Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Jeg hadde blødninger i de første ukene av svangerskapet. Siste dagen med blod var 7+3. I stad når jeg var på do var det blod på papiret når jeg tørket meg. Ikke mye, men litt. Kjente liv like før jeg var på do, men blir jo litt bekymret alikavell :-( Vi reiser bort snart og blir borte i helga, men tror jeg skal ta med telefonnummeret til Ullevål i tilfelle. Noen andre som plutselig har hatt litt blod så langt ut i svangerskapet?
togutter-08og10 Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Jeg har ikke hatt blødninger og kan ikke svare deg på dette, men vil bare ønske deg masse lykke til videre. det går nok bra skal du se.
Nanna:-D Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Jeg blødde om helga. Var 22+5. Blødde egentlig ganske mye, men gikk fort over. Kjørte på sykehuset for å sjekke opp i detta. Vi fant ikke no gæli, så sansynligvis var det vel ett blodkar el no som sprakk. Er nok som oftest det som gir blødninger fordi man er jo veldig from/hoven og skjør nedentil når man er gravid.. Du kan jo ringe døm vis det kommer mere. Kanskje du kan komme innom en snartur og ta en sjekk. Jeg kjente liv hele veien, men ville sjekke for å ha sett at livmormunn var lokka og lang... Masse lykke til!
Krusemynthe Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Man skvetter jo gjerne litt av sånt... Har selv blødd litt innimellom, ikke mye. Men på UL sa de at jeg hadde morkaken plassert på fremre vegg, ganske langt ned. Ikke noe farlig, sa de. Fikk liksom ikke helt fri fra tanken likevel og ringte min søster (som er jordmor) for å høre hva dette ville si i praksis, f.eks ved mitt planlagte keisersnitt. HUn sa at det var av liten betydning, de kom ikke til å skjære i den når de visste hvor den lå, MEN det kunne blø litt når den trakk seg oppover i livmoren...det kan jo forklare de små blødnigene mine. Men vet du - ikke nøl med å ringe noen hvis du er bekymret. Hva er det verste som kan skje? At de sier du nok bekymrer deg unødig. Og gjør de ike det - ja, da var det jo en god grunn til å ringe!!!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Har ringt til legevakta jeg nå. Legen skal ringe meg opp, men fy f.... så lang tid det tar!!!!! Trodde jeg skulle få telefon tilbake ganske fort, men... Da får vi bare vente å se. Sikkert ikke noe farlig, men godt å få sjekket opp.
Fullrulle86 Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 ring føden heller. der har di mere peiling! har selv bare negative opplevelser med legevakten som gravid. det er egentlig føden du skal ringe først når du er så pass langt på vei.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Ja, men fikk ikke svar der da.... MEN har vært på legevakta nå og han hadde ikke dopler en gang. Han ringte Ullevål mens jeg var der og kom igjennom. Fikk beskjed om at de skulle ringe meg i morgen for at jeg skulle få time til UL i morgen en gang. Etter at jeg kom hjem ringte de fra Ullevål og siden jeg ikke blør mere og ikke har masse smerter blir jeg ringt for time i morgen! Hadde selvfølgelig vært greit å fått sjekket hjertelyden i dag, men skal vel greie meg til i morgen. Typisk at dette skjedde nå som jeg skal på jobb i morgen etter å ha gått sykmeldt hele tiden!!!!!! Ja, ja får bare ringe de og gi beskjed i morgen da...
Nanna:-D Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 Du, i brosjyra jeg fikk på sykehuset når jeg var der på den ordinære ul'n, der står det at man ved blødning skulle ringe fødeavdelingen. Altså koordinator... Du skulle ikke prøve det, å høre hva døm sier. Kanskje det er litt godt å snakke med døm...
Nætte;mortil2 Skrevet 3. februar 2008 #9 Skrevet 3. februar 2008 Ville nå bare si lykke til! Kan ikke være en god følelse, men godt at det har stoppet da!!!! Får håpe du får UL og kan sjekke det og få det ut av verden! LYKKE TIL!!
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 4. februar 2008 #10 Skrevet 4. februar 2008 Lykke til:) Håper alt går bra med deg, og at du har fått UL:)
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #11 Skrevet 4. februar 2008 Hei Collargol.. Håper alt er bra med deg og babyen i magen..? Har du fått vært på UL? Har selv hatt et par småblødninger nå de siste to ukene og selvsagt blir man ganske så bekymret! I mitt tilfelle kom de små blødningene pga sex og det er visst ganske så normalt ettersom jeg har forstått. Kan det ha vært det i ditt tilfelle også? Jeg skjønner at du kanskje blir litt ekstra nervøs siden situasjonen er som den er. Tenker masse på deg og håper at alt står bra til! Klem
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 4. februar 2008 #12 Skrevet 4. februar 2008 Har ikke vært på UL enda, fått time kl 18:30 i kveld så jeg holder ut enn så lenge :-) Er ikke pga sex desverre, det bare kom helt ut av det blå, defor jeg er litt bekymret. Er sikkert ikke noe galt, men vil få det sjekket opp alikavell. Litt med tanke på at jeg faktisk går på blodfortynnende pga koagulasjonsproblemet med blodet.... Dessuten skal Collargolmannen borte i nesten 2 uker så tror han også vil vite at alt er bra før han reiser! Ellers så var jeg hos legen og fikk meg en 100% sykmelding igjen for 2 uker så får vi se hva det blir til videre. Skal komme inn med en oppdatering når jeg er vel hjemme igjen. Klæm
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #13 Skrevet 4. februar 2008 Hei! Jeg ville bare si at jeg småblødde litt av og til gjennom hale første svangeskap, ikke mye, men nok til at jeg ble engstelig. Fikk UL hver gang og alt var i skjønneste orden. Det viste seg at jeg hadde en lettblødende livmortapp.. Siden du går på blodfortynnende også skal det ikke mye til at du blør litt veit du.. Håper jeg klarer å berolige deg litt! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå