Gå til innhold

Noen som gruer seg til fødsel?


Elrahe høygravid med gutt nr 2

Anbefalte innlegg

Jeg har virkelig gruet meg mye!!! Nå begynner skrekken å slippe litt taket og jeg har faktisk begynt å glede meg litt (kun litt).

 

Sist gikk det veldig raskt, 4 timer fra jeg kjente murring i kroppen til gutten min var ute. Håper det ikke går raskere denne gangen. Det var fort nok!

 

uansett, lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gruer meg noe ille. er føstegangs så har ingen erfaring.. men at jeg gruer meg har nok mye med fødsel drømmene jeg har hele tiden!! de er ikke alltid perfekte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved mitt første svangerskap gruet jeg meg ikke i det hele tatt. Jeg visste ikke hva jeg gikk til, så jeg hadde ingen grunn til å være redd.

Jeg var dessverre litt "uheldig" med fødselen. Det ble veldig voldsomt på slutten med masse leger, masse blod og andre ting jeg ikke husker noe særlig av. ANgrer på at jeg ikke fikk en skikkelig gjennomgang av det som skjedde med helsepersonellet etterpå. Jeg kan heller ikke få noe info av min mann, da han ble kastet ut mot slutten. Jeg har frem til jeg ble gravid igjen trodd at jeg egentlig har taklet den første fødselen veldig greit, men jeg begynner å kjenne på kroppen at den ikke er bearbeidet nok.

På ultralyden i uke 18 denne gangen fikk jeg beskjed om at jeg har en lavtliggengende morkake, så jeg skal inn i slutten av februar å sjekke om den har trukket seg opp, eller fortsatt dekker over utgangen. Gjør den det så blir det keisersnitt. Venter litt på dommen derifra. Føler nå at et keisersnitt hadde vært helt greit, for å slippe en sånn fødsel på nytt.

Men blir det vanlig, så vet jeg jo litt mer enn forrige gang, og vi kan sikkert da ta tak i fing litt tidligere i fødselen, og kanskje alt går mye bedre.

Men ja, jeg gruer meg denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer ikke til selve fødselen, men er kjempeengstelig for ikke å rekke frem, brukte totalt 2 timer og 15 minutter sist som førstegangsfødende, ungen var ute 20 min etter taxien stoppet ved sykehuset... nå har jeg myyye lengre veg.. engster meg for hjemme/transportfødsel.. sykehuset sier jeg bare må komme med en gang, men 40 min kjøring er jo en stund da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gleder meg egentlig litt jeg.. selv om jeg vet det nok blir pain. er førstegangs, så vet ikke hva jeg går til, hehe.. vi har ikke bil, men skal låne ukene før termin. så håper hun ikke kommer før det; selv om sykehuset bare er 5 holdeplasser unna! haha, rier på buss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gruer meg ikke, begynner å bli veldig spent. Gruet meg før, men etter at jeg begynte på yoga for gravide og har snakket mye om fødsel der har jeg begynt å glede meg litt faktisk, selv om jeg vet at det blir masse vondt og ting kan gå anderledes enn man håper. Men jeg gleder meg helt syk til å få treffe den lille som bor inni magen og jeg regner med at den følelsen bare blir sterkere fram mot fødselen og kan overskygge alt det skumle rundt fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...