Gå til innhold

jeg må bare...angåpende sikring i bil og mitt syndefall

Anbefalte innlegg

Skrevet

siden det aldri er lov å kjøre uten sikring, her er min bejennelse..

skjerp dere folkens - det kan faktisk skje at man KAN vurdere situasjonen dithen at det er best..

mini ble dytta av en annen unde ned en relativt artt skråning. Slå hodet i en stabel steinhelelr som lå der - og var antagelig borde et sekund. Blødde fra hodet, og var svært fortumlet.

Vi kjørte til legevakta - ca 10 min unna, mens mini lå på fanget mitt i baksetet. han spydde, og hade det lite ra

ville dere da heller brukt det bakovervendte setet han selvsagt har???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er skikkelig ute og kjører nå kjipe- Laila...

At du kan gjøre noe sånt..

Ville gjort det selv.. =))

Skrevet

De fleste gjør vel det de mener er rett i situasjonen. Er nazi på bilsikrng jeg, men i ditt tilfelle hadde jeg nok helt klart gjort det samme.

Men du kan jo ikke sammenligne dette med babyen på fanget på kjøpesenteret som var grobunnen for dagens bildiskusjon.. :o)

Skrevet

Nei forresten.. jeg forandrer svaret mitt.. Du burde vel heller tilse at han ikke falt nedfor skråningen.. hehe.. problem løst.. ;o

Skrevet

Niks, det ville jeg ikke. Jeg har gjort det samme som deg for 6 år siden da guttungen falt stygt og måtte lappe sammen hodet igjen.

Skrevet

hehe, har ikke fått med meg grobunn :-)

bare veit at jeg stadig leser her at det ALDR er grunn for ikke å sikre barnet :-)

Igrunn ganske så nazi selv, altå...

Skrevet

Har selv ligget på fange til mamma med masse håndklær rundt hodet fordi blodspruten sto. I sånne tilfelder er det greit synes jeg

Skrevet

hm, var en svæært dårlig mor den dagen...

dessuten gikk han barbeint :-) tenk om det hadde vært huggorm der..hehe

Skrevet

Jeg festa sønnen inn i setet da han hadde slått hodet og blødde som en gris og skreik, satt ved siden av ham og trøsta, Er de alvorlig skadd så kan man ringe 113 og få ambulanse. Jeg tørr ikke la barna kjøre 10 meter i bil uten sele.

Kan dere garantere at dere ikke kræsjer på vei til sykehuset/legevakta? Er ikke den bilturen AKURAT minst like farlig ( kansje farligere hvis man er opprørt og stresset) som enhver annen biltur?

Ille at de har det vondt, verre hvis de dør eller blir skadd for livet.

Skrevet

kan ikke garantere en dritt - ikke heller at sykebilen grisekræsjer på vei til sykehuset

Skrevet

Er stort sett alltid enig med deg :) men ikke her hehe.. Hadde jeg hatt sete hadde jeg brukt det. Er LIVREDD for å kjøre bil.

Skrevet

Ville nok ikke gjort som deg nei. Har kjørt til sykehuset med snuppa i det bakovervendte sete sitt, for å bli haste innlagt. Fikk en nabo til å kjøre og jeg satt bak med henne. Var aldri aktuelt å kjøre med henne usikret!

Skrevet

Hadde gjor det samme, om det hadde skjedd med meg. Men så har jeg hverken bil eller lappen, så det blir ambulansen...men om jeg hadde bil...så hadde jeg gjort det samme.

Skrevet

Hadde glatt gjort det samme, og ville heller sagt at noe annet ville vært uansvarlig! :-)

Skrevet

Det er ikke bilsete i ambulansen... Og de minste barna blir satt på mor eller fars fang. Selene på båren i ambulansen er tilpasset voksne, og små barn nekter somregel å ligge der. Ikke akkurat så mye mer safe det. Særlig ikke under utrykning. Så vet dere det.

Skrevet

Vi kjørte i 15 minutter uten vesla i bilsetet i fjor, da hun hadde falsk krupp anfall. (På vanlig vei!) Da turte jeg ikke mer, så stoppet og festet henne etterpå. Fikk ambulanse fra legevakta til sykehuset da heldigvis..

Grusomt å i det hele tatt ta en slik vurdering, men heldigvis ble hun ikke verre, så da kunne vi putte henne i setet halvveis.

Og, noen ganger har vi tatt henne ut av setet når vi har nærmet oss hjemme fordi hun ikke skal sovne. (Er gammel skogsvei, kjører på 2. gir, og ingen andre biler der.. Bruker ca 10-15 minutter på hele strekningen, og det er søvndyssende for ei lita ei! )Ser ikke noe problem i det!

Samt, en gang hun var baby, på samme nevnte skogsvei, synes jeg at jeg luktet brent av bilen. Har helt angst for brann i bil, og hun satt da i babysete fremme (bakovervendt) i fremsetet. Ca 4-5 mndr tenker jeg. Så jeg stoppet, og etter undersøkelser mente jeg fortsatt det luktet brent, så jeg tok av meg selv selen, og løsnet hennes sånn at jeg kunne få henne ut kjapt uten å måtte åpne selen. Puttet tlf i lomma og, så jeg kunne ringe etter hjelp fort. Klare for brann! ;o)

Skrevet

Forresten, i sykebilen festet de MEG til båren med seler, mens vesla lå løst oppå meg under dyna! Altså, ingen sikring på henne!

Skrevet

Man skal ikke feste bilsete foran i bilen. Helst i baksetet.

Skrevet

Nei, feil! Man kan helt fint feste det i forsetet! Ta det med ro, vi kontaktet trygg trafikk og politiet! Kjørte med henne i fremsetet hele tiden jeg. Dessuten, vet du grunnen for at vi valgte å ha henne i fremsetet istedet for baksetet? Det kan være en ide og finne ut det før man slenger ut av seg ting.

Skrevet

I de fleste bilene så er den kollisjonsputa foran i bilen, så om du hadde kræsja og puten blåst opp, så hadde nok barnet ditt blitt kvelt.

Men det er bare noe jeg selv har hørt....

Skrevet

hehehe så ikke innlegget ditt før jeg postet et selv. For meg er det naturlig å se an situasjonen:)

Skrevet

Eh... I de fleste nyere biler er det en bryter man kan vri på slik at man skrur av airbagen på den ene siden...

Skrevet

Vet ikke jeg....fikk bare beskjed da jeg skulle kjøpe bilsetet. Men dem sa ikke noe om at barn bør helst sitte bakovervendt til den og den alder....

Hmm...

Skrevet

Jeg kunne ikke garantere for at vi ikke kræsjet, men tenkte som så at om vi skulle kræsje ville det (forhåpentligvis) ikke gått så ille.

Det var 40 km/t fartsgrense og farstdumper hele veien, midt i rush trafikken gjennom byen.

Han var nesten 4 år og fikk på seg magebelte slakt, slik at han kunne halvveis ligge i fanget mitt, blodet pumpet 20 cm rett ut fra bakhodet hans, og alt var mætt i blod når vi kom fram.

Ringte ambulanse, men fikk til svar at det ville ta 20 min før den var fremme, derfor vurderte vi det dit hen å kjøre den 5 minutters turen selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...