Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Usj! Vet ikke om det er for hun sov 2,5 t på dagen idag el ikke... (18 mnd gml) Fra å ha sittet v senga hennes alltid sitter jeg nå på gangen utenfor døra hennes. Det har gått fint noen kvelder, men ikveld sjkker hun meg hele tiden og reiser seg op. Hva gjør jeg??
Stor_smil Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Fortsetter slik du har gjort til nå (altså de siste dagene/kveldene).. hun vil nok prøve seg .. se om det finnes en "myk" del i deg som gjør at hun får viljen sin ;-) Vis at du er konsekvent og sterk.. vis at det er du som bestemmer, og ikke gjør henne forvirret med forskjellig "behandling"! Hun skal ikke ha noe service nå, hun skal sove! Det må hun lære seg.. og om hun ikke klarer å lære det selv, så må du lære henne det! Harde bud ja.. men du og hun har igjen for det!! Sender deg STYYYYRKE!! Klem
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2008 Takk, styrke trenger jeg! Sovna etter 40min... Altså, jeg lurer på om min metode er noe bra, hun skal jo forsikre seg om at jeg sitter der, derfor reiser hun seg opp. Og jeg ser absolutt at det ikke er lurt å bruke som "straff" at jeg går en tur inn i stua når hun velger å stå...Og jeg ønsker jo å få slutt på sittingen og til slutt, men tenkte at jeg må vel ta det gradvis. "sitte!" bønnfaller hun når jeg går inn for å legge henne ned... hmmm... høres det ut som jeggjør ting feil? Er usikker jeg altså,,, Men må tenke positivt; nå godtar hun ihvertfall at jeg sitter på gangen, og ikke ved senga hennes..
Nemofish Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Heia! Litt vanskeligere i kveld alts[_ Whoops, vesla banka l;s p[ tastaturet istad... Ser ut som om noen bokstaver og tegn har funnet p[ [ skifte identitet... Jeg synes du har v'rt s[ flink de andre kveldene, og det har jo g[tt utrolig fort og bra!!! M[ vel kanskje regne med at det kan v're noen tilbakefall innimellom... Kjipt, men ikke mist motet, kj're du! Er jo ikke sikkert det er gjort i en handvending... Synes du skal pr;ve litt til p[ denne m[ten jeg. Viktig aa unngaa aa proeve ut nye strategier stadig vekk ogsaa, tenker jeg da... Eller hva tenker du selv_ klem
Nemofish Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Haaper du forstaar hva jeg skrev! Mangler de tre siste bokstavene i alfabetet, og noen tegn, tydeligvis...!
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. februar 2008 åååå takk for at du kom innom her nå!! Jeg trengte å høre det og å bli påminna det! Ja, må nesten holde meg tilplanen en stund hvertfall! Har ikke fått sovet noe på dagen idag jeg(tenkte jeg skulle det etter avvenningsnatt nr 1), så kjenner jeg har behov for søvn. Og hva denne natten bringer vet ingen, hehe ;o)
Nemofish Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 >O( Hadde tenkt aa gi deg et smilefjes, men det der var det beste jeg klarte med tastaturet her naa gitt! Skjoenner det er toeft med et saant tilbakeslag, naar det har gaatt saa greit for deg de siste gangene! Det er da det gjelder aa vaere ekstra sterk! Smilefjes. Jeg er kjempeimponert over deg jeg, ikke alle som hadde hatt styrke til aa gjoere det du gjoer! Tipper du kommer til aa vaere saa lykkelig for at du valgte aa gripe tak i dette, naar beloenningen kommer fullt og helt! Jenta di har jo tydeligvis vaert VELDIG avhengig av mamma, og det at hun lar deg trekke deg lengre vekk fra senga, det er faktisk et STORT skritt det, for henne. Sikkert viktig aa ta det i hennes tempo, saa lenge du ikke gaar tilbake paa det du allerede har faatt til! Smilefjes. Ta tidlig kvelden i kveld du, saa du faar samlet nye krefter! I det minste maa du kose deg paa sofaen, og koble helt ut! Smilefjes. Flinke deg, og flinke jenta di! Smilefjes.
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. februar 2008 DU skulle vært naboen min du, hehe ) Men det er du jo nesten også-her inne hvertfall:) Setter så masse pris på kommentaren din at du aner ikke Er så takknemlig for evnen du har til få meg til å se klart! (haha høres nesten ut som en kjærlighetserklæring dette ) KOse deg masse ikveld du også, her satser jeg på en tidlig kveld ja kleeeeeeeeeeeeeeeeeem
Nemofish Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 Hehe... Takk, det var hyggelig aa hoere! Er bare kjempeglad om jeg kan vaere til hjelp, jeg! Smilefjes. Vi snakkes da vettu! Ha en god kveld og natt! Klemmer fra
HalvMaraton Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Hei! Stakk innom dib bare for å sjekke om du hadde skrevet noe Bare trekk pusten og fortsett med det du gjør du. For det første så tar de ofte et skritt tilbake når de har begynt på noe nytt, bare for å tenke litt over det eller hva de nå gjør. Litt fram, litt tilbake og så går det snart fram igjen. Og for det andre så er det lurt å holde seg til èn taktikk om gangen, det må få tid til å virke før du vurderer om du skal gjøre noe annerledes! Jeg tenkte nemlig på det den andre dagen, at det er ganske viktig når det begynner å gå litt bedre at man ikke får panikk ved et lite tilbakefall. Bare fortsett med det du driver med, så går det ofte over av seg selv, det er ihvertfall min erfaring. Stor klem til deg, det kommer til å gå bra!!
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. februar 2008 Så godt å se at du også var innom her ) Tuuuuuusen takk for oppmuntringen!! Ja jeg skal bruke denne metoden en stund nå for å se; det har jo som du sier, tross alt gått fremover ;o) (på dagen idag sovna hu etter 2 min forresten- var kjempetrøtt og da ;o)) Så får jeg heller evt vurdere andre måter etter hvert dersom vi allikevel ikke skulle komme i mål. Send over masse natte-energi til meg nå ) Nattaklem til deg )
HalvMaraton Skrevet 1. februar 2008 #12 Skrevet 1. februar 2008 Heh, har visst ikke så mye energi til overs her, men kan sende noen ekstrem-trøtthetsvibber over til jenta di Ønsker deg en god natt!
Nemofish Skrevet 2. februar 2008 #13 Skrevet 2. februar 2008 God morgen! Hvordan gikk det i natt da? *Spent!* )
Sessa ruger igjen... Skrevet 2. februar 2008 #14 Skrevet 2. februar 2008 Huff! Du må ikke miste motet fordi om det er vanskelig noen kvelder. Hvis du mykner opp en kveld har hun deg i sin hule hånd. Og det må hun gjerne ha, men ikke om kvelden og natten - da skal man sove for seg selv i sin egen seng så mamma også får hvilt seg så hun orker å være mamma dagen etter!! Fortsett som du har gjort og pass på at hun ikke sover etter kl 14:30/15. Jeg legger frøkna rundt 12 og prøver å ikke la henne sove så veldig mye lenger enn 2,5 time! Å vekke henne tidligere enn det synes jeg ikke du skal, men hun skal jo også sove til kvelden så bra om hun ikke sover for lenge på dagen!
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #15 Skrevet 2. februar 2008 Hei begge to HUn sov kanskje litt for lenge på dagen igår da; rett over 2,5 time. Våknet vel 14.40. Inatt ja... : Sov i sin egen seng til 05.10. Da sa hun au og gråt og jeg var kjempetrøtt., så da bar det inn i senga mi. Sovnet der ca 06 og sov til nesten 8. Våkenmønster inatt: 00.40 (jeg satt halvtime, hun var svært bevisst min tilstedeværelse og ba meg sitte ), 02.42 (satt 10min), 03.09 (sto 4 min), 04.33 (satt 15 min), 04.58; sa au og gråt. Inn til meg 10 min etterpå. Men da var det nesten morgen Positivt: dobbelt så få oppvåkninger, og gikk lenger tid på natta før første oppvåkning. Negativt: hadde lengre våkenperioder enn sist natt, og jeg tok henne litt tidligere inn til meg. Nå ved daghvilen, har hun lekt litt i senga si. da sto jeg utav syne (tenkte hun kunne leke seg ferdig). GIkk greit en stund, protesterte avogtil, men ikke noe nevneverdig. PLutselig hører jeg et dunk, og der lå hun halvveis oppi dukkesenga som står ved senga hennes! Ikke aner jeg hva hun skulle, hun gråt hvertfall ikke i forkant (ikke før etterpå selvsagt), Så nå sitter jeg på gangen utfor rommet hennes og venter på at hun sovner, er sikkert ikke så lenge igjen. Legger meg etterpå jeg og; er slitsomt å drive med avvenning altså!
Sessa ruger igjen... Skrevet 2. februar 2008 #16 Skrevet 2. februar 2008 Natten var jo ikke halv gæren når du ser på de positive sidene. Og oppvåkningene var ikke så lange, synes jeg. Det varierer jo selvfølgelig fra natt til natt hvordan det er med oppvåkninger. Målet er jo at hun skal sovne av seg selv igjen når hun våkner og hvis du fortsetter på denne måte så kommer det sikkert til å gå bedre og bedre. Fortsett å liste opp de positive og negative tingene (kanskje helst de positive) og bruk det som motivasjon!!! Du er flink!!!
Nemofish Skrevet 2. februar 2008 #17 Skrevet 2. februar 2008 Man skal visst få prøve seg med disse små! ;O) Flinke er dere i alle fall! Så lurt av deg å sette opp hva som er positivt! Er jo ikke alltid det er så lett å se det positive om det går litt i motbakke, men det er jo alltid noe! ) Huff, stakkar lita som havnet oppi dukkesenga da! Nå får dere kose dere med en liten blund begge to. Flinke mamma'n som klarer dette så fint! Ser etter deg her i kveld! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå