NormaJean Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Vet bare det at i norge blir man ikke det, men endel land er det slik at hvis fosteret kunne ha overlevd utenfor mors liv, så kan man regne det med som drap på et barn. Enkelte stater i USA gjør det slikt. Det var en sak hvor en kis forsøkte å lure i dama si en form for abort pille fordi han ikke ønsket ungen og han ble tiltalt for drapsforsøk.
zane Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 De burde bli straffet for å ha drept det ufødte barnet også!!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 De burdte blir tatt for drap av to stykker, for mange menn dreper kona si eller dama si pga av at de ble gravide.
Gjest MyIian Skrevet 2. februar 2008 #5 Skrevet 2. februar 2008 Hm.. Interessant.. Nå høres jeg kanskje rar ut men Hvis en mann dreper en gravid kvinne som er i uke 11.. Da er jo barnet iflg. darwinismen ikke levedyktig utenfor livmoren.. Så jeg syns egentlig at så lenge barnet ikke kan overleve utenfor kvinnens livmor så skal han straffes for 1 drap.
Brummeline3barnsmor Skrevet 2. februar 2008 #6 Skrevet 2. februar 2008 jeg mener de skal straffes for to drap...uansett om barnet ikke er levedyktig er det fortsatt et liv!!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #7 Skrevet 2. februar 2008 Frem til uke 12 kan mor, og bare mor, velge å avslutte svangerskapet. Ingen annen har rett til å ta den avgjørelsen. Etter uke 12 kan ikke mor heller ta den avgjørelsen. Det må da evt søkes spesielt og en abortnemd avgjør. Så ja; selvfølgelig skal det være straffbart å avslutte et svangerskap mot mors vilje! Og om morderen ikke vet at kvinnen han dreper er gravid, vel så er det kanskje ikke overlagt drap da. Men mange straffes for uaktsomt drap, eller hva? Tenk f.eks. på trafikkulykker. Et lite uoppmerksomt øyeblikk, man er årsak til en ulykke man definitivt ikke ønsket, noen dør, og man kan straffes for det. Så hvorfor en morder som dreper en kvinne og "uaktsomt" kommer i skade for å drepe et foster i samme slengen skal slippe unna med det, det er det da ingen logikk i?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå