Gjest Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Jeg vet om flere som har problemer med NAV for tiden,ringer til dem ørti hundre ganger for å purre på enkelte utbetalinger men virker ikke som at de kan reglene sine. Nå ser jeg meg lei på hvor INKOMPETENTE de kan være!! Er bare så forbaska irritert !!
selfangerkjerringa Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 En av tingene jeg reagerer mest på ved NAV er at det i teorien skal være et likeverdig tilbud i alle kommuner i landet. I praksis derimot, er det STOR forskjell på hvordan en blir mottatt som kunde/bruker, og hvor stor (eller liten) kompetanse de NAV-ansatte har både innen sitt fagfelt og innen generell kundebehandling. Der vi bodde før opplevde vi enormt mye rot, dårlig behandling, respektløs kasting mellom saksbehandlere, tilbakeholdelse av informasjon, direkte feilinformering, manglende og forsinkede utbetalinger, frekke kommentarer osv. Her vi bor nå har vi (med unntak av ei KJERRINGHÆ"#¤%&) kun blitt møtt med positive mennesker med stor fagkompetanse og konstruktiv innstilling til alt. Himmel og hav, for en forskjell!!!
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Ja,det virker ikke som at de vet hva de egentlig skal gjøre! Jeg f.eks. har søkt om engangsstønaden (fordi jeg har jobbet men ikke tjent nok til fødselspenger) og vet at de kan bli utbetalt fra og med svangerskapsuke 26. Har flere ganger ringt å spurt om pengene er blitt sendt fordi vi trenger dem (er i uke 26+6 i dag) pluss at jeg var der face to face. Ei venninne blant annet fikk dem utbetalt i uke 26 (og vi har 3 dager forskjell i termin) men jeg ble møtt med dårlig behandling og skikkelig frekk tone mot meg! Hun "lot" som at hun sjekket opp reglene men kom tilbake å sa "nei,de skal utbetales 12 uker før termin" men slå opp på nav sine sider og der står det fra tidligst uke 26. Kanskje noen burde tipse avisen og hvis andre også har problemer med dem så kan de og skrive inn , for dette er jo direkte barnslig av NAV å ikke gi dem nok kompetanse til hvordan man faktisk skal behandle kundene!! Ringte NAV i dag (IGJEN.. er vel 10.gang i løpet av 2 uker) og møtte på ei hyggelig dame som skulle purre på utbetalingen. Og sa ifra at jeg ble møtt av ei ganske så frekk dame her jeg bor. Jeg er ikke flink til å ta av meg sånne saker (klaging etc ) så hvis noen er engasjerte nok til å ta opp denne saken ilag med meg så skrik ut
lillegutt mars o7 Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Et tips ei venninne ga meg da jeg også slet med NAV,var å alltid spørre etter personen du snakker med sitt fulle navn!Skriv det ned,gjerne med tlf-nr også. Da kan du henvise til hvem som har sagt hva.De blir fort svar skyldig da...
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Sentralisering er alltid mat for media.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå