvis at jeg mente?

Skrevet

Poenget med å blande seg inn i hvordan folk gjør ting her på nettet, er jo at man har såpass folkeskikk at man ikke skjeller ut folk IRL. Tro meg, jeg har mange ganger ønsket å si noe når jeg ser en mor som gjør noe jeg ikke ville gjort, men jeg begriper at det ikke er min sak (om det hadde vært noe veldig alvorlig ville jeg selvsagt sagt fra). Derfor har jeg av og til et behov for å si fra her inne. Det er mye bedre enn å si det rett til folk. Har jo ikke lyst å få meg en på trynet av en rabiat kjerring. :-)

Skrevet

Som sagt, er ikke alt jeg hadde tatt seriøst om noen komenterte til meg :) våtservietter og is for eks hadde jeg bare ledd av.

Men det har jo kommet frem i dag at utrolig mange mener at man ikke skal si ifra om NOE! Man får passe på seg selv osv.

Men jeg føler faktisk at det er min plikt som forbipasserende for eks å si ifra om jeg ser noe som kan være farlig, jeg gjør det absolutt ikke for å være frekk men for å skåne barnet (eller hva det nå måtte være)

Jeg komenterer ikke "filleting" jeg heller, men ting som kan være farlig synes jeg folk burde bli glad for å bli opplyst om.

Som jeg sa tidligere,jeg hadde blitt veldig glad om noen hadde komentert det om jeg hadde vært uoppmerksom med tuppa et øyeblikk og hun kunne ha blitt skadet eller hun hadde det ubehagelig på noen måte. Hadde ikke tatt det som kritikk, bare blitt glad for at noen fulgte litt bedre med enn meg hehe :)

(og ja det har skjedd meg at folk har sagt ifra at hun har ligget våken i vogna for eks uten at jeg har hørt at hun gråt)

Skrevet

haha fru gyldenkron....LER her...den var artig...

Skrevet

Hehe... Da har jeg jo selvsagt aldri hørt om DIB. :-)

Skrevet

Hehe, skrev det i et annet innlegg før i dag. Men det er jo sånn, svart-hvitt verden på dib.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...