S&S has baby on board Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Hei,jeg har en gutt på 18 mnd som spiser veldig lite. Han får frokosten sin på turen til b.h,fordet jeg tar to busser for å komme dit.Da er det som regel en halv eller en hel skive.....han får en flaske melk med en gang han står opp. De som jobber i b.h sier at han spiser lite også. Så når vi kommer hjem så får han middag som han spiser sånn passe riktig av. Men til kvelds så vil han bare ha melka. Prøver med grøt til kvelds men burde jeg prøve noe annet? Han har vært mye syk siden han begynte i b.h. Kan dette være noe av årsaken? Min mor og min mormor sier at både jeg og min mor var lite på maten når vi var små. Kan dette være "arvelig"?
Sivalur Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Jeg tror dette kan være arvelig. Jeg var veldig småspist som liten, og det er min gutt på 19 mnd også. Nå skriver du ikke hvor mye melk han får, men melk er jo ganske mettende. Hva med å gi skiver til kvelds og litt mindre melk? Her har vi gått over til skiver til kvelds, han er ikke interessert i grøt lenger. Det er ikke så mye pålegg som frister da, men leverpostei går ned. Hvis du vil se hvor mange skiver han kan klare å spise, så kan du jo prøve med nugatti max..... jeg er jo ikke helt glad for å gi sånt pålegg til småtasser, men det har hendt et par ganger her at småen har fått det, og da har det gått ned 3-4 skiver altså! Det er jo også noe med at når de spiser mye en dag så øker forbrenningen og så blir de mer sultne neste dag (er hvertfall sånn det funker for meg... ) Eller så kan du også prøve med syltetøy, hvis det føles bedre. Det går også unna. De lærer jo fort at de kan drikke seg mett på melk, så det er bare å prøve seg frem med forskjellig annet. En annen ting er å få igang appetitten om morgenen, kunne han spist mer på bussen, evt. før dere drar avgårde? Og såklart, matlysten er jo mindre når man er syk, det gjelder jo oss også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå