Gå til innhold

Dette er sikkert dumt å tenke men

Anbefalte innlegg

Skrevet

sier det for det,, gutten min vil nesten ikek spise mat,, han har bvegynt in barnehage for ca 1mnd siden å spiser bare noen biter der..

han spiser generelt veldig lite.... bekymrer meg veldig for dette....

han er blid og fornøyd hele tiden om trent.....

veldig aktiv også har aldri vært slapp

men går i hode mitt om han har en sykdom alt fra cøliaki til autisme

er livredd for dette for hører jo at alle barn spiser så utrolig mye min spåiser omtrent ingenting

er livredd autisme,,,, er det et symptom...?

vil at han skal spise har virklig prøvd alt av mat

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å tenke at så lenge ungen er blid og fornøyd, og jeg får øyekontakt med han, så er ting i orden. Her går spisingen i perioder, har hatt perioder hvor han har spist veldig lite, og perioder hvor han spiser et par skiver til frokost, lunsj og kvelds og middag i tillegg. Har gutten din alltid spist lite? Tror jeg ville tatt det opp med helsesøster bare for å høre hva de sier. Har aldri hørt om at småspising er et symptom på noen sånne ting som du nevner, men kan jo være greit å sjekke at han legger på seg nok, så får du blitt litt beroliget også.

Skrevet

tusen takk for at du svarte... han e rjo stort sett veldig fornøyd ler og er blid øyekontakt får vi hele tiden...

han har lagt på seg hele tiden nesten ikek gått ne di vekt han har et utrolig aktivitestsnivå...

skal høre med henne.... virke rjo ikek so han e rsulten heller

han veier jo over 13kg

Skrevet

Høres ganske normalt ut for meg det da. Min begynte i barnehagen når han var 14 mnd, og de første par ukene der hadde han en helt enorm appetitt. Og så dalte det igjen og det virket ikke som han spiste noe særlig hverken i barnehagen eller hjemme. Nå etter et halvt år i barnehagen har det stabilsert seg ganske bra med spisingen. De har jo sine opp og ned perioder akkurat som oss. Er ikke hver dag jeg heller har like mye lyst på mat. :)

Håper du får svar fra HS og blir beroliget. Gutten din er sikkert helt i orden! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...