Gå til innhold

Prematur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring med for tidlig fødte barn?

Videoannonse
Annonse
Gjest stockholms tjej
Skrevet

ja jag fikk min gutt i uke 24+3...va er de du undrer over?

Skrevet

Hvordan taklet du det psykisk? Hva gjorde at du fikk så tidlig? Var det første? Gikk det noe utover parforholdet?

Gjest stockholms tjej
Skrevet

de var psykiskt tungt,jeg hade hål i fosterhinnen så jeg hadde lite foster vann....vi fikk veldigt små sjanser at han skulle overleve,men jeg forsøkte bare fokusere på den lille sjansen at de skulle gå bra....

du kan ikke ge upp håpet for då går de til helvete psykiskt for deg....

de var min andra graviditet mistet tidligt en gang innen,han klarte sig ikke men de betyder ikke at de ska gå galet for alle andre.....

jeg og min kille har varit sammen i snart 6 år så vi kjenner varandra veldigt godt,

og han var et fint stød for meg men vi er alle ulike og derfor må du og din partner ta hensyn til varandra for dere kommer nog ikke føle helt det samme...så lenge dere er der for varandra og snakke sammen mye om va dere føler....

har du risk for prematur fødsel?

Skrevet

Ja, jeg ligger på sykehuset nå... strekk ut.. får kun lov å gå på toalettet. Har kort livmorhals og er i uke 27+3

Gjest stockholms tjej
Skrevet

okej va sier legene om din situation? du har kommit ganska långt så dina sjanser er mye større en mina....

Skrevet

Har ligger her på sykehuset siden onsdag 23.1 og ingen av legene el. jordmødrene hadde trodd at jeg enda klarte meg uten å føde.. Jeg må ligge her til babyen er ute og det kan (etter det legene sier) føde når som helst...

Gjest stockholms tjej
Skrevet

oki...har du tatt lungmodnings sprøterne? jeg vet hvor frustrerende de er å bare ligge.....jeg håper virkligen at de ska gå bra=)

har du gutt eller jente?

Skrevet

Jeg har fått 2 lungemodnings sprøyter.

Vi vet ikke hva den lille er.. Det ønsket både meg og min mann at skulle være en overraskelse..

Gjest stockholms tjej
Skrevet

okej va gøy de blir en fin overaskelse=)

viss de er noe mer du lurer på er de bare å spørre har fått mye information...lykke til

Skrevet

Hei. Vi er i ganske lik situasjon.. Jeg har akkuratt fått kommet hjem men har ligget en mnd på sykehus. Er uke 28+1 nå. Fikk også lungemodningssprøyte. Fikk komme hjem hvis jeg lovte å kun ligge, med lov til å gå på do.. Livmorhalsen min er også kort, tidligere operert for livmorhals kreft. 17 mm er den nå. Jeg fikk også beskjed om at barnet kunne komme når som helst når jeg ble lagt inn i uke 24. Men tiden går fort, nå er det 95 % sjangs for at han overlever.. Må håpe barnet er inne lengst mulig da... Stå på, vet det er veldig tungt å bare ligge...

Skrevet

Mange takk..

Jeg får ikke lov å komme hjem før babyen er ute. Hadde 5,5mm den 23.jan og idag da de målte var den 2,4mm... så babyen kommer nok snart...

Skrevet

Da skjer det nok snart ja.. Men de er så flinke i dag, går nok sikkert helt fint.. :) Masse lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...