olebrum78 Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Vi driver og pussser opp, og ingen stiller opp for oss.. Nå har besteforeldra tatt med seg ene barnebarnet på tur i helga... Ikke vårt barn selvfølgelig, selv om vi trenger barnepass... Synes det var dårlig gjort jeg da, i og med at vi trenger hjelp.. Men men vårt barn er ikke gullunge! God helg damer, jeg måtte få det ut.. Skikkelig dårlig følelse i magen.....
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Det er dere som pusser opp. Kanskje en idé å spørre neste gang ikke sitte på gjerdet og furte? Kanskje? Det er ingen som kaster barnevakttid etter meg heller...
olebrum78 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2008 Hjalp jo ikke på det svaret da.. Jeg sitter ikke på gjerdet og furter, jeg finner meg i det meste med et smil. Men denne gangen synes jeg det var innmari dårlig gjort.... De vet vi trenger hjelp og stiller aldri opp for oss!
Joikaboll@ Skrevet 1. februar 2008 #4 Skrevet 1. februar 2008 Det høres nokså normalt ut, sikkert godt å få det ut. Men du kan være glad det er et annet barnebarn som er med besteforeldrene i helga og ikke et av dine barn. Her er det nemlig sånn at 3 av 4 er velkommen til aleineferie hos besteforeldrene, trist for den som aldri får være med
olebrum78 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2008 Vi er blandt de som sjelden er med, står liksom sist i køen uansett.. Synes det er trist nå da barna begynner skjønne det!
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #6 Skrevet 1. februar 2008 Sikkert mye som gjør at du legger ut dette innlegget, uten at vi vet det. Jeg er av den oppfatning at det er våre unger, og vårt ansvar, uansett om vi pusser opp eller ikke. Jeg forventer ikke hjelp av noen, uten at jeg spør om hjelp. Kan du spørre? Men jeg er enig at det er kjipt når det blir gjort forskjell. Og spesielt når ungene merker det. Og jeg skal love deg, det er ikke kjekt når dine unger er de ungene som er populære heller... Her er våre favoritter, og det er ikke alltid like gøy det heller. Har en mor som forskjellsbehandler noe helt vanvittig, og til stor fortvilelse for alle. Prøvd å ta det opp med henne, men nytter ikke. Lykke til videre med oppussing, holder på vi og :-)
hm hm Skrevet 1. februar 2008 #7 Skrevet 1. februar 2008 Jeg skjønner godt at du blir frustrert jeg... Vi pusser også opp, og merker godt hvem som stiller opp og ikke. Svigermor f.eks passer ser nesten aldri barna, men hun passer de andre barnebarna flere ganger i uken. Heldigvis har vi god hjelp av mamma, hun har ingen andre barnebarn, men hun hadde uansett ikke gjort forskjell vet jeg.
olebrum78 Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. februar 2008 Jeg er av samme oppfatning som deg, at det er våre unger, og vårt ansvar, uansett om vi pusser opp eller ikke... Men synes nå det var litt på kanten da de tar med de andre for ørtene gang, og våre blir hjemme.. Nå vet de vi trenger hjelp. Men vi klarer oss uten, er ikke det... Vi er ikke flinke til å spør om hjelp el barnepass, fordi vi liker å ha barna rundt oss, og liker ikke be folk om hjelp. Men denne helga hadde det vært gull med hjelp.. Ikke bedd om hjelp, for vi viste de skulle bort.. Men viste ikke at de ville ha med barn!
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 1. februar 2008 #9 Skrevet 1. februar 2008 da ville jeg faktisk spurt dem neste gang dere følte dere trengte litt hjelp - og får dere nei, ville jeg ha tatt det opp med dem. Jeg er ikke bortskjemt når det gjelder barnevakt, ha det så og si aldri - da all familie bor langt unna..
Twintipp og himmelblå Skrevet 1. februar 2008 #10 Skrevet 1. februar 2008 Skjønner deg utrolig godt. Jeg kommer fra en familie hvor det er normalt å hjelpe hverandre i slike situasjoner. Man trår til når de nærmeste trenger en, og har en visshet om at andre faktisk stiller opp. Men, skal love deg at det ikke er tilfelle bortover hos alle. Synes det er så dårlig gjort jeg... Hadde en episode i våres hvor jeg mente at enkelte i familien ikke stilte opp for oss, og det sa jeg ifra om. Og dro ikke dit på en stund, sa jeg var sliten for det har vært altfor mye i det siste osv. Skulle ha hjulpet deg jeg, helt enig med deg jeg. God klem til deg
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #11 Skrevet 1. februar 2008 Spør, det verste som kan skje er et nei. Noen gir også et uttrykk om at de ikke trenger hjelp, noen er lettere å tilby hjelp enn andre. Vet vi er sånne som er vanskelige å tilby hjelp, uten at vi mener det. Blitt flinkere å vise at vi trenger hjelp da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå