partyoffive Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 har hatt avent's håndpumpe og flasker 2 ganger for og vært fornoyd med de. Lurer på og kjope det samme denne gangen også, men lurer på om andre har anbefallinger? Ser også at avent har en ny en som er halvt manuell/halvt elektrisk...? vet ikke helt hvordan det fungerer? Litt skeptisk til de helt elektriske. Får litt folelsen av og være en ku.... Lurer også på om noen kan anbefalle en god dunpose? ikke så lyst på voksi, den så stor og lkumsete ut. Skal ha april barn så har lyst på noe som er lettere og mindre som passer godt og bruke med en gang. Takker for alle tips!
UngVoksen-over termin Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Hei på deg! Jeg kjøpte Avent sin håndpumpe for noen dager siden. Jeg har hatt en før - men husker ikke merket. Denne var jeg veldig positiv overrasket over. Har silicon massasje foran - slik at den skal ligne på barnets suging. Jeg testet den - for jeg har allerede masse råmelk. 5-6 pump - så kom vakuumet - og deretter pumper du inn - holder i 3 sek. så melken får renne - og slipper langsomt ut. Fikk ut mye mer enn jeg trodde jeg hadde! Dessuten ble jeg ikke sliten i hånden, slik jeg trodde på forhånd... også mye ekstra deler og ventiler med - samt 2 stk flasker. Har forsøkt elektrisk før, - men ikke vært fornøyd - for da har jeg liksom ikke hatt kontrollen. Avent anbefaler jeg i allefall :-) Hilsen 3. gangs fødende.
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 Jeg har kun prøvd medela sin mini-elektric og var veldig fornøyd med den. Jeg fullpumpet i 4 mnd. Teutonia har en lett og anvendelig "helårspose" med dundyne til å dytte inn på de kaldeste årstidene. Myk og god. Her i Stavanger holdt den helt fint og vi kommer til å bruke den til dette barnet også. Supplerer evt med ullteppe på de aller kaldeste dagene. Hadde aprilbarn sist. (nå også, for såvidt...)
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Elektrisk pumpe! Raskt og greit. Meleda sin som de selger på apotekene er veldig god. I begynnelsen har en masse melk, og det går greit å håndpumpe. Men når melken har stabilisert seg, og ungen har blitt noen måneder og mamman begynner å føle for å gå ut på cafe en gang i ny og ne, er det kjipt å sitte å slite ut puppen og melken med en håndpumpe. Da trenger man faktisk en som fungerer! En elektrisk. Lykke til med valget :-)
hannemi Skrevet 2. februar 2008 #5 Skrevet 2. februar 2008 Medela swing(elektrisk) ser veldig fin og hendig ut. Noen som vet hva den koster? Hadde også avent sin håndpumpe sist, grei den også da. Står mellom disse to nå.
Gjest mphs Skrevet 2. februar 2008 #6 Skrevet 2. februar 2008 Jeg har hatt både avent håndpumpe, medela swing elektriske og avent elektriske (har denne enda og skal bruke den nå igjen). Så jeg likte avent elektriske best og der er den manuelle med i bagen slik at man har den om man skal ut en tur. Medela swing pumpen jeg hadde var det noe galt med(har hørt flere har det samme problemet med denne) at vakumet etter en stund ikke slipper puppen og det blir veldig vondt.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #7 Skrevet 2. februar 2008 Jeg har kjøpt den brystpumpa til avent som kan brukes manuelt og elektrisk! Har desverre ikke prøvd den enda, da den lille fortsatt er i magen.... Men har hørt mye bra om den:) Dunpose, da vil jeg anbefale den med bamse inni, odenwalder et eller annet, husker ikke hvordan det skrives! Men den er fylt med ekte dun og er kjempe fin, finnes i mange farver og koster vel rundt 1800,- kjøpte vår på barnas hus!! Kjempe fornøyd!! Den har hull for 5 punkt sele, og anti skli i ryggen, og kan brukes som sovepose til barna er 3-4 år. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #8 Skrevet 2. februar 2008 Voksi er med ULL Oddenwalder med DUN Det er forskjellen. Du må nesten finne ut hva du vil ha, ull eller dun. Vi har Voksi, og er superfornøyd. Ikke klumpete i det hele tatt. En må jo tenke på været. Med voksi kan en gå ut i storm viss en vil pga. en kan knyte og ordne den slik at den blir høy fremfor ansiktet på en måte. Det kan en ikke med de andre posene. Da kan du liksågodt kjøpe en jr.sovepose fra ajungilak til halve prisen. Mange som gjør det også. Selv sverger jeg til ULL. Med disse dunposene kan en liksågodt kjøpe en dyne av dun) til 400 kr. og ta et fint dynetrekk på eller noe. du må tenke etter hva du vil ha, og hva prisen er for de forskjellige tingene! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #9 Skrevet 2. februar 2008 Veldig fornøyd med Medela sin elektriske fra apoteket. Den kan brukes både med batteri(slik at du kan ta den med deg på ut på tur) og med ledning. Jeg brukte den alltid med ledning, men hadde den med på fest et par ganger med kun batteri (pumpet meg på fest så jeg ikke fikk spreng). Tror de koster ca.500 kr.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 2. februar 2008 #10 Skrevet 2. februar 2008 Hvorfor har dere hatt så mange?? Hardpumper dere elleer:D Hihi=)
Gjest mphs Skrevet 3. februar 2008 #11 Skrevet 3. februar 2008 Jeg pumpet som regel bare en gang for dagen frem til ungen var 3 mnd og da begynte jeg å få mye mindere melk så kjøpte en elektrisk pumpe for å prøve å øke melkemengden med pumping mellom ammingene. Derfor først en manuell, så en elektrisk pumpe som var noe galt med. Den byttet jeg inn i avent sin elektriske og la i litt ekstra penger for å få den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå