grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 jeg har kjent liv en uke nå.. kjenner kroppen min veldig godt å kjenner klar forskjell på luft å disse små sparkene. er så hærlig. kjenner d spesielt når jeg har spist sukkerholdigmat.. kjenner dere noe?
Ann*fødeklar*22.06.08 Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 heisann, jeg kjente det i uke 15-16, er førstegangs fødende, og det var helt utrolig å kjenne den lille inni meg:) nå er jeg i uke 20..
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #3 Skrevet 1. februar 2008 hvordan kan du kjenne den spenner så godt,når den bare er noen cm lang???? bena er jo så vidt kommet ut fra den bittelille kroppen jo....
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2008 babyen er færdi den. skal bare vokse å modnes.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #5 Skrevet 1. februar 2008 Koselig for deg da, men du hører vel strengt tatt ikke til på 2.trimester når du er i 12.uke.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 man går ju over til 2 trimestern 11+6 så hon hør til her.... hvorfor så frekk?
orkide75 Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 hun er 12+2, dermed hører hun til her. Og om så hun ikke hadde "hørt til her" som du sier, så hadde det vel vært lov å skrive innlegg?? kos deg med sparkene grysom, jeg kjente det i uke 14, og er andregangs er 17+4 nå
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #8 Skrevet 2. februar 2008 Tenkte kanskje at du anonym som skrev litt syrlig her kanskje er bekymret for at du ikke har kjent noe ennaa... Hvis det er tilfelle ta det helt med ro. For det forste utvikler barna seg forskjellig, vokser litt I rykk aa napp. For det andre har noen til vanlig en veldig rolig mage og kjenner nye ting fortere, enn en som har mere tarmaktivitet (ja, for du har rett I at det ikke egentlig er spark det er snakk om, fosterbevegelse og bevegelse av fosterveske) livmoren er ogsaa plasert litt forskjellig fra kvinne til kvinne.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #9 Skrevet 2. februar 2008 Kopierer headeren til dette trimesteret, skrevet at jordmor Siri: "Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1). Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14 etter første dag av siste mens. Dette er ikke lett og det er mange misforståelser rundt dette! Her kan dere som er i disse ukene treffes og diskutere det hjertet renner over med. Kos dere med den voksende magen, dette trimesteret går for å være det mest behagelige. Vi har bestemt, etter sterke ønsker fra dere, at du på dette forumet også kan være anonym. Dette kommer vi ikke til å endre på siden det ikke er mulig på så mange av de andre forumene. Riktig lykke til videre, hilsen jordmor Siri" Lykke til du som kjenner liv tidlig.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2008 #10 Skrevet 2. februar 2008 -------------------------------------------------------------------------------- Mors uke 13 og fosterets uke 11: Hvis babyen stryker seg over leppene oppstår det en sugereaksjon. Av Jordmor_Siri Det lille fosteret veier nå ca. 30 g og er ca 9cm lang.Nå har livmoren blitt omtrent så stor som en knyttneve, når det ikke er flerlinger. Hos noen kan man nå begynne å kjenne livmoren rett over bekkenbenet når hun ligger på ryggen. Dette gjelder særlig flergangsfødende. "din uke" der hvor du er i svangerskapet Allerede nå er det noen som kjenner liv hvis de kjenner riktig godt etter. Dette er så tidlig at det er snakk om at du kanskje kjenner noe den ene dagen og så kan det gå et par dager/uker til neste gang. Fosteret produserer selv urin og skiller det ut i fostervannet. Fostervann svelges og fordøyes, men har ingen næring i seg selv. All næring til fosteret kommer via deg gjennom navlestrengen fra morkaken. Kjønnsorganene er ferdig dannet og armene har fått sin proposjonale lengde. Hvis barnet stryker seg over leppene sine oppstår det en sugereaksjon.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 2. februar 2008 jeg skjønner ikke helt hva jeg har gjordt galt? ville bare dele min glede med dere.. men men . takk til dere som støtter meg . d setter jeg stor pris på <3
2 fine små Skrevet 2. februar 2008 #12 Skrevet 2. februar 2008 Hei Grysom, Du har ikke gjort noe galt, forumet her reflekterer bare samfunnet foroevrig, paa godt og vondt - og da maa vi ogsaa regne med noen sure padder. Bare fordi de ikke har laert seg at 12+hva som helst er 3. termin (ogsaa referert til av jordmor Siri av en anonym her!) saa trenger ikke vi andre ekstraundervisning i dette.... =o) Er det noe man vet, saa er det naar man bikker over i 2. trim, det er jo en utrolig milepael! =o)) Du skal bare nyte livet naa, spre glede og kos her inne og du er jo tydelig paa - i nicket ditt - hvor lang tid, smerte og skuffelser dette har tatt for deg, aa bli gravid mener jeg, saa jeg synes du har EKSTRA lov til aa hyle ut all tenkelig glede her, enten det passer andre eller ikke. (som du vet har ogsaa jeg mistet 4 tidlige spirer i uke 5, hvis du husker) og jeg har ogsaa vaert veldig opptatt av aa lete etter tidlige tegn paa at alt er bra. Fortsett med det du og kos deg masse. Hepp hepp for gravide slitere som er gledesspredere!!
2 fine små Skrevet 2. februar 2008 #13 Skrevet 2. februar 2008 Hahaha, driter meg skikkelig ut her, mener selvsagt at 12+hvasomhelst er ANDRE 2. termin, hehe..... =o)))
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 2. februar 2008 Tusn takk Femina for oppløftende ord:) vi får rope høyt sammen av glede:) d har vi fortjent <3 ha en fortreffelig helg
lundie-Emilia+1 til-HØYGRAVID! Skrevet 2. februar 2008 #15 Skrevet 2. februar 2008 Hallo! Så slemme noen av de over her er...Jeeses! Jeg kjente faktisk liv like tidlig som deg og det var helt herlig Har kjent det et par ganger etter det og. Artig! Gleder meg til det blir så kraftig at typen kan kjenne det og, for han kjenner etter hver eneste dag, hehe.. Lykke til videre! Er foressten førstegangs jeg og, og begynner på min 17 uke i morra
Gjest stockholms tjej Skrevet 2. februar 2008 #16 Skrevet 2. februar 2008 jag følte de igår og er 12 uker på vei....ikke noen hard spark men akkurat som noe rørte vid meg inne i magen....vanskligt å førklare er 2 føderska og følte litt senare sist svangerskap....
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 2. februar 2008 #17 Skrevet 2. februar 2008 Så koselig å høre at det fortsatt går bra med deg!!!! Og allerede kjent liv:-) Jeg er 12+4 og har ikke kjent noe enda,men det kommer vel. Skal til JM om 6 dager og gru/gleder meg litt...
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #18 Skrevet 2. februar 2008 godt å se at ting går rette veien for deg også skal til jormor på onsdagen. gleder meg. tror vi får høre hjærte lyden da:)
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #19 Skrevet 2. februar 2008 Hei Grysom. Har lagt litt merke til deg med tanker på ditt spesielle nick. Husker deg fra bli gravid-forumet. Jeg legger ikke manger meldinger inn her på BIM. Men er innom å titter når muligheten byr meg. Men jeg vil bare støtte deg i dine opplevelser og si at jeg selv følte liv for første gang i går, og det er en like stor opplevelse nå som for 6 år siden. Jeg er mellom uke 12-13. Og føler absolutt at jeg hører hjemmer her. Og synest det er regelrett frekt å få komentarer at man ikke er velkommen her. Lykke til viderer og kos deg med sparkener i magen.
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #20 Skrevet 2. februar 2008 tusn takk for støtten. d har vært en kronglete vei å komme seg hit. men nå er vi endelig hær å er super glad for d. ser vi har samme termin dato:) så gøy:) hærlig å kjenne liv <3 kos deg masse i tiden fremover
Gjest Skrevet 2. februar 2008 #21 Skrevet 2. februar 2008 Ja dette har dere virkelig fortjener. Man skal være ganske så glad for de barna man har og får.. Gubben min bare lufter bokseren så sitter spiren. Men, lykke til fremover du også, vi prates kansje i et annet innlegg da i og med at vi har samme termin, (så kult).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå